Announcement

Collapse
No announcement yet.

alapallonivelen prässäys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arjus
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 20

    alapallonivelen prässäys

    joo, elikkäs onnistuuko toi pallonivelen prässäys kotikonstein? kun mulla on toi pallonivel väljä, ja onpa tollanen uus pallonivelkin oottelemassa vaihtoa, niin mietin vaan että onko turhaa työtä alkaa sitä itte askartelemaan?
    yritin kyllä tota ettiäkin täältä, mutta kaikki vaan sanoo, että kannattaa vaihtaa saman tien koko alatukivarsi.

    Ja autonahan on 325i e36 vuosimallia 1993.

    ps. sori jos on epäselvää tekstiä, yrittäkää ymmärtää...
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Arjus View Post
    joo, elikkäs onnistuuko toi pallonivelen prässäys kotikonstein? kun mulla on toi pallonivel väljä, ja onpa tollanen uus pallonivelkin oottelemassa vaihtoa, niin mietin vaan että onko turhaa työtä alkaa sitä itte askartelemaan?
    yritin kyllä tota ettiäkin täältä, mutta kaikki vaan sanoo, että kannattaa vaihtaa saman tien koko alatukivarsi.

    Ja autonahan on 325i e36 vuosimallia 1993.

    ps. sori jos on epäselvää tekstiä, yrittäkää ymmärtää...
    Onnistuu kotitallissa (kotikonstein, hmm.. vähän eri asia) kun on puristin, vois onnistua myös isossa ruuvipenkissä koska nivel ei todellakaan ole tiukassa kiinni, ainakaan ulompi siis.

    Comment

    • goldenm
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 544

      #3
      mutta kaikki vaan sanoo, että kannattaa vaihtaa saman tien koko alatukivarsi
      Siinäpä se tärkein jo tulikin
      Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

      Comment

      • tuningki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1205
        • $ievi

        #4
        Originally posted by Arjus View Post
        joo, elikkäs onnistuuko toi pallonivelen prässäys kotikonstein? kun mulla on toi pallonivel väljä, ja onpa tollanen uus pallonivelkin oottelemassa vaihtoa, niin mietin vaan että onko turhaa työtä alkaa sitä itte askartelemaan?
        yritin kyllä tota ettiäkin täältä, mutta kaikki vaan sanoo, että kannattaa vaihtaa saman tien koko alatukivarsi.

        Ja autonahan on 325i e36 vuosimallia 1993.

        ps. sori jos on epäselvää tekstiä, yrittäkää ymmärtää...

        joo ei muutaku ruuvipenkkiin ja soppeleita holkkeja "hylsyjä" väliin ´ni kyllä lähtee
        ei kannata vaihtaa koko vartta! se sisäpallo niiin harvoin menee
        Bmw 320d -10
        Volvo s40 2.4 -05
        ex:bmw 316 e46 1.9 -02
        ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
        ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

        Comment

        • Arjus
          Newbiemmer
          • Jan 2008
          • 20

          #5
          kiitosta

          selvä sitten. kiitti vaan kaikille.
          täytyy sitten tossa joku päivä alkaa askartelemaan paskartelemaan...

          Comment

          • goldenm
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 544

            #6
            Ja siinä samassa kannattaa askarrella myös uudet puslat alatukivarsiin..
            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10037
              • KVLA

              #7
              Ja katsot että pallonivel tulee oikein päin tukivarteen.Huomioit siis sivuliikkeen.Muuten tulee ongelmia.

              Comment

              • Janssoni
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 371
                • Helsinki

                #8
                Joo ei tarvii olla paljoo väärässä kulmassa se pallonivelen runko niin se osuu jarrukilpeen (ja jarrukilpi jarrulevyyn) kun kääntää rattia..
                .



                sigpic

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  #9
                  tää kun vaihtoi alapalloa niin käppäilin bmw huoltoon suoraan mekaanikon juttusille ja tuumasin että saakos vähän lainata tuota prässiä.
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #10
                    Joo. Ruuvipenkillä ja kaikennäkösillä hylsyillä vaihettiin alapalloa 4 tuntia ku uuden tukivarren ois vaihtanu vartissa. Ja ois maksanu huimat 40 euroa enemmän.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Kiulu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 84
                      • Seinäjoki

                      #11
                      No tää ku koitti tänään ruuvipenkillä(isolla ja aika uudella) prässätä alapalloa irti niin ruuvipenkki HALKES, eikä alapallo liikahtanutkaan.
                      On varmaan helpompi viedä johonki prässättäväksi.

                      Comment

                      • TheLate
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 418

                        #12
                        Originally posted by Kiulu View Post
                        No tää ku koitti tänään ruuvipenkillä(isolla ja aika uudella) prässätä alapalloa irti niin ruuvipenkki HALKES, eikä alapallo liikahtanutkaan.
                        On varmaan helpompi viedä johonki prässättäväksi.
                        Oliko kallis/laadukaskin penkki? Kannattaa todella oikealla prässillä ne vaihtaa, paljon nopeampaa ja helpompaa. Tietysti jos prässi on vain käytettävissä, muuten kuten kaikki on sanonut niin uutta tukivartta tilalle... Ilman prässiä en ole koittanut, mutta prässillä kyllä menee vartissa per tukivarsi.

                        Comment

                        • Kiulu
                          Bimmer Rookie
                          • May 2007
                          • 84
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by TheLate View Post
                          Oliko kallis/laadukaskin penkki? Kannattaa todella oikealla prässillä ne vaihtaa, paljon nopeampaa ja helpompaa. Tietysti jos prässi on vain käytettävissä, muuten kuten kaikki on sanonut niin uutta tukivartta tilalle... Ilman prässiä en ole koittanut, mutta prässillä kyllä menee vartissa per tukivarsi.
                          En mä muista mitä se makso (alle 100€)mut on siinä 10v takuu

                          Comment

                          • tuningki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1205
                            • $ievi

                            #14
                            Originally posted by Ha2 View Post
                            Joo. Ruuvipenkillä ja kaikennäkösillä hylsyillä vaihettiin alapalloa 4 tuntia ku uuden tukivarren ois vaihtanu vartissa. Ja ois maksanu huimat 40 euroa enemmän.
                            kaikki on kotiin päin ite tein prässin 8tn pullo tunkista joka mahtuu pyörän koteloon eli ei tarvi saaha ku tolppa irti ni saa rässättyä pallon irti! mut saa sen ruuvipenkissäki...
                            Bmw 320d -10
                            Volvo s40 2.4 -05
                            ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                            ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                            ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                            Comment

                            • goldenm
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 544

                              #15
                              mut saa sen ruuvipenkissäki...
                              Jos viitsii harrastaa. Minä en viitsinyt.. Helatkin tuli painettua prässissä paikalleen, ruuvipenkissä olisi ollut *itunaikaista touhua :think
                              Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎