Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia halvoista coilovereista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddiew
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 77
    • Lievestuore

    #16
    No nyt on tilattu D2 coiloverit.. Ei viittiny enää pähkäillä kannattaako semmonen halpa sarja ostaa vai ei. Säätöjäkin pitäisi olla omiks tarpeiks..
    BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

    Comment

    • Kapanos
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1394
      • Kirkkonummen Westend

      #17
      Originally posted by eddiew View Post
      No nyt on tilattu D2 coiloverit.. Ei viittiny enää pähkäillä kannattaako semmonen halpa sarja ostaa vai ei. Säätöjäkin pitäisi olla omiks tarpeiks..
      Samainen alusta ruuvattiin 325:sen alle tänään
      E30 M50tic -90
      E34 M5 -90
      E91 325d M-sport -07
      Ford F100 -53 LS edition

      Comment

      • mikalkai
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 308
        • Oulu

        #18
        Ja saatte sitten odottaa perkeleen kovaa ja kolisevaa kyytiä. Itellä oli tuo D2 ja vaikka on säätöä vaikka muille jakaa niin ei sillä talvella voi ajaa. Pienikin halkeama tiessä, pieni monttu / koroke ja kolisee. Tai sitten mulla vain oli takaa jo iskarit paskana.

        Ite ostin TA-Technix merkkisen säädettävän alusta ja tuntuma on paljon pehmeämpi kuin tuossa D2:ssa. Toki tuokin on jämäkkä mutta ei kolise eikä pauku. Tuossa ei vain ole kuin korkeuden säätö, mutta se kyllä tuossa E46:ssa riittää, kun camberit saa muuten säädettyä kohilleen. Toki kestosta en voi sanoa mitään kun on ollut alla vasta muutaman päivän.

        -Mika K
        Ajossa:
        E39 530i Touring M-Sport

        Comment

        • JT-
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 35
          • Joensuu

          #19
          kertokaas lisää kokemuksia tuosta d2 alustasta kun itelläki olis alustan vaihto edessä. Vaikuttaa vähä siltä jotta on liian totta ollakseen hyvää tuo. Ja onko mitään tietoa avon jäykkyyssäätösistä alustoista kun semmonen olis toinen vaihtoehto...väittävät että olis sikalaadukas http://www.tuningstudio.fi/portal/tu...=505&section=c
          "Toisaalta M5:n kaltaisia autoja ei ole kyllä Suomeen tarkoitettukaan. Sen tuominen meikäläisiin tutkien, kuoppien ja yleisen kateuden vaivaamiin liikenneolosuhteisiin on suorastaan valmistajan parjaamista." Tekniikan Maailma 16/1988

          Comment

          • eddiew
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 77
            • Lievestuore

            #20
            Originally posted by mikalkai View Post
            Ja saatte sitten odottaa perkeleen kovaa ja kolisevaa kyytiä. Itellä oli tuo D2 ja vaikka on säätöä vaikka muille jakaa niin ei sillä talvella voi ajaa. Pienikin halkeama tiessä, pieni monttu / koroke ja kolisee. Tai sitten mulla vain oli takaa jo iskarit paskana.

            -Mika K
            No sen näkee sit, mut tuskin sen paljoo pitäs kolista jos kaikki puslat ym. on kunnossa ja iskarit ehjät, eiköhän se kolina tule muualta kuin itse iskareista jos ne on kunnossa. Otinkin sitä pintakovuutta ajatellen hieman löysemmillä jousilla sen paketin. Mut asennellaan ensin ja katellaan sitten miten se paukkuu...
            BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #21
              Originally posted by eddiew View Post
              No sen näkee sit, mut tuskin sen paljoo pitäs kolista jos kaikki puslat ym. on kunnossa ja iskarit ehjät, eiköhän se kolina tule muualta kuin itse iskareista jos ne on kunnossa. Otinkin sitä pintakovuutta ajatellen hieman löysemmillä jousilla sen paketin. Mut asennellaan ensin ja katellaan sitten miten se paukkuu...
              Ja vaihetaan sitte vaikka talveks vielä "pehmeemmät jouset" , ni ei pitäs olla kova...Ja jospa se ei noilla NYT valituilla jousilla olis liian pintakova...
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • mikalkai
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 308
                • Oulu

                #22
                Kannattaa sitten valmiiksi ruuvata sitä jousen esijännitystä kovemmalle. Muuten se jousi jää pyörimään jousilautasen päällä samalla kun kääntää rattia ja ääni on melko kiva. Tämä siis ainakin omassa koslassa aiheutti ääntelyä edessä.

                Kyllä mulla autossa kaikki paikat oli ehjänä, tai ei ainakaan väljyyttä löytynyt mistään. Ongelma oli vain että alusta oli yksinkertaisesti niin kova että pienikin pudotus takarenkaille aiheutti kipua hampaissa Myös kaikki tien epätasaisuudet tuntuivat autossa heti. Mutta tämäkin on ihan makuasia. Itselle kyllä tuo alusta oli liian kova ja siksi päätin koittaa jotain toista settiä.

                -Mika K
                Ajossa:
                E39 530i Touring M-Sport

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #23
                  Halpis coilover sarjoista menee iskarit usein rikki yllättävän nopeasti. Joku laatuiskari esim. Bilstein saattaa kestää normaali ajossa 10-15 vuotta. Kun noiden halpis sarjojen iskarit ei välttämättä kestä kuin vuoden verran.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by mikalkai View Post
                    Kannattaa sitten valmiiksi ruuvata sitä jousen esijännitystä kovemmalle. Muuten se jousi jää pyörimään jousilautasen päällä samalla kun kääntää rattia ja ääni on melko kiva. Tämä siis ainakin omassa koslassa aiheutti ääntelyä edessä.

                    Kyllä mulla autossa kaikki paikat oli ehjänä, tai ei ainakaan väljyyttä löytynyt mistään. Ongelma oli vain että alusta oli yksinkertaisesti niin kova että pienikin pudotus takarenkaille aiheutti kipua hampaissa Myös kaikki tien epätasaisuudet tuntuivat autossa heti. Mutta tämäkin on ihan makuasia. Itselle kyllä tuo alusta oli liian kova ja siksi päätin koittaa jotain toista settiä.

                    -Mika K
                    Niin oliko sulla se D2:nen tässä E46:ssa vai tossa entisessä E36:ssa...vai molemmissa?

                    Milläs jousilla sulla oli ne, muistatko jäykkyyksiä?

                    Ja kiitos vinkeistä, tosta esijännityksen alkusäädöistä? Tuleeko noissa millaset säätöohjeet muuten mukana?
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      #25
                      On se kova kyllä,mutta ei täälä ainakaan liian kova. Hemmetin hyvä ajettava. Ei niiaile mutkissa ainakaan
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • mikalkai
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 308
                        • Oulu

                        #26
                        Mulla oli tuo alusta E36:Ssa. En valitettavasti kyllä muista noita jousien jäykkyyksiä, mutta perkeleen jämäkkä se kyllä oli Kyllä tuossa mukana tulee ihan hyvät ohjeet miten noita D2 palikoita pitää säätää jne. Mutta kuitenkin ite onnistuin säätämään väärästä paikasta. Tuossa kun noita säätöjä riittää.

                        Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, tuo D2:han ei ole Tuv hyväksytty, niin mitenkäs siihen leiman saa jos auton on 2001 tai uudempi?

                        Halpis coilover sarjoista menee iskarit usein rikki yllättävän nopeasti. Joku laatuiskari esim. Bilstein saattaa kestää normaali ajossa 10-15 vuotta. Kun noiden halpis sarjojen iskarit ei välttämättä kestä kuin vuoden verran.
                        Sitten ostetaan uudet Muistaakseni noissa oli kuitenkin jonkinlainen takuu, joten jos se tuon ajan kestää, niin se riittää mulle.
                        Last edited by mikalkai; 04-05-2008, 15:09.
                        Ajossa:
                        E39 530i Touring M-Sport

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by FbonE View Post
                          tämä aihe vähän itseäkin kiinnostaa kun näyttää tuolta fk:lta saavan FK AK coilover kitin 360e.
                          mikä mahtaa sit olla lopullinen tulos löysä kuin letku letkeä vai kivireki.
                          Mulla oli tuossa VR6 tuo fk korkeussäädettävä alusta kun sen ostin ja heti piti vaihtaa etutolpat uusiin. Alustana on järkyttävä kivireki ja pienetkin montut piti ajaa todella hissukseen. Nykyinen omistaja sanoi että oli etutolpat antanut periksi ja vaihtoi heti muistaakseni konin satsin joka nurkkaan. Eli noi etutolpat ei kauaa kestänyt VR6:ssa jossa sitä painoa on aika paljon keulalla.. En suosittele!
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • eddiew
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 77
                            • Lievestuore

                            #28
                            Originally posted by mikalkai View Post

                            Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, tuo D2:han ei ole Tuv hyväksytty, niin mitenkäs siihen leiman saa jos auton on 2001 tai uudempi?

                            Sitten ostetaan uudet Muistaakseni noissa oli kuitenkin jonkinlainen takuu, joten jos se tuon ajan kestää, niin se riittää mulle.
                            Mielestäni jo 96vm. lähtien tarttee sen TUV hyväksynnän, tuossa D2 ei oo mallikohtaista TUV hyväksyntää, mut joku yleinen todistus siinä tulee jolla sen kuulemma saa katsastettua, vaikkakin sillä varauksella ettei se välttämättä joka katsastusmiehelle kelpaa.

                            No ei noita iskareita viittis olla ostelemassa ja vaihtelemassa parin kuukauden välein ja alkaa tappelemaan niiden takuiden kanssa.
                            BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

                            Comment

                            • mikalkai
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 308
                              • Oulu

                              #29
                              No ite en heitä vielä kirvestä seinään tuon oman alustan kanssa. Alku on ihan lupaava, katotaan miten pitkälle se riittää.
                              Ajossa:
                              E39 530i Touring M-Sport

                              Comment

                              • Laakeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 983
                                • Rovaniemi

                                #30
                                Originally posted by MooMoo View Post
                                Ois vaan tossa säädettävässä puolensa että vois esim talveks nostaa autoo korkeemmaks..
                                Tässä vaiheessa kannattaa huomata semmonen karu tosiasia, että joka kerta kun säädät (koskee ainakin E36:sta) alustan korkeutta muuttuu pyöränkulmat. Jos menee säädön jälkeen muutteleen niin tulee taas semmonen mato joka menee miten sattuu ja renkaat kuluu alta aikayksikön. Kerran sen korkeuden säätää silmälle hyväksi ja säädättää siihen kulmat niin se on siinä.

                                Omassa on fk:n korkeussäädettävä, melko kovahan se on mutta mielestäni varsin kohtuullinen eikä kolisekkaan. Monet ihmetelleetkin että miten on näinkin mukava halppisalustalla ja näin tontissa.. Tuohon fk tolppaan saa kuulemma vaihdettua iskarit, bilsteiniä kaveri ainaki väitti siihen saavan. Semmoset laitan jos leviävät.. Ainaki yhden talven on kestäny.
                                E34 S38B38
                                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                                2gen RAM 5.9 cummins

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎