Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laillisesti takapäätä hieman ylemmäs?? Madallusjousi pohdintaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4985
    • Forssa

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    takana on niin pieni säätövara jousen alle laitettavan säätöpalikan takia, että madallusta pitää olla väkisin ylimmässäkin asennossa, että sen saa sitten myös tarvittaessa riittävän alas... eli ei niitä vakio korkeuteen saa.
    Niin aivan. Eli teettämään taakse jäykemmät jouset tai eteen enemmän madaltavat sitten...
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4985
      • Forssa

      #17
      Kun tuo H&R ja Billstein on niin hyvä ajettava niin mitenhän mahtaa vaikuttaa ajettavuuteen jos eteen vaihtaa enemmän madaltavat jouset jotta saa stanssin kohdalleen. Vaihtoehdot ovat siis KAW -80mm tai FK -75mm?? Ajomukavuudesta ei haluttaisi tinkiä joten mahtaakohan se tällöin huonontua selkeästi nykyiseen???
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • tabasco
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 851
        • fin

        #18
        Originally posted by mikae34 View Post
        Kun tuo H&R ja Billstein on niin hyvä ajettava niin mitenhän mahtaa vaikuttaa ajettavuuteen jos eteen vaihtaa enemmän madaltavat jouset jotta saa stanssin kohdalleen. Vaihtoehdot ovat siis KAW -80mm tai FK -75mm?? Ajomukavuudesta ei haluttaisi tinkiä joten mahtaakohan se tällöin huonontua selkeästi nykyiseen???
        Laitapas kuva autostasi, niin näkee, missä korkeudessa keula ja perä nyt menee.

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4985
          • Forssa

          #19
          Originally posted by tabasco View Post
          Laitapas kuva autostasi, niin näkee, missä korkeudessa keula ja perä nyt menee.
          Voin huomenna käydä nappaamassa
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by mikae34 View Post
            Kun tuo H&R ja Billstein on niin hyvä ajettava niin mitenhän mahtaa vaikuttaa ajettavuuteen jos eteen vaihtaa enemmän madaltavat jouset jotta saa stanssin kohdalleen. Vaihtoehdot ovat siis KAW -80mm tai FK -75mm?? Ajomukavuudesta ei haluttaisi tinkiä joten mahtaakohan se tällöin huonontua selkeästi nykyiseen???
            yli 60mm madallus vakio tolpilla pilaa kyllä ajettavuuden... Kai tohonkin madaltavat jousilautaset saa?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10501
              • Saaressa

              #21
              Mulla on toi K.A.W :n 80/20 madallus. Edestä on otettu pohjaanlyönti kumit pois kun ei mahtunu olemaan. Balanssi on mielestäni sopiva. Tossa huono kuva, mutta perä on selvästi ylempänä!

              Ajossa se nyt hieman "kolistaa" terävissä kuopissa, mutta hyvinhän ne on jo vuosia asiansa tuolla ajaneet. Pikkasen saa varoa korkeissa hiljennystöyssyissä ettei toi 3" putki ota kiinni, muuten ei onkelmia!

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4985
                • Forssa

                #22
                Noin eli tuossa on nyt kuva tämän hetkisestä tilanteesta. Auto on vielä keskeneräinen joten taakse tulee vieläkin hieman lisää painoa joten tilanne ei ainakaan parempaan suuntaan tule menemään. Myös sisusta osittain puuttuu tällä hetkellä mutta sen ei pitäisi vaikuttaa kuin tasaisesti painossa etu ja takapään suhteen.

                Ennen raskaita hifejä auto oli varsin hyvässä tasossa mutta sen jälkeen perä tippui tosiaan noin 20mm ja pilasi mielestäni lookkia.

                Sen verran olen miettinyt että en kyllä etupäätä ainakaan enää alemmas ala viemään tuosta koska sen jälkeen ajelemisesta tulee jo liian vaikeata ja puskuriakin pitäisi jo alkaa muokata sitten. Toi on vain sen verran mukava alusta ajaa että en todellakaan haluaisi sitä pilata mitenkään. Eikö takajousien alle saa mitään korokepalaa samaan tyyliin kuin noissa coilover sarjoissa on?? Mietityttää myös¨se että jos teetän/hankin vahvemmat jouset taakse miten se vaikuttaa ajettavuuteen, tuleeko liian "kova" ??
                Last edited by mikae34; 05-10-2009, 20:43.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Noin eli tuossa on nyt kuva tämän hetkisestä tilanteesta. Auto on vielä keskeneräinen joten taakse tulee vieläkin hieman lisää painoa joten tilanne ei ainakaan parempaan suuntaan tule menemään. Myös sisusta osittain puuttuu tällä hetkellä mutta sen ei pitäisi vaikuttaa kuin tasaisesti painossa etu ja takapään suhteen.

                  Ennen raskaita hifejä auto oli varsin hyvässä tasossa mutta sen jälkeen perä tippui tosiaan noin 20mm ja pilasi mielestäni lookkia.

                  Sen verran olen miettinyt että en kyllä etupäätä ainakaan enää alemmas ala viemään tuosta koska sen jälkeen ajelemisesta tulee jo liian vaikeata ja puskuriakin pitäisi jo alkaa muokata sitten. Toi on vain sen verran mukava alusta ajaa että en todellakaan haluaisi sitä pilata mitenkään. Eikö takajousien alle saa mitään korokepalaa samaan tyyliin kuin noissa coilover sarjoissa on?? Mietityttää myös¨se että jos teetän/hankin vahvemmat jouset taakse miten se vaikuttaa ajettavuuteen, tuleeko liian "kova" ??
                  Totta puhut, perä liian alhaalla. Teetät jouset samalla jousivakiolla mutta pidemmät, asiansa osaava jousipaja osaa homman varsinkin jos viet nyk. takajouset mitattavaksi ja kerrot paljonko pitää perän nousta.

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4985
                    • Forssa

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Totta puhut, perä liian alhaalla. Teetät jouset samalla jousivakiolla mutta pidemmät, asiansa osaava jousipaja osaa homman varsinkin jos viet nyk. takajouset mitattavaksi ja kerrot paljonko pitää perän nousta.
                    Jepulis joo. Mittasinkin vielä navasta kaareen ja takana on 320mm ja edessä 350mm eli 30mm on alempana takaa. Ennen hifejä oli melko makealla tasolla auto. Kannattaisiko sitten viedä vakiojousi pajalle vai tuo h&r -10mm jousi ??
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • Vilikki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 6309
                      • Raahe

                      #25
                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Jepulis joo. Mittasinkin vielä navasta kaareen ja takana on 320mm ja edessä 350mm eli 30mm on alempana takaa. Ennen hifejä oli melko makealla tasolla auto. Kannattaisiko sitten viedä vakiojousi pajalle vai tuo h&r -10mm jousi ??
                      kannattaa ilmoittaa sitten sinne pajalle et minkä verran noin on tullut painoa lisää vakioon verrattuna. Ja otat tuon kuvan mukaan kun menet sinne ja selvität murheesi niille siellä jousipajalla, ne varmaan osaa tehdä sen mukaan juuri sellaiset vieterit kuin haluat siihen.
                      BMW e36 316i Turbo Compact

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4985
                        • Forssa

                        #26
                        Originally posted by Vilikki View Post
                        kannattaa ilmoittaa sitten sinne pajalle et minkä verran noin on tullut painoa lisää vakioon verrattuna. Ja otat tuon kuvan mukaan kun menet sinne ja selvität murheesi niille siellä jousipajalla, ne varmaan osaa tehdä sen mukaan juuri sellaiset vieterit kuin haluat siihen.
                        OK. Kiitoksia vastauksista kaikille. Huomenna ajattelin ottaakin jo yhteyttä sinne Vallilan takomoon. Firman nettisivuja selaamalla ainakin sai varsin hyvän kuvan heidän toiminnastaan joten eiköhän se perä sieltä taas saada ylös.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4985
                          • Forssa

                          #27
                          Niin eli muutin suunnitelmiani sen verran että aionkin nyt madaltaa etupäätä myös hieman lisää jotta saa tuon ikävän raon eturenkaan ja lokasuojan välistä pienemmäksi. Mikä siis olisi mahdollisimman laadukas jousi eteen kun nyt on se H&R -35mm jousi edessä. Madallusta saisi tulla varmaan noin 50 - 60mm. Takapäätä säädetään sitten jos vielä tarve vaatii sen jälkeen...
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • Vilikki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 6309
                            • Raahe

                            #28
                            Originally posted by mikae34 View Post
                            Niin eli muutin suunnitelmiani sen verran että aionkin nyt madaltaa etupäätä myös hieman lisää jotta saa tuon ikävän raon eturenkaan ja lokasuojan välistä pienemmäksi. Mikä siis olisi mahdollisimman laadukas jousi eteen kun nyt on se H&R -35mm jousi edessä. Madallusta saisi tulla varmaan noin 50 - 60mm. Takapäätä säädetään sitten jos vielä tarve vaatii sen jälkeen...
                            No jos meinaat niin kannattaa tässä vaiheessa sitten laittaa se säädettävä alusta sitten, saa sopivan korkuisen ja jousiakin niihin taitaa saada eri akselipainojen mukaan jos en ihan väärin ole ymmärtänyt. Ei tartte kahdesti ostaa ku kerralla nyt laitat hyvän ja kunnon säädöillä olevan säädettävän alustan. Saa sitten vaikka näyttely käyttöön ruuvata ne viimeisetkin millit pois jos tuntuu olevan tarvetta
                            BMW e36 316i Turbo Compact

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 4985
                              • Forssa

                              #29
                              Originally posted by Vilikki View Post
                              No jos meinaat niin kannattaa tässä vaiheessa sitten laittaa se säädettävä alusta sitten, saa sopivan korkuisen ja jousiakin niihin taitaa saada eri akselipainojen mukaan jos en ihan väärin ole ymmärtänyt. Ei tartte kahdesti ostaa ku kerralla nyt laitat hyvän ja kunnon säädöillä olevan säädettävän alustan. Saa sitten vaikka näyttely käyttöön ruuvata ne viimeisetkin millit pois jos tuntuu olevan tarvetta
                              No muuten laittaisinkin ehdottomasti mutta kun olen ymmärtänyt että se takapää tippuu niissä väkisinkin jo sen 25 - 35mm vaikka olisi säädetty ihan ylös... Se takapää kun ei saisi tippua niin paljoa... Toki jos laittaa säädettävät eteen niin sitten mutta kukaan ei taida myydä pelkästään etusarjaa, joka olisi varmaankin ihannetilanne minun kannaltani... vai myykö??

                              Onko mitään järkeä napsasta hieman noista H&R jousista pois vai pilaako sillä kaiken??
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • basso72
                                BTCF Member
                                • Dec 2004
                                • 1837
                                • Ylä-Pinsiö

                                #30
                                Originally posted by mikae34 View Post
                                Jepulis joo. Mittasinkin vielä navasta kaareen ja takana on 320mm ja edessä 350mm eli 30mm on alempana takaa. Ennen hifejä oli melko makealla tasolla auto. Kannattaisiko sitten viedä vakiojousi pajalle vai tuo h&r -10mm jousi ??
                                30mm alempana? Verrattuna mihin? Ja mikä vika olis original-teile vaunu/kuorma/taxi-jousissa tai roughroad-jousissa ts. vakiojäykkyys,mutta vakioautossa 20mm korkeampi alusta?
                                sigpic
                                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                                320i -77

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎