No nyt on tilattu D2 coiloverit.. Ei viittiny enää pähkäillä kannattaako semmonen halpa sarja ostaa vai ei. Säätöjäkin pitäisi olla omiks tarpeiks..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia halvoista coilovereista?
Collapse
X
-
Originally posted by eddiew View PostNo nyt on tilattu D2 coiloverit.. Ei viittiny enää pähkäillä kannattaako semmonen halpa sarja ostaa vai ei. Säätöjäkin pitäisi olla omiks tarpeiks..E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Ja saatte sitten odottaa perkeleen kovaa ja kolisevaa kyytiä. Itellä oli tuo D2 ja vaikka on säätöä vaikka muille jakaa niin ei sillä talvella voi ajaa. Pienikin halkeama tiessä, pieni monttu / koroke ja kolisee. Tai sitten mulla vain oli takaa jo iskarit paskana.
Ite ostin TA-Technix merkkisen säädettävän alusta ja tuntuma on paljon pehmeämpi kuin tuossa D2:ssa. Toki tuokin on jämäkkä mutta ei kolise eikä pauku. Tuossa ei vain ole kuin korkeuden säätö, mutta se kyllä tuossa E46:ssa riittää, kun camberit saa muuten säädettyä kohilleen. Toki kestosta en voi sanoa mitään kun on ollut alla vasta muutaman päivän.
-Mika KAjossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
kertokaas lisää kokemuksia tuosta d2 alustasta kun itelläki olis alustan vaihto edessä. Vaikuttaa vähä siltä jotta on liian totta ollakseen hyvää tuo. Ja onko mitään tietoa avon jäykkyyssäätösistä alustoista kun semmonen olis toinen vaihtoehto...väittävät että olis sikalaadukas http://www.tuningstudio.fi/portal/tu...=505§ion=c"Toisaalta M5:n kaltaisia autoja ei ole kyllä Suomeen tarkoitettukaan. Sen tuominen meikäläisiin tutkien, kuoppien ja yleisen kateuden vaivaamiin liikenneolosuhteisiin on suorastaan valmistajan parjaamista." Tekniikan Maailma 16/1988
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View PostJa saatte sitten odottaa perkeleen kovaa ja kolisevaa kyytiä. Itellä oli tuo D2 ja vaikka on säätöä vaikka muille jakaa niin ei sillä talvella voi ajaa. Pienikin halkeama tiessä, pieni monttu / koroke ja kolisee. Tai sitten mulla vain oli takaa jo iskarit paskana.
-Mika K
Comment
-
-
Originally posted by eddiew View PostNo sen näkee sit, mut tuskin sen paljoo pitäs kolista jos kaikki puslat ym. on kunnossa ja iskarit ehjät, eiköhän se kolina tule muualta kuin itse iskareista jos ne on kunnossa. Otinkin sitä pintakovuutta ajatellen hieman löysemmillä jousilla sen paketin. Mut asennellaan ensin ja katellaan sitten miten se paukkuu...Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Kannattaa sitten valmiiksi ruuvata sitä jousen esijännitystä kovemmalle. Muuten se jousi jää pyörimään jousilautasen päällä samalla kun kääntää rattia ja ääni on melko kiva. Tämä siis ainakin omassa koslassa aiheutti ääntelyä edessä.
Kyllä mulla autossa kaikki paikat oli ehjänä, tai ei ainakaan väljyyttä löytynyt mistään. Ongelma oli vain että alusta oli yksinkertaisesti niin kova että pienikin pudotus takarenkaille aiheutti kipua hampaissa Myös kaikki tien epätasaisuudet tuntuivat autossa heti. Mutta tämäkin on ihan makuasia. Itselle kyllä tuo alusta oli liian kova ja siksi päätin koittaa jotain toista settiä.
-Mika KAjossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Halpis coilover sarjoista menee iskarit usein rikki yllättävän nopeasti. Joku laatuiskari esim. Bilstein saattaa kestää normaali ajossa 10-15 vuotta. Kun noiden halpis sarjojen iskarit ei välttämättä kestä kuin vuoden verran.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View PostKannattaa sitten valmiiksi ruuvata sitä jousen esijännitystä kovemmalle. Muuten se jousi jää pyörimään jousilautasen päällä samalla kun kääntää rattia ja ääni on melko kiva. Tämä siis ainakin omassa koslassa aiheutti ääntelyä edessä.
Kyllä mulla autossa kaikki paikat oli ehjänä, tai ei ainakaan väljyyttä löytynyt mistään. Ongelma oli vain että alusta oli yksinkertaisesti niin kova että pienikin pudotus takarenkaille aiheutti kipua hampaissa Myös kaikki tien epätasaisuudet tuntuivat autossa heti. Mutta tämäkin on ihan makuasia. Itselle kyllä tuo alusta oli liian kova ja siksi päätin koittaa jotain toista settiä.
-Mika K
Milläs jousilla sulla oli ne, muistatko jäykkyyksiä?
Ja kiitos vinkeistä, tosta esijännityksen alkusäädöistä? Tuleeko noissa millaset säätöohjeet muuten mukana?Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Mulla oli tuo alusta E36:Ssa. En valitettavasti kyllä muista noita jousien jäykkyyksiä, mutta perkeleen jämäkkä se kyllä oli Kyllä tuossa mukana tulee ihan hyvät ohjeet miten noita D2 palikoita pitää säätää jne. Mutta kuitenkin ite onnistuin säätämään väärästä paikasta. Tuossa kun noita säätöjä riittää.
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, tuo D2:han ei ole Tuv hyväksytty, niin mitenkäs siihen leiman saa jos auton on 2001 tai uudempi?
Halpis coilover sarjoista menee iskarit usein rikki yllättävän nopeasti. Joku laatuiskari esim. Bilstein saattaa kestää normaali ajossa 10-15 vuotta. Kun noiden halpis sarjojen iskarit ei välttämättä kestä kuin vuoden verran.Last edited by mikalkai; 04-05-2008, 15:09.Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by FbonE View Posttämä aihe vähän itseäkin kiinnostaa kun näyttää tuolta fk:lta saavan FK AK coilover kitin 360e.
mikä mahtaa sit olla lopullinen tulos löysä kuin letku letkeä vai kivireki.BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View Post
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, tuo D2:han ei ole Tuv hyväksytty, niin mitenkäs siihen leiman saa jos auton on 2001 tai uudempi?
Sitten ostetaan uudet Muistaakseni noissa oli kuitenkin jonkinlainen takuu, joten jos se tuon ajan kestää, niin se riittää mulle.
No ei noita iskareita viittis olla ostelemassa ja vaihtelemassa parin kuukauden välein ja alkaa tappelemaan niiden takuiden kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by MooMoo View PostOis vaan tossa säädettävässä puolensa että vois esim talveks nostaa autoo korkeemmaks..
Omassa on fk:n korkeussäädettävä, melko kovahan se on mutta mielestäni varsin kohtuullinen eikä kolisekkaan. Monet ihmetelleetkin että miten on näinkin mukava halppisalustalla ja näin tontissa.. Tuohon fk tolppaan saa kuulemma vaihdettua iskarit, bilsteiniä kaveri ainaki väitti siihen saavan. Semmoset laitan jos leviävät.. Ainaki yhden talven on kestäny.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
Comment