Announcement

Collapse
No announcement yet.

e-39 nappiratti vakion tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    e-39 nappiratti vakion tilalle

    tietääkö kukaan että onko näille nappitoiminnoille valmiutta autossa jos vaihtaa vakio ratin tilalle sellasen missä on ne monitoiminäppäimet?
    Vai vaatineeko myös jotain muuta, toimiiko ne toiminnot tyyliin kaukosäädin vai miten?
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    monitoimiratti

    Ennen 9/98 valimistetuissa autoissa ei ole ainakaan vakionopeudensäätimen hiluja valmiiksi olemassa, kun on mekaaninen kaasupoljin. Radion napit vois ehkä saada toimimaan johdot vetämällä.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      e39:ssä on jokaiseen alustanumeroon yksilöidyt johtosarjat. Tämä tarkoittaa sitä että yhtään ylimääräistä johtoa/liitintä ei käytännössä löydy koko autosta. Jos nappiratin haluaa vaihtaa, pitää KAIKKI auton sähköt vaihtaa. Ei siis onnistu mitenkään/rattiin ei voi vetää mitään johtoja jälkikäteen.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        9/97, ei 9/98. Ainakin maahantuojan mukaan.
        ---

        Comment

        • Rapamaha
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 683
          • -

          #5
          Originally posted by -Tapi
          9/97, ei 9/98. Ainakin maahantuojan mukaan.
          Siis... lopullinen vastaus? :? Mitä saa ja mihin?

          Comment

          • ktk
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 61
            • kiuruvesi

            #6
            nappiratti

            e39 9/-98 eteenpäin valmistettuun saa monitoimi ohjauspyörän,ei vanhempiin

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Niin että joskus 1/97 523iA:han monitoimirattia etsiessäni BMW-Suomesta sanottiin että muut nappulat saadaan toimimaan piuhasarjalla (kuvakin sarjasta oli, maksoi muistaakseni vain parikymmentä euroa), mutta cruisea ei saa, koska auto oli alkuvuoden malli mekaanisella kaasulla. Siis virallinen kanta oli että 9/97 alkaen olisi sähköinen kaasupoljin.
              ---

              Comment

              • rennwagen
                Newbiemmer
                • Aug 2004
                • 29
                • Helsinki

                #8
                Öh, eikös e ole 9/98 ei 97, kun tuli sähköinen kaasupoljin.
                Toisaalta: tuo radion ohjaus toimii sillä I-Bus:lla, niin onko kyseessä ainoastaan piuhojen vetäminen niin, että yleensä saadaan I-bustiedot ratilta?
                Voipi olla, että Hemi on oikeassa = johtosarjaa (sekä I- että K-bus) joudutaan niin paljon modaamaan, että ei onnistu.
                PS tuo vakionopeusäädin muistaakseni taasen kulkee K-bus:ssa.
                Summa summarum: ei tuolta radiolta mitään voimakkuus- ja kanavapiuhoja rattiin mene. Ohjaus tapahtuu sarjamuotoisena, kuten tuo vakionopeussäädinkin.

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Osa tuosta hemin mainitsemasta johtosarjojen yksilöllisyydestä voipi olla totta, mutta esim Suomeen tuoduissa kaikissa E39 korimalleissa on ollut CD-boksin johdotus valmiina, asia joka yleensä boksittomasta tuontiautosta puuttuu (kuten omastanikin puuttui, mutta oli helppo lisätä). BMW:n maahantuoja kuitenkin tarjosi autooni M-sarjan monitoimirattia ja johtosarjaa, jolla muut nappulat paitsi vakionopeudensäädin saadaan toimimaan, sellaiseen hintaan, että kovin suuresta johdotuksesta ei ollut kyse. Johtosarja oli Laakkosella putkellakin, ja näytti hyvin lyhyeltä ja vähäpiuhaiselta.

                  Ja edelleen: Maahantuojan mukaan se oli 9/97, mutta MINÄ en asiasta tiedä enempää.
                  ---

                  Comment

                  • loyal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1480
                    • Vantaa

                    #10
                    Mitä toi johtosarja ja ratti mksoi sit

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Kysyin sitä joulukuussa 2002. Ratti oli noin 450 € ja johtosarja noin 15 €. Asennusaika oli alle tunti.
                      ---

                      Comment

                      • Mr. Z
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 943
                        • Manse

                        #12
                        Re: nappiratti

                        Originally posted by ktk
                        e39 9/-98 eteenpäin valmistettuun saa monitoimi ohjauspyörän,ei vanhempiin
                        Jaa, no minulla on nappiratti ja siinä vakionopeusäätimen himpulat. ja autohan on loppuvuodesta 1996.
                        E38 740ia
                        E39 530 dAT
                        ex. E34 520i sedan
                        ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                        ex. E36 325i sedan
                        ex. E36 328i touring
                        ex. E36 318 iS qp
                        ex. E36 325i qp -R.I.P-
                        ex. E21 320i sedan
                        ex. E30 318i sedan
                        ex. E3 2500 sedan

                        Comment

                        • mulk
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 144
                          • vantaa

                          #13
                          totta että M ratti maksaa n. 450 eur mutta unohtui varmaa airbagi siihen , eli n. 600 eur lisä. Ostin itseää viiko sitten M airbagi, 600 eur. laakosella.

                          Comment

                          • konejotti
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 45

                            #14
                            Täälläkin on nappiratti,josta ohjataan radiota,cd-boxia ja vakionop.säädintä.Auto(523) otettu käyttöön 1/1998.

                            Comment

                            • JAKEP
                              Newbiemmer
                              • Feb 2004
                              • 24
                              • HELSINKI

                              #15
                              Kyseessä onkin nyt jälkiasennus, nuppiruoria(vakionopeudensäätimellä) sai kylläkin tehdas asennettuna 9/97 vanhempiin. Kuten myöskään ensimmäisiin 4 syl. E46:siin, jälkiasennussarjaa ei ole saatavilla. Boxi valmiutta ei ole kaikissa Suomen tuonneissa, sen sai valita autoa tilatessa. Joskus 2001-2002 jälkeen valmistetuissa autoissa on siirryttiin käyttämään CAN väylää, eli niihin ei ole saatavana soittimen ja boxin välistä piuhaa irtaallaan, vaan on tilattava koko boxin jälkiasennussrj.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎