Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumipalat jousien väliin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Bastardo-
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 84
    • Joensuu/Mikkeli

    Kumipalat jousien väliin.

    Onko kellään täällä kokemuksia noista kumipaloista jotka työnnetään jousen väliin ( 3kpl/jousi ) joiden pitäisi vähän jäykistää jousta. AD varaosamaailman myyjä sanoi että toimivat muuten hyvin mutta saattaa 2-3 vuoden kuluttua mennä jousi poikki liiallisen rasituksen vuoksi. Eli kysymys kuuluukin että meneekö jousi paskaksi jo aiemmin ja onko noista sitten mitään käytännön hyötyä? Itsellä on supersport 60/40 sarja ja taakse pitäisi joku niksi keksiä että olisi edes hitusen jäykempi perä. Ei sillä että sarja olisi huono mutta maavara on niin pieni että jos vähänki porukkaa kyydissä niin hitusen tahtoo sisälokariin raapia rengas...
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16420
    • Asikkala

    #2
    Unohda ne kumit.

    Comment

    • -Bastardo-
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 84
      • Joensuu/Mikkeli

      #3
      Syystä että?

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #4
        Minulla ainakin loistavasti toiminut jo kahdessa autossa että suosittelen jos ei ole tota paalua ostaa eri jousia/iskareita.

        Comment

        • -Bastardo-
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 84
          • Joensuu/Mikkeli

          #5
          Sepä tässä onkin kun tota paalua ei ole hommata tollasta korkeus/jäykkyys säädettävää satsia... Oisko kellään muulla kokemuksia noista palikoista?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16420
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by -Bastardo- View Post
            Syystä että?
            Kuulostaa vähän ..lluviritykseltä.

            Comment

            • -Mage-
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 295
              • Vantaa

              #7
              En suosittelisi... Aika usein noi on aiheuttanut ongelmia kuten jousien poikkemista ja vääntymistä. Jos maavara on ongelma niin laita pienet korokepalat iskarien yläpäähän, tomiva ratkaisu jos tarvetta 0,5-1cm nostolle. Tai muotoile vähän sitä lokaria että saat lisätilaa....

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                #8
                minkä kokonen rengas sullon ja meneekö vanteen reuna kaaren sisään? mullon bemu2000 ostettu säädettävä alusta ja takaa ei mee tarpeeks kenttään enkä viitti rälläköidä näitäkin jousia niin voisin vaihtaa ehkä sun kans, saisit korkeus-säädettävän takapään.

                ainiin mikä auto sullon olin kattovinani et e36 muttei kait tollanen iskari viritys vaikuta siihen.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #9
                  Itellä oli edellisessä E30:ssä takana kumipalat jousten välissä 3kpl , koska G-Max 40mm takajouset olivat liian löysät vuoden jälkeen...Palat toimi hyvin, mutta olivat entiset aina vuoden jälkeen, murenivat poikki ja tippuivat sitte pois...Mutta auttoi sen aikaa kun kestivät
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Kuulostaa vähän ..lluviritykseltä.
                    Kuullostaa just siltä, että noilla ainakin saa liian matalan auton leimasta läpi
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Originally posted by henri View Post
                      Itellä oli edellisessä E30:ssä takana kumipalat jousten välissä 3kpl , koska G-Max 40mm takajouset olivat liian löysät vuoden jälkeen...Palat toimi hyvin, mutta olivat entiset aina vuoden jälkeen, murenivat poikki ja tippuivat sitte pois...Mutta auttoi sen aikaa kun kestivät
                      Mulla kestää takana pajalta melkeen kotiin, kolmen eri valmistajan kumeja kokeiltu, ei vaan kestä =)
                      ...

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by reddewil View Post
                        Mulla kestää takana pajalta melkeen kotiin, kolmen eri valmistajan kumeja kokeiltu, ei vaan kestä =)
                        Mulla oli noita CDcardikin paloja ja sitte oli jotkut toisetki...molemmat kestivät sen vajaan vuoden , aina katastukseen uudet
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • -Bastardo-
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 84
                          • Joensuu/Mikkeli

                          #13
                          Noh aika halpaa kokeilua tuo kyllä olisi. Muutamia euroja on kappale hinta. Nimittäin yksinään kun ajelee niin ei ikinä ota mistään kiinni, mutta heti kun joku on kyydissä niin takaa raapii pikkasen. Eli ero ei ole iso ja uskon että nuo sen verran auttaa että ei raavi niin paljoa.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16420
                            • Asikkala

                            #14
                            Olisko tässä ongelmana se että on väärällä et:llä olevat vanteet alla ?

                            Comment

                            • Gonzalez
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2632
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Itellä olleissa kolmikutosissa on ollut jälkiasennusalustasarjan (K&W ja H&R) kanssa aina ongelma: Takapään jouset eivät kestä minkäänlaista "kuormausta". Yksin ajellessa ok, mutta jos takana on yksikin henkilö saati kontissa reilusti kamaa, takapää on maassa, pyöränkulmat perseellään ja aivan helvetin huono ajaa.

                              ---> Ratkaisu ongelmaan on laittaa taakse alkuperäiset M-sport/M3 takajouset. Nuohan madaltaa valmiiksi 15-20mm + usein painuneet myös iän myötä kasaan jonkun millin. Kestävät kuormausta ja erittäin hyvät ajaa vaikka olisi porukkaa takana ja kontti kamaa täynnä.

                              Viimeisin variaatio oli itsellä coupessa Bilsteinin sprintit joka kulmassa, takana M3-takajouset ja edessä H&R -60mm jouset. Tällä yhdistelmällä oli juuri saman verran kaaren ja renkaan välissä niin edessä kuin takana.
                              530d GT F07 2010
                              325i E30 Cabriolet 1987

                              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎