tämä on pohdituttanut ja söörtsillä en löytänyt kys. asiasta juttua. onko jollain tietoa, että onko sallitut tieliikenne käytössä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
uniball nivelten laillisuus?
Collapse
X
-
Originally posted by Tzeimi View PostOvat jos a) tehdastekoiset osat b) osien riittävä lujuus voidaan muulla tavalla todistaa.Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
Originally posted by S.Kaulaote View PostEli mikä luokitellaan tehdastekosiksi? Meinaan lähinnä jos Esim. nelilinkkejä duunaa ni kelpaako vaan esim. ainestodistukset ja hitsarilla paperit kondiksessa vai tarviiko ihan jotkuu valmistajan leimat..?
Comment
-
-
Uniballeja pitäisi varmaan voidellakin välillä. Millä ja miten usein? Minun tapauksessa kyseessä on vain iskarin yläpäät eli ei välttämättä paskaannu/kuivu niin äkkiä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Laillisuudesta en tiiä, mutta perus käyttöautoon ei ehkä paras mahdollinen idea ole perus suojaamattomat uniball nivelet. Voin vaan kuvitella miten huonossa hapessa esim, kuvan nivel on kun kaikki kura ja paska lentää tohon päälle:
Ratapelit sit tietenkin ihan erikseen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostKyllä niihin pöly löytää tiensä. Mulla oli joskus coilit autossa ja eipä niillä tarvinnut ajaa kuin päivä, niin jo oli pölyä yläpäiden nivelten pinnalla. Veikkaan, että voitelu vaan pahentaa asiaa.
Noihin on olemassa kumisia suojia (jossakin muistan nähneeni). Pari tiimiä ruikutti (käsittääkseni) elastista muovia, olisiko haavanspray:tä tms. Se muodostaa kalvon tuon nivelen ympärille. Ei pöhkö idea ollenkaan. Veikkaan vaan, että ei ole kovin pitkäikäinen.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostKyllä niihin pöly löytää tiensä. Mulla oli joskus coilit autossa ja eipä niillä tarvinnut ajaa kuin päivä, niin jo oli pölyä yläpäiden nivelten pinnalla. Veikkaan, että voitelu vaan pahentaa asiaa.Originally posted by jaki View PostKun otin ensi askeleitani rata-autoiluun, yksi huoltokohde oli nivelten voitelu. Vaikka muuten "oppi-isältänii" fiksuja neuvoja sainkin, tuo oli kyllä niin väärin kuin olla ja voi. Tiukat unibalit pitää nimenomaan pitää puhtaina ja kuivina. joku spray-vaselini (jota siis ahkerasti sumuttelin) oli pahinta mitä voi tehdä = rasva sitoi kaiken pölyn itseensä = siitä muodostui hiontatahnaa = tahna meni pallon joko osaan = kallin nivel entinen alta aikayksikön
Noihin on olemassa kumisia suojia (jossakin muistan nähneeni). Pari tiimiä ruikutti (käsittääkseni) elastista muovia, olisiko haavanspray:tä tms. Se muodostaa kalvon tuon nivelen ympärille. Ei pöhkö idea ollenkaan. Veikkaan vaan, että ei ole kovin pitkäikäinen.
Jos mulla olisi tukivarsissa uniballeja niin varmasti laittaisin nivelen suojakumitkin.
Tuon näköiseen saisi vedettyä jonkun sinkilän tai vaikka nippusiteet niin nivel olisi suojattu käytännössä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Kyllä se uniball yllättävän hyvin kestää paskan.. duunissa on noissa koneitten lisälaitteissa vaikka kuinka paljo uniballeja ja kirjaimellisesti uivat kaikessa paskassa.. silti vaan rupee kiiltävä uniball näkymään ekana Ja ei niitä tarvi edes vuoden välein vaihtaa, rasitus uniballin kokoon nähden ~tuplat mitä henkilöautokäytössä..
Edit: ja noissa kokeiltu vaikka mitä helvetin kikkareita hj-lantikan raidetangoista lähtien.. paras vaihtoehto näistä uniball
Comment
-
-
Originally posted by k-mikko View PostKyllä se uniball yllättävän hyvin kestää paskan.. duunissa on noissa koneitten lisälaitteissa vaikka kuinka paljo uniballeja ja kirjaimellisesti uivat kaikessa paskassa.. silti vaan rupee kiiltävä uniball näkymään ekana Ja ei niitä tarvi edes vuoden välein vaihtaa, rasitus uniballin kokoon nähden ~tuplat mitä henkilöautokäytöss
1. on olemassa palloniveliä yleiskäyttöön, jotka ovat todella kestäviä, mutta joissa on jo uutena joku satkun välys. Ajan kanssa tuo välys ei hirveästi kasva
Noiden hinta on myös aika inhimillinen
2. uniballit, joissa ei ole yhtään välystä ja, jotka ovat uutena (ja käytössäkin) todella jäykkiä. Joskus käsivoimin ei meinaa saada liikkumaan yhtään. Nämä ovat niitä, joita laitetaan kilpa-autoihin. Esimerkkejä ja hintoja voi katsella vaikka tuolta:
Motorsport bearings and rod ends from Raceparts. Our bearings and rod ends include imperial and metric rod ends, spherical bearings and rod end accessories.
Eihän nuo nyt kalliita ole 30 - 150 eur kpl, mutta kun esim F3:ssa niitä on yli 50 (viisikymmentä), itku ei usein ollut kaukana, kun taas joku oli vähän väljä
Veikkaan, että kukaan, joka ei ole tuollaisella jäykällä alustalla ajanut, ei tajua kuinka pieni välys tekee ajamisesta lähes mahdotonta. Jos Bemarin ensin vahvikehitsaa kunnolla, vetää kaaret kaikkiin tukivarsin kiinnityspisteisiin, laittaa metalliholkeilla apurungot kiinni ja slicksit alle kera keveiden vanteiden, pääsee jo vähän jyvälle. Sen jälkeen kukaan täysjärkinen ei tuollaisella aja metriäkään kadulla enää, tai sitten on kyllä rahoissaan.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment