Announcement

Collapse
No announcement yet.

MOTONETin iskarit; laatu & sopivuus - kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paavo62
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 103

    MOTONETin iskarit; laatu & sopivuus - kokemuksia?

    Moro!

    Näinkin omaperäisen avauksen tempaisin, kun vihdoin iski innostus ruuvata tuota vanhaa rouvaa. Vanha rouva on siis jeesuskupee E24nen.

    Ajoneuvon alusta on tehtävänsä tehnyt ja vaatii kertakaikkisen päivityksen; jouset ja iskunvaimentajat.

    Search -komennolla "Motonet" löytyi tekstiä melko runsaasti ja sitä tuossa äsken kahlasinkin läpi, mutta ajattelin vielä tiedustella ihan harrastajien omakohtaisia kokemuksia.

    Motonetista löytyisi siis kaasuvaimentajat joka nurkkaan ja kierroksen hinnaksi jäisi 240 EUR, joka mielestäni olisi melko edullista.

    Nyt vain askarruttaa se, että miten on tämän legendaarisen "hinta/hyöty" -suhteen kanssa.
    Ei siis niin, että montako miljoonaa kilometriä nuo kestävät, kun ajosuorite on 1000 -3000 km kesässä.
    Vaan lähinnä se, että minkälaista tuo Motonet- tuotteiden sopivuus on yleensä ollut (siis yleensä; ei kukaan näistä yksittäsistä caseista voi tietää) juurikin täällä edullisten
    iskunvaimentimien osalla.

    Ei juurikaan jaksaisi purkaa-koota- purkaa- koota jne....

    Tällaisia kyselee "mies-peukalo-keskellä-otsaa..."

    -Mika-

    EDIT 14.7.2008....

    No niin...Helsingin reissulta on kotiuduttu ja Bruce S. nähty nyt sitten toisen kerran.
    "Dancing In The Darkin" jytinästä vahvistuneena ja vakuuttuneena lauantaina Vantaan
    Motonettiin ostoslistan kanssa.

    Jonolappu kouraan ja hetken kuluttua tiskille kertomaan asiaani. Mukaan tarttui
    Gabrielin pumput eteen ja nämä mikä-lie-harakiri-valmistaja QH:n vastaavat taakse.
    Hankin vielä lisäksi etupäähän yläkumit sekä pölysuojat joka nurkkaan.

    Menomatkalla napattiin mukaan Mikolta Klaukkalasta iskemätön H&R:n jousisetti.
    Nyt on osat....kerron miten homma etenee, kun joku joka ei ole "niin-peukalo-keskellä-otsaa"
    saa nuo em. osat paikalleen.

    Jos ei nyt muuta, niin pitäkää edes peukkuja...?

    Kuvassa potilas
    Last edited by paavo62; 06-01-2010, 11:58.
  • repekka76
    BTCF Hallitus
    • Jul 2006
    • 1282
    • Espoo

    #2
    Meillä oli E34:ssä motonetin setti iskareita ja hetken muistaakseni jousetkin ennen kuin tuli madallusta kuvioihin.
    Ne nyt kesti ok, vaikkakaan ei ole mitään merkki tasoa.
    Ne motonetin myymät iskarin yläpäät kestikin sit kokonaisen viikon kun antautu
    Ja ei niiden asentamisessa ollu sen kummallisempaa säätöä kuin muissakaan.
    sigpic
    Kulkineena: X5
    JMK Yrityspalvelut Oy
    Taloushallinnon palvelut

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #3
      Motonetin myymät iskunvaimentimet sopivat todennäköisesti paikalleen aivan kuten sopisi merkkiliikkeestäkin noudetut, omiin bemuihin ostamat iskarit ovat aina olleet Sachs merkkisiä joka taitaa olla monasti myös ensiasennus vaimentimen merkki.

      Comment

      • kilofasu
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 127

        #4
        Olen joskus kysynyt, että minkä merkkisiä iskareita Motonet myy ja vastasivat, että Gabriel. Takuuaika Motonetissä niillä on 1 vuosi. Olen ostanut A-mallin Omegaan Autotarvike Helmisestä Gabrielin takaiskarit muutama vuosi sitten ja niille takuuaika oli 3 vuotta. Toiselle puolelle iskari on vaihdettu kerran ja toiselle kaksi kertaa. Nyt ovat molemmat loppu.

        En voi suositella Gabrielia kenellekkään, eikä nittä ainakaan kannata ostaa Motonetistä
        Kalusto:
        e39 530dA -02 M-Sport
        e46 320ciA -00
        Yamaha FZS1000 Fazer -03
        Opel Ascona B 2.0S -80
        Tunturi Automat

        "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

        Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
        Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

        Comment

        • Kilpuri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 831
          • Tampere

          #5
          Riippunee automerkistä minkä merkkisen tolpan saat Motonetistä. Pääsääntöisesti mielestäni Motonet-kama (kaikkiaan) on ihan samaa kuin muissakin autotarvikkeita myyvässä liikkeessä. Sachs, KYB...
          Now: 525xd -09
          Ex: 330d -07
          Ex: 328i -96

          Comment

          • Kape30
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 509
            • Nokia

            #6
            Mulla on takana motonetistä ostetut kaasuiskarit (en muista merkkiä) ollut nyt kolmisen vuotta paikallaa 60tkm ja hyvin toiminut. Asennuksessa ei mitään ongelmia. Samalta tukkurilta ne sinne motonettiin tulee kuin muihinkin varaosa liikkeisiin, merkkiliikkeet on erikseen...
            Kunhan ei vaan sieltä ota niitä kaikkein halvimpia, moneen autoon useampaa hintaluokkaa...:think
            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
            E39 520d Touring -00 Sienarot II
            MB Sprinter
            Lynx Rave Re 600 -15
            Suzuki GSX-R1100 -95

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              #7
              OT: Hyväkuntoisennäköinen kupee ! Lisäkuvia?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • himonussija
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 392
                • Finland

                #8
                Kahdessa Bemarissa ollut Motonetin Sachs kaasuiskarit ja hyvin ovat toimineet. Mitoiltaan ihan alkuperäisiä vastaavat. Kaverille sieltä tuli postissa Gabrielit, jotka kestivät ainakin seuraavan vuoden mitä kaveri vielä autoaan piti.

                Comment

                • paavo62
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 103

                  #9
                  pumput

                  Moro & kiitos kaikille kommenteista!

                  Nyt vain nokka kohti Ölimpiästadiumia ja katsomaan Sprice Brungsteenia ja samalla reissulla pumput Vantaalta mukaan.

                  Elämäähän tää vain on!

                  Laitan hesuskoupesta lisakuvia vaikka tuonne shouruumiin kun saan sitä vielä hiukan ehostettua.

                  Tilasin verhoomosta ensi talvena tehtäväksi uuden tumman vihreän nahkasisustuksen tuohon autoon - penkit ja sivut tehdään uudestaan. Nyt siellä on sporttijakkaroiden päällä läpinäkyväksi
                  hapertunut vehreä plyyyysssi-kangas!!

                  Olisiko siinä kuvaamisen aihetta??

                  Hilpeätä kesää!

                  Mika
                  ...edelleen-peukalo-keskellä-otsaa...

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by paavo62 View Post
                    Olisiko siinä kuvaamisen aihetta??

                    Hilpeätä kesää!

                    Mika
                    ...edelleen-peukalo-keskellä-otsaa...
                    On on on! Kuvia valmiista vehjeksestä näytille, vanhoja kutosia ei montaa suomen maassa edes ole
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • kaze
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 56

                      #11
                      Ei varmaankaan se ostopaikka vaan minkä valmistajan osia ostaa.. Sachs pitäisi olla kuitenkin jonkinverran tunnettu merkki.

                      Eri merkkisien kärryjen kanssa vaihtelevia kokemuksia "nimettömistä" tai liikkeen nimellä myytävistä osista (esim. veljen autossa "nimetön" kaasuiskari hajosi viikossa), noin hyvännäköseen coupeen ei niitä aivan halvimpia kannata laittaa

                      Comment

                      • paavo62
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 103

                        #12
                        Osat paikallaan..

                        No niin - eihän tässä mennyt kuin 2,5 kuukautta. Pieni askel ihmiskunnalle, mutta suuri
                        harppaus pienelle autoharrastajalle.

                        Streetcarfixin poijjaat ruuvasit urheasti uudet jouset, iskarit sekä etuiskarien yläpäät paikalleen. Ja vähän toki muutakin.

                        Vanhat pumput olivat noin 99,9%:sti jumissa, jouset liki kuolleet ja etuyläpäistä löytyi hillitön korokerengas. Hienosti toki sorvattu, mutta sen käyttötarkoitus ei selvinnyt.
                        Melko mystinen.

                        Liittyen alkuperäiseen aiheeseen, niin iskunvaimennin-osien sopivuudessa ei ollut mitään ongelmia, vaan kaikki sopivat niinkuin pitikin. Niiltä osin homma siis OK.
                        H&R:n tietenkin istuivat paikalleen nätisti ja toimivat niinkuin pitääkin. Etupään korkeus on lähes OK, mutta takapää on liian ylhäällä.
                        Setti oli kyllä -40mm madaltava, joten tämä on pieni arvoitus.

                        Ja sitten pieni (ja varmaan tuttu..) vinkki kaikille. Varaosien hintoja tosiaan kannattaa kysellä.

                        Etupään koiranluut (siis noin 20cm tanko, jossa nivelet päissä) olisivat maksaneet
                        Seinäjoen Varaosakeskuksessa 140 EUR /kpl. Siis sataneljäkymmentä!!!

                        Samat palikat tulivat KL-Varaosista ystävällisen palvelun saattelemana seuraavana päivänä
                        MH:n rahtipussissa karvan alle 18 EUR /kpl + rahtikulut....!!

                        Melko hilpeää - vai miten se nyt oli.

                        Ajosuorite ei kovin valtava tuolla autolla ole, eikä ikinä tule olemaan, joten jos
                        iskarit nyykähtävät, niin tekevät sen joko vanhuuttaan tai huonouttaan.
                        Jouset kestävät auton iän.

                        Kiitos kaikille kommentoijille ja Mikolle Klaukkalaan jousista.

                        Mukavaa syksyä!

                        Mika
                        Last edited by paavo62; 30-05-2009, 13:59.

                        Comment

                        • van cleef
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1894
                          • 01830

                          #13
                          Pääasia, että ne on nyt alla. Ne jouset tosiaan madaltaa enemmän kuin sen 30 mm:n nimellimadalluksen, tuntuu olevan H&R:n ominaisuus, mutta parempi liikaa kuin liian vähän.
                          ...

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            #14
                            TRW-iskareista kokemuksia??

                            Tarttis e39:iin uudet etuiskarit vakioalustaan ja nykyisin ei kuulemma motonetista saa sachseja vakioalustalle vaan tilalle on tullut trw:n tuotteet. Hintaa noilla ois 82€ zipale ja ad-liikkeestä sachsit kustantaa nykyisellään jo 150€! Eli millaiset mahtaa nuo trw:t olla, tekeekö mitään? Hintaeroa sachseihin kuitenkin on melkein puolet.. myyjä kehu nuo trw:t maasta taivaisiin et on olevinaan mennen tullen paremmat kuin sachsit mut en juuri noteerannu moista väittämää. Eli mites on?

                            Comment

                            • Härski69
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2008
                              • 41

                              #15
                              Originally posted by Tome View Post
                              Tarttis e39:iin uudet etuiskarit vakioalustaan ja nykyisin ei kuulemma motonetista saa sachseja vakioalustalle vaan tilalle on tullut trw:n tuotteet. Hintaa noilla ois 82€ zipale ja ad-liikkeestä sachsit kustantaa nykyisellään jo 150€! Eli millaiset mahtaa nuo trw:t olla, tekeekö mitään? Hintaeroa sachseihin kuitenkin on melkein puolet.. myyjä kehu nuo trw:t maasta taivaisiin et on olevinaan mennen tullen paremmat kuin sachsit mut en juuri noteerannu moista väittämää. Eli mites on?
                              Ite kävin kans hakee motonetistä trw iskarit taakse ja myyjä sanoi heti ennenkun kerkesin mitään kysyy että periaatteessa samaa kamaa ku sachs. listalta lyötyi vielä sachs iskarit ja hintaa oli joku kymppi enemmän suunnilleen per iskari. Eli mahtaisko olla samaa kamaa eri tarrat kyljessä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎