Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liekkirenkaat vs. metallitiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 655
    • Hellzzzinki by nite

    Liekkirenkaat vs. metallitiiviste

    Niin, olen tässä pähkäillyt, kun on kone kohta rakenteilla (M106), että josko sitä jyrsityttäisi urat liekkirenkaille, vaiko käyttäisi kupari/muuta metallipahvia (Tällä kertaa oikein liimattuna, haha ). Käyttäjäkokemuksia sekä renkaista, että myöskin Cometicin pahveista olisi mukava kuulla!
    vehkeet levällään...
  • LeWe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 168

    #2
    Itsellä just menossa Lotus Omegan kone-projekti, johon tilasin Lehtimäeltä kakssarjaa kurarirenkaita. Aika näyttää kuin tulee kestämään. Vaik kyseinen kone tehty ahtokoneeks, niin paineennostoa ei vakipahvi pitkään kestä.:think

    Comment

    • pablo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 732
      • Pirkanmaa

      #3
      Kysäses Paolo Ricci:ltä oisko saatavana.. Serkun cossussa on tollanen kansipahvi irrallisilla liekkirenkailla (EI KONEISTUKSIA LOHKOSSA JA KANNESSA) ja hyvin 2 Baaria piti penkkireissulla ainakin..

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        M10 moottori: joskus oli Cu-renkaat. Ei toiminut, syy: urat lohkoon oli koneistettu päin .... Kynsitiivisteellä ei mitään ongelmia koskaan. Nyt cometicin nahka eikä ongelmia. Ahtoja sen 2 kiloa.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • anttti
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 655
          • Hellzzzinki by nite

          #5
          Originally posted by Tzeimi View Post
          M10 moottori: joskus oli Cu-renkaat. Ei toiminut, syy: urat lohkoon oli koneistettu päin .... Kynsitiivisteellä ei mitään ongelmia koskaan. Nyt cometicin nahka eikä ongelmia. Ahtoja sen 2 kiloa.
          Onko sulla mitkä pultit Cometicin kanssa? Aika paljon kuulunut, että kovilla pulteilla on cometicit hikoilleet...
          vehkeet levällään...

          Comment

          • turboix
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 581
            • p-laidun

            #6
            M20 Cometic alkuperäsillä venyvillä pulteilla ja 1,5 bar painetta ja pitää.
            BMW E46 330dA touring -00
            BMW e30 325tbo -86
            BMW e30 323ia cabriolet -83
            BMW e30 318i touring -89

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by anttti View Post
              Onko sulla mitkä pultit Cometicin kanssa? Aika paljon kuulunut, että kovilla pulteilla on cometicit hikoilleet...
              Orginal teile, käytetyt, 11.5 Nm. Yhden kesän ollut ko. nahka, eikä vielä valittamista. Tosin toista ohjuriholkin reikää joutui viilaamaan, että tiiviste istui lohkoon oikein. Vissiin ollut muillakin samaa pikku hidastetta.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                #8
                Mites tuo Cometicin liimaus tapahtuu?
                Kuinka paljon sitä liimaa laitetaan?
                Joskus nähnyt kun jotkut purkaneet monilevy tiivisteen osiksi ja liimanneet kaikki pinnat.Näin ei ilmeisesti tarvi tehdä?

                Pakko kysellä kun kokemuksia ei ole kuin kynsitiivisteistä.
                E24 635csi

                Comment

                • 9tonni
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 177
                  • Kuopio

                  #9
                  Itse en liimannut kuin ne kaksi pintaa (M50) ja pitää veden.

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Ja liimaa tarvitaan vasta toisella käyttökerralla.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Jamppa1983
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 739
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Mulle annettiin taas sellaiset ohjeet että jo ensiasennuksessa liima molemmille puolille, annetaan hetken kuivua ja sit paikoilleen.
                      Uudelleen käytössä puretaan ja puhdistetaan ja sama asennus periaate ku ekallakin kerralla.
                      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                      M3 e90 & "M3" e30 turbo

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Jamppa1983 View Post
                        Mulle annettiin taas sellaiset ohjeet että jo ensiasennuksessa liima molemmille puolille, annetaan hetken kuivua ja sit paikoilleen.
                        Uudelleen käytössä puretaan ja puhdistetaan ja sama asennus periaate ku ekallakin kerralla.
                        No eivät ainakaan täsmää Cometecin omien ohjeiden kanssa.
                        "Why does Cometic recommend MLS gaskets to be installed dry? Cometic Multi-Layer Steel (MLS) head gaskets go on dry because they are coated with a sealant. Each MLS head gasket is coated with a .001" thick viton rubber that is bonded to the outer stainless steel layers. Adding an additional sealer can hinder the performance of an MLS head gasket." (http://www.cometic.com/faq.aspx)
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Jamppa1983
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 739
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Juu niinhän tuossa näytetään suositeltavan. Mut tuskin ohut tiiviste liima kerros siinä välissä haittaakaan. Vaikka tuossa luki että siinä on jo alunperin "liima" kerros. Mut tiiviste kyllä ainakin näppituntumalla tuntui ihan metalliselta molemmin puolin. No täytyy tutkailla asiaa. Sulla vissiin sit kasassa ilman liimaa?
                          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                          M3 e90 & "M3" e30 turbo

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Jamppa1983 View Post
                            Juu niinhän tuossa näytetään suositeltavan. Mut tuskin ohut tiiviste liima kerros siinä välissä haittaakaan. Vaikka tuossa luki että siinä on jo alunperin "liima" kerros. Mut tiiviste kyllä ainakin näppituntumalla tuntui ihan metalliselta molemmin puolin. No täytyy tutkailla asiaa. Sulla vissiin sit kasassa ilman liimaa?
                            Juu, ilman liimoja.
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • Muumi
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1702
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by Tzeimi View Post
                              No eivät ainakaan täsmää Cometecin omien ohjeiden kanssa.
                              "Why does Cometic recommend MLS gaskets to be installed dry? Cometic Multi-Layer Steel (MLS) head gaskets go on dry because they are coated with a sealant. Each MLS head gasket is coated with a .001" thick viton rubber that is bonded to the outer stainless steel layers. Adding an additional sealer can hinder the performance of an MLS head gasket." (http://www.cometic.com/faq.aspx)


                              Virtalalta kun tiivisteen hankin niin käski liimata heti ensinmäisellä kerralla.
                              Puhuukohan kokemuksesta, vai eikö ole perehtynyt Cometicin ohjeisiin?

                              Taidan laittaa ilman liimaa.
                              Last edited by Muumi; 04-10-2007, 20:28.
                              E24 635csi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎