Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liekkirenkaat vs. metallitiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Muumi View Post

    Virtalalta kun tiivisteen hankin niin käski liimata heti ensinmäisellä kerralla.
    Puhuukohan kokemuksesta, vai eikö ole perehtynyt Cometicin ohjeisiin?
    Jaa-a, sai ainakin liimankin myytyä?
    Tottapuhuakseni olisin itsekin liimaa ostanut, mutta just silloin oli loppu.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by Tzeimi View Post
      Jaa-a, sai ainakin liimankin myytyä?
      No niin sai, taas meni kymppi.
      E24 635csi

      Comment

      • Jamppa1983
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 739
        • Pirkanmaa

        #18
        Juu, samat ohjeet mulle antoi. Luulen että kokemutsella puhuu,miks huijata yhden 10€ takia? Toisaalta jos et liimaa eka asennuksella käytä,niin onpahan valmiina kun kasaat koneen sit uudestaan.
        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

        M3 e90 & "M3" e30 turbo

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Jamppa1983 View Post
          Juu, samat ohjeet mulle antoi. Luulen että kokemutsella puhuu,miks huijata yhden 10€ takia? Toisaalta jos et liimaa eka asennuksella käytä,niin onpahan valmiina kun kasaat koneen sit uudestaan.
          Huijaamisesta tuskin on kyse! Luultavasti kuitenkin kaikki, jotka ko. nahan ostaa, aikoo myös käyttää sen muutaman kerran uudestaan - sama se on ostaa se liima heti kuin myöhemmin. Silloinhan sitä ei perinteisesti tallilla ole kun tarve olisi kovin
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • Muumi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1702
            • Rovaniemi

            #20
            Minkälaisella porauksella Cometicin metallitiiviste vielä toimii M10 koneessa?

            Itsellä 90mm poraus, ja nyt kun mallasin tiivistettä lohkoon niin tiivisteen poraus on huollestuttavan samankokoinen kuin sylinteri. :think

            Tarvii varmaan koekasata kansi paikoilleen, ja varmistaa ettei tiiviste tule sylinterin puolelle.
            E24 635csi

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Muumi View Post
              Minkälaisella porauksella Cometicin metallitiiviste vielä toimii M10 koneessa?

              Itsellä 90mm poraus, ja nyt kun mallasin tiivistettä lohkoon niin tiivisteen poraus on huollestuttavan samankokoinen kuin sylinteri. :think

              Tarvii varmaan koekasata kansi paikoilleen, ja varmistaa ettei tiiviste tule sylinterin puolelle.
              Mulla on 90.5 mm poraus - no broblemo so far.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by Tzeimi View Post
                Mulla on 90.5 mm poraus - no broblemo so far.
                Käytin varmuuden vuoksi kantta paikoillaan ja tarkastin homman, toimii. Toivottavasti...
                Mutta, varaa ei jää yhtään. :think Puolimilliä isommalla porauksella tiiviste olisi jo sylinterin puolella...
                E24 635csi

                Comment

                • Jamppa1983
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 739
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Cometecin painen kestot. Niin onko kokemuksia että mitä kestäävät? Kestääkö pitkälle yli 2kiloa?
                  Last edited by Jamppa1983; 28-10-2007, 19:33.
                  Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                  M3 e90 & "M3" e30 turbo

                  Comment

                  • anttti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 655
                    • Hellzzzinki by nite

                    #24
                    Käytetäänkö muuten Cometicissa original-kiristysmomenttia kannenpulteille?
                    vehkeet levällään...

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by anttti View Post
                      Käytetäänkö muuten Cometicissa original-kiristysmomenttia kannenpulteille?
                      En tiedä muista, mutta itse olen vetänyt kyllä kovempaan (kuten kynsitiivisteelläkin).
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • Jamppa1983
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 739
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by anttti View Post
                        Käytetäänkö muuten Cometicissa original-kiristysmomenttia kannenpulteille?
                        Kyllä.
                        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                        M3 e90 & "M3" e30 turbo

                        Comment

                        • PPmotor
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 725
                          • E-Pohjanmaa

                          #27
                          Nostetaan vanhaa topikkia.
                          Omassa M30B34 Turbossa cometic antautui 50km jälkeen maksimi ahtojen käydessä 1.5Bar. VHT Gasketillä ja ARP Pulteilla kasattu. Miten on käytännössä tuon uudelleen käyttö? Ilmeisesti parempia tuloksia saatu vakio pulteilla?
                          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                          Power2Drift Team

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            #28
                            Originally posted by c0200325 View Post
                            Nostetaan vanhaa topikkia.
                            Omassa M30B34 Turbossa cometic antautui 50km jälkeen maksimi ahtojen käydessä 1.5Bar. VHT Gasketillä ja ARP Pulteilla kasattu. Miten on käytännössä tuon uudelleen käyttö? Ilmeisesti parempia tuloksia saatu vakio pulteilla?
                            Oliko jälkikiristys tehty? Uudelleenkäyttö -> purku osiin, putsaus, liima joka väliin ja kiinni. Tuo pultti homma selviää vain kokeilulla, joillakin toimii alkuperäiset paremmin kuin pinnat ja toisilla taas ei.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Patriot
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 274

                              #29
                              Originally posted by c0200325 View Post
                              Nostetaan vanhaa topikkia.
                              Omassa M30B34 Turbossa cometic antautui 50km jälkeen maksimi ahtojen käydessä 1.5Bar. VHT Gasketillä ja ARP Pulteilla kasattu. Miten on käytännössä tuon uudelleen käyttö? Ilmeisesti parempia tuloksia saatu vakio pulteilla?
                              Pääsikö nakuttamaan?
                              E39 540iA M62TUB44

                              Comment

                              • PPmotor
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 725
                                • E-Pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by Jasu View Post
                                Oliko jälkikiristys tehty? Uudelleenkäyttö -> purku osiin, putsaus, liima joka väliin ja kiinni. Tuo pultti homma selviää vain kokeilulla, joillakin toimii alkuperäiset paremmin kuin pinnat ja toisilla taas ei.
                                Jälkikiristystä ei tehty. Millaisiahan kiristysmomentteja pinnapulteilla on käytetty.
                                Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                                Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                                Power2Drift Team

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎