Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Laillisesti takapäätä hieman ylemmäs?? Madallusjousi pohdintaa..
Collapse
X
-
Kun tuo H&R ja Billstein on niin hyvä ajettava niin mitenhän mahtaa vaikuttaa ajettavuuteen jos eteen vaihtaa enemmän madaltavat jouset jotta saa stanssin kohdalleen. Vaihtoehdot ovat siis KAW -80mm tai FK -75mm?? Ajomukavuudesta ei haluttaisi tinkiä joten mahtaakohan se tällöin huonontua selkeästi nykyiseen???Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostKun tuo H&R ja Billstein on niin hyvä ajettava niin mitenhän mahtaa vaikuttaa ajettavuuteen jos eteen vaihtaa enemmän madaltavat jouset jotta saa stanssin kohdalleen. Vaihtoehdot ovat siis KAW -80mm tai FK -75mm?? Ajomukavuudesta ei haluttaisi tinkiä joten mahtaakohan se tällöin huonontua selkeästi nykyiseen???
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostKun tuo H&R ja Billstein on niin hyvä ajettava niin mitenhän mahtaa vaikuttaa ajettavuuteen jos eteen vaihtaa enemmän madaltavat jouset jotta saa stanssin kohdalleen. Vaihtoehdot ovat siis KAW -80mm tai FK -75mm?? Ajomukavuudesta ei haluttaisi tinkiä joten mahtaakohan se tällöin huonontua selkeästi nykyiseen???
Comment
-
-
Mulla on toi K.A.W :n 80/20 madallus. Edestä on otettu pohjaanlyönti kumit pois kun ei mahtunu olemaan. Balanssi on mielestäni sopiva. Tossa huono kuva, mutta perä on selvästi ylempänä!
Ajossa se nyt hieman "kolistaa" terävissä kuopissa, mutta hyvinhän ne on jo vuosia asiansa tuolla ajaneet. Pikkasen saa varoa korkeissa hiljennystöyssyissä ettei toi 3" putki ota kiinni, muuten ei onkelmia!
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Noin eli tuossa on nyt kuva tämän hetkisestä tilanteesta. Auto on vielä keskeneräinen joten taakse tulee vieläkin hieman lisää painoa joten tilanne ei ainakaan parempaan suuntaan tule menemään. Myös sisusta osittain puuttuu tällä hetkellä mutta sen ei pitäisi vaikuttaa kuin tasaisesti painossa etu ja takapään suhteen.
Ennen raskaita hifejä auto oli varsin hyvässä tasossa mutta sen jälkeen perä tippui tosiaan noin 20mm ja pilasi mielestäni lookkia.
Sen verran olen miettinyt että en kyllä etupäätä ainakaan enää alemmas ala viemään tuosta koska sen jälkeen ajelemisesta tulee jo liian vaikeata ja puskuriakin pitäisi jo alkaa muokata sitten. Toi on vain sen verran mukava alusta ajaa että en todellakaan haluaisi sitä pilata mitenkään. Eikö takajousien alle saa mitään korokepalaa samaan tyyliin kuin noissa coilover sarjoissa on?? Mietityttää myös¨se että jos teetän/hankin vahvemmat jouset taakse miten se vaikuttaa ajettavuuteen, tuleeko liian "kova" ??Last edited by mikae34; 05-10-2009, 20:43.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostNoin eli tuossa on nyt kuva tämän hetkisestä tilanteesta. Auto on vielä keskeneräinen joten taakse tulee vieläkin hieman lisää painoa joten tilanne ei ainakaan parempaan suuntaan tule menemään. Myös sisusta osittain puuttuu tällä hetkellä mutta sen ei pitäisi vaikuttaa kuin tasaisesti painossa etu ja takapään suhteen.
Ennen raskaita hifejä auto oli varsin hyvässä tasossa mutta sen jälkeen perä tippui tosiaan noin 20mm ja pilasi mielestäni lookkia.
Sen verran olen miettinyt että en kyllä etupäätä ainakaan enää alemmas ala viemään tuosta koska sen jälkeen ajelemisesta tulee jo liian vaikeata ja puskuriakin pitäisi jo alkaa muokata sitten. Toi on vain sen verran mukava alusta ajaa että en todellakaan haluaisi sitä pilata mitenkään. Eikö takajousien alle saa mitään korokepalaa samaan tyyliin kuin noissa coilover sarjoissa on?? Mietityttää myös¨se että jos teetän/hankin vahvemmat jouset taakse miten se vaikuttaa ajettavuuteen, tuleeko liian "kova" ??
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTotta puhut, perä liian alhaalla. Teetät jouset samalla jousivakiolla mutta pidemmät, asiansa osaava jousipaja osaa homman varsinkin jos viet nyk. takajouset mitattavaksi ja kerrot paljonko pitää perän nousta.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostJepulis joo. Mittasinkin vielä navasta kaareen ja takana on 320mm ja edessä 350mm eli 30mm on alempana takaa. Ennen hifejä oli melko makealla tasolla auto. Kannattaisiko sitten viedä vakiojousi pajalle vai tuo h&r -10mm jousi ??BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Originally posted by Vilikki View Postkannattaa ilmoittaa sitten sinne pajalle et minkä verran noin on tullut painoa lisää vakioon verrattuna. Ja otat tuon kuvan mukaan kun menet sinne ja selvität murheesi niille siellä jousipajalla, ne varmaan osaa tehdä sen mukaan juuri sellaiset vieterit kuin haluat siihen.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Niin eli muutin suunnitelmiani sen verran että aionkin nyt madaltaa etupäätä myös hieman lisää jotta saa tuon ikävän raon eturenkaan ja lokasuojan välistä pienemmäksi. Mikä siis olisi mahdollisimman laadukas jousi eteen kun nyt on se H&R -35mm jousi edessä. Madallusta saisi tulla varmaan noin 50 - 60mm. Takapäätä säädetään sitten jos vielä tarve vaatii sen jälkeen...Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostNiin eli muutin suunnitelmiani sen verran että aionkin nyt madaltaa etupäätä myös hieman lisää jotta saa tuon ikävän raon eturenkaan ja lokasuojan välistä pienemmäksi. Mikä siis olisi mahdollisimman laadukas jousi eteen kun nyt on se H&R -35mm jousi edessä. Madallusta saisi tulla varmaan noin 50 - 60mm. Takapäätä säädetään sitten jos vielä tarve vaatii sen jälkeen...BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Originally posted by Vilikki View PostNo jos meinaat niin kannattaa tässä vaiheessa sitten laittaa se säädettävä alusta sitten, saa sopivan korkuisen ja jousiakin niihin taitaa saada eri akselipainojen mukaan jos en ihan väärin ole ymmärtänyt. Ei tartte kahdesti ostaa ku kerralla nyt laitat hyvän ja kunnon säädöillä olevan säädettävän alustan. Saa sitten vaikka näyttely käyttöön ruuvata ne viimeisetkin millit pois jos tuntuu olevan tarvetta
Onko mitään järkeä napsasta hieman noista H&R jousista pois vai pilaako sillä kaiken??Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostJepulis joo. Mittasinkin vielä navasta kaareen ja takana on 320mm ja edessä 350mm eli 30mm on alempana takaa. Ennen hifejä oli melko makealla tasolla auto. Kannattaisiko sitten viedä vakiojousi pajalle vai tuo h&r -10mm jousi ??
Comment
-
Comment