Onko näillä paljon tekemistä toistensa kanssa? Kysymyksessä 525TDS-91. Urat ja tuulikin vievät tätä kyseistä yksilöä mielellään suuntaan jos toiseenkin. Alusta käyty useaan otteeseen läpi. Ja pienetkin väljyydet on poistettu. Reaktiotangon sisemmät kumit antavat hieman periksi etupyörästä vääntämällä. Eräs asentaja kertoi, että niiden kuuluukin tehdä niin, ja ovat ns. mukavuuskumit! Mutta itse epäilen että ne antavat periksi tien urissa painavan auton alla, ja muuttavat auton suuntaa selvästi. Onko kellään kokemusta kumien vaihdosta, tarvike vai orggis? Ja oliko vaikutusta uraherkkyyteen? Mistä muusta uraherkkyys voisi johtua? Mitkä vakiokokoiset renkaat toimii parhaiten e34:ssa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uraherkkyys&reaktiotangon sisemmät kumit?
Collapse
X
-
"Carman":illa on varmaan jotain kommentoitaavaa nohin reaktiotankojen pusliin ja uraherkkyyteen E34 TDS:ssä, kun ei meinannut enää ojien välissä pysyä :lol: Jos se on vaan vaihtanut nuo uudet tangot puslineen, mutta ei ne puslat saa siellä heilua kun rengasta vääntelee. Omaan vahdoin vaihdoin uudet reaktiotangot 740/750 puslin, mutta samalla vaihtui paljon muutakin joten pelkkien tankojen ja puslien vaihdosta tullutta hyötyä on vaikea kommentoida.
-
-
Keskiviikkona vaihdellaan tankoja...
Tosiaan jos on yhtään leveämmät kumit ja väljyyttä puslissa ja nivelissä niin kyllä löytyy jokainen ura mitä tiessä suinkin on :?
Ja tuuli kans heittelee ihan kivasti...
Vaihdoin sitten alle vakiokokoiset renkaat (205/65/15) niin aika hyvä ajaa, toki vähän sellainen levoton tuntuma on niilläkin.
Keskiviikkona sitten tietää mitä nuo uudet tangot vaikuttaa, voin laittaa sitten kommenttia tännekin.
Ehdottomasti alkuperäistä osaa bemariin, KL-varaosat myy aika sopivaan hintaan alkup. tavaraa. Monesti tarvikeosa on kalliimpi :wink:
Comment
-
-
Vai sopii 7-sarjan puslat-mielenkiintoista, varmaan E32:n? Pitää kai kokeilla. En ole tankoja/puslia vielä vaihdellut. Pyörä antaa kuitenkin voimakkaasti väännettäessä vähän periksi, vaikka kaveri pitää ratista kiinni. Ja se periksi anto näyttäisi johtuvan niistä reaktiotangon sisemmistä kumeista! Taitaa E34 olla oikeasti vähän levoton ajettava Suomen teillä, vaikka alusta olisi kuinka timmissä tahansa. Tuntuu, että kiesi on tehty vähän paremmille teille. Kyllä mun vehje menee suoraan ohjailematta hyväpintaisella tiellä ja tyynellä ilmalla. Ajelin aikaisemmin 8vuotta E30:llä. Ja se oli mielestäni parempi ajettava. Kyllä sitäkin vähän urat ja tuuli kuljetteli, mutta ei niin pahasti. Ohjaustuntumakin on E30:ssä on aivan omaa luokkaansa.
Laita nyt vielä kommettia, kun saat tangot vaihdettua ja koeajot suoritettua!
Comment
-
-
Originally posted by SixpackVai sopii 7-sarjan puslat-mielenkiintoista, varmaan E32:n? Pitää kai kokeilla.
Originally posted by SixpackEn ole tankoja/puslia vielä vaihdellut. Pyörä antaa kuitenkin voimakkaasti väännettäessä vähän periksi, vaikka kaveri pitää ratista kiinni. Ja se periksi anto näyttäisi johtuvan niistä reaktiotangon sisemmistä kumeista!
Originally posted by SixpackTaitaa E34 olla oikeasti vähän levoton ajettava Suomen teillä, vaikka alusta olisi kuinka timmissä tahansa.
Comment
-
-
No nyt on tangot puslineen vaihdettu!
On taas kuin uudella autolla ajais, ei mitään kolinoita eikä tärinöitä.
Myöskään urat ei heittele. Kulkee suoraan ilman käsiä uraisellakin tiellä.
Alkaa olla ajettavuus mallissaan, kaikki iskarit ja jouset on vaihdettu eikä nivelissäkään/puslissa ole enää välyksiä.
Tämä E34 on kunnossa ollessaan aivan ehdottomasti huippu-auto ajaa :wink:
Mitä nyt pari kertaa olen E39:llä ajanut, niin ei se nyt sen ihmeellisempi ole kuin tämäkään!
Comment
-
-
Originally posted by CarmanNo nyt on tangot puslineen vaihdettu!
On taas kuin uudella autolla ajais, ei mitään kolinoita eikä tärinöitä.
Myöskään urat ei heittele. Kulkee suoraan ilman käsiä uraisellakin tiellä.
Alkaa olla ajettavuus mallissaan, kaikki iskarit ja jouset on vaihdettu eikä nivelissäkään/puslissa ole enää välyksiä.
Tämä E34 on kunnossa ollessaan aivan ehdottomasti huippu-auto ajaa :wink:
Mitä nyt pari kertaa olen E39:llä ajanut, niin ei se nyt sen ihmeellisempi ole kuin tämäkään!E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SicknessOriginally posted by CarmanNo nyt on tangot puslineen vaihdettu!
On taas kuin uudella autolla ajais, ei mitään kolinoita eikä tärinöitä.
Myöskään urat ei heittele. Kulkee suoraan ilman käsiä uraisellakin tiellä.
Alkaa olla ajettavuus mallissaan, kaikki iskarit ja jouset on vaihdettu eikä nivelissäkään/puslissa ole enää välyksiä.
Tämä E34 on kunnossa ollessaan aivan ehdottomasti huippu-auto ajaa :wink:
Mitä nyt pari kertaa olen E39:llä ajanut, niin ei se nyt sen ihmeellisempi ole kuin tämäkään!
Nyt on alla 235/45/17 renkaat, eikä isommatkaan urat heiluttele...
Comment
-
-
sama vika puistattaa omaa e34:ää
Tervehdys! Oma e34 535i aj.260tkm. kans alkanut vaeltamaan älyttömästi nyt jo suuntaan jos toiseen ja kevyesti jarruttaessa puoltaa oikealle voimakkaasti. Alkaa usko loppumaan tuon vehkeen kanssa
onko normaalia että reaktiotangon puslat kevyesti renkaaseen potkaisemalla antavat periksi n.2-4cm ETU-TAKA suunnassa? onko e34 oikeasti noin paska auto ajaa? vai mikä vittu tuossa minun autossa on ettei sitä saa kulkemaan ikinä suoraan vaikka vaihtaa periaatteessa kaikki alustan osat kerralla? pitää ostaa vissiin jotkut 145/90-13" renkaat ja vanteet
Viime syksynä(5000km ajettu)vaihdetut osat:
EDESTÄ:
-Alatukivarret puslineen(FEBI/BILSTEIN)
-Reaktiotangot puslineen (Motonet tukivarsi/525i pusla Lemförder)
-Koiranluut (Lemförder)
-Uudet levyt+Palat(KL-osista alkuperäislaadun)
-Apusimpukan hela (Lemförder)
-Raidetanko keski, ulommat ja uudet päät 4kpl (Lemförder)
TAKAA:
-Isot apurungon puslat(lemförder)
-Takatukivarren niveltangot(lemförder)
-Uudet levyt+palat (KL-osista alkuperäislaadun)
SEKÄ:
-kaikki puslan pultit kiritty auton ollessa renkaillaan.
-Auraukset säädätetty
-Simpukkaa kiritty, rattiakseli tiukattu
-uudet renkaat+vanteet (edessä 8,5"x17,235/45-17Nankang NS-2. Takana 10"x17", 255/40-17Nankang NS-2)
-alusta koni sport-kit -50/-20 (n.1,5v vanha)E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
-
Originally posted by KingOnTheRoad View PostTervehdys! Oma e34 535i aj.260tkm. kans alkanut vaeltamaan älyttömästi nyt jo suuntaan jos toiseen ja kevyesti jarruttaessa puoltaa oikealle voimakkaasti. Alkaa usko loppumaan tuon vehkeen kanssa
onko normaalia että reaktiotangon puslat kevyesti renkaaseen potkaisemalla antavat periksi n.2-4cm ETU-TAKA suunnassa? onko e34 oikeasti noin paska auto ajaa? vai mikä vittu tuossa minun autossa on ettei sitä saa kulkemaan ikinä suoraan vaikka vaihtaa periaatteessa kaikki alustan osat kerralla? pitää ostaa vissiin jotkut 145/90-13" renkaat ja vanteet
Viime syksynä(5000km ajettu)vaihdetut osat:
EDESTÄ:
-Alatukivarret puslineen(FEBI/BILSTEIN)
-Reaktiotangot puslineen (Motonet tukivarsi/525i pusla Lemförder)
-Koiranluut (Lemförder)
-Uudet levyt+Palat(KL-osista alkuperäislaadun)
-Apusimpukan hela (Lemförder)
-Raidetanko keski, ulommat ja uudet päät 4kpl (Lemförder)
TAKAA:
-Isot apurungon puslat(lemförder)
-Takatukivarren niveltangot(lemförder)
-Uudet levyt+palat (KL-osista alkuperäislaadun)
SEKÄ:
-kaikki puslan pultit kiritty auton ollessa renkaillaan.
-Auraukset säädätetty
-Simpukkaa kiritty, rattiakseli tiukattu
-uudet renkaat+vanteet (edessä 8,5"x17,235/45-17Nankang NS-2. Takana 10"x17", 255/40-17Nankang NS-2)
-alusta koni sport-kit -50/-20 (n.1,5v vanha)
Joo älä huoli, noi motonetin reaktiotangot määkin erehdyin vaihtamaan... Niissä on vissiin vaahtokumia se pusla, se sen sisempi osahan olikin kovaa muovia... ei menny mullakaan kun vajaa puol vuotta ja vetelät ovat.
Eli ihan p*skaa kamaa...
Tilasinkin powerflexit siihen, oottavat kun ehtis vaan vaihtaan paikalleen.
Saatampa ottaa alatukivarsiinkin viä semmoset, niitä en oo viä iteltä vaihtanu. Silti tuntuu että simpukkakin ois syytä kiristää josko se paljo auttaa. Onhan se vähän herkkä kärry luikerteleen ellei kaikki paikat oo tiptop. Outo ajaa välillä muita tuoreempia autoja kun ne oikeesti on suuntavakaita. Ehkä siks että alustassa on vähemmän osia, ja ovat yleensä pirun paljo kevyempiä. Toi malmikasa kulkee mielellää omia reittejään. Varmaan renkaillakin vaikutusta kulkuun, sen verran outoa toi vaeltelu tuppaa oleen ?
Comment
-
-
reaktiotangot
Originally posted by Radon View PostEipä kuulu noin paljoa kyllä antaa periksi. Antaako siellä periksi nuo reaktiotangon puslat vai mikä? ei muutakun tutkimaan tilannetta
Tilasin tänään e32 750i:n Lemförder puslat tuohon reaktiotankoon ja huomenna saa selville kun laitan nuo paikalleen että auttaako.. Maalaisjärjen mukaan pitäisi kyllä auttaa sillä jos rengas/renkaat pääsee noin paljon kääntymään niin ei ihme ettei kulje suoraan. Ja luulisi samalla korjaantuvan se, että jos tuulee/tie kallistaa johonkin niin pitää rattia kääntää melkein 1/4kierrosta vastaan että kulkee suoraan. Sama homma muita autoja ajaessa tullut itselle mieleen, että miten tämä voi kulkea näin suoraan vaeltelematta:think Jos ei nuo 750:n puslat auta niin teen jääkiekoista puslat niihin vanhoihin puslan kehiin ja keskiholkilleE21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
-
Originally posted by KingOnTheRoad View PostReaktiotangon puslat juurikin, kaveri potkaisi ja näki selvästi että puslassa jo liikkui varsi n.0,5cm helposti
Tilasin tänään e32 750i:n Lemförder puslat tuohon reaktiotankoon ja huomenna saa selville kun laitan nuo paikalleen että auttaako.. Maalaisjärjen mukaan pitäisi kyllä auttaa sillä jos rengas/renkaat pääsee noin paljon kääntymään niin ei ihme ettei kulje suoraan. Ja luulisi samalla korjaantuvan se, että jos tuulee/tie kallistaa johonkin niin pitää rattia kääntää melkein 1/4kierrosta vastaan että kulkee suoraan. Sama homma muita autoja ajaessa tullut itselle mieleen, että miten tämä voi kulkea näin suoraan vaeltelematta:think Jos ei nuo 750:n puslat auta niin teen jääkiekoista puslat niihin vanhoihin puslan kehiin ja keskiholkille
Comment
-
-
Kannattaa koittaa kiriä rattiakselin alapäästä tuota (numero 1, 32mm) mutteria: http://www.realoem.com/bmw/showparts...47&hg=32&fg=30
Omassa ruuhessa oli löystynyt ja kulki omia polkujaan.
Comment
-
Comment