Originally posted by van cleef
View Post
Jarrutärinät + Hammastanko + Airbag ONGELMAA!!!!
Collapse
X
-
Kiitos tämä selvensi. Olen käsittänyt, että jos hammastanko väljistyy, se väljistyy juuri sieltä hammastuksesta. Periaatteessa tuolla sinun mainitsemallasi tavalla väljistynyt hammastanko olisi varmaan kohtuu helppo koneistaa ja holkittaa.Originally posted by Havis View PostValaistaan toki; tässä kyseessä ei ole tangon hammastuksen pituussuuntainen välys, vaan kyseessä on ilmeisesti kulunut holkki tms, jota pitkin hammastangon pää kulkee. Välys on siis vain kuskin puolella, ja pystysuuntainen.
Olen merkannut kuvaan sinisellä ympyrällä sen osan jonka kuvittelen olevan raidetangon sisäpään. Se on minun autossa ok.
Minun E39:ssa välys on punaisella merkityssä osassa. Ja vain kuskin puolella, ylös alas suunnassa. Välyksiä etsinyt asentaja sanoi, että saattais olla mahdollista holkittaa tuo jälkeenpäin, ilman että tarttee koko hammastankoa uusia, mutta tiedä häntä, kun en ole autoinsinööri nääs...F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Originally posted by Cell View PostOletko varma ettei se löysä ole raidetangon sisäpäässä? Siitä on löytynyt muutamasta E39 löysää jo pienilläkin kilometreillä.(Hauskasti aseteltu; "jos on niin onko")Originally posted by MasaTDS View PostJOs on todettu hammastangossa välää,niin onkos nyt kuitenkin varmaa että se ei ole kuitenkin vaan sisäpäissä väljä?...
Tutulta kuulostavaa hammastankospekulointia... Valitettavasti usein ne asentajatkin luottavat uskoonsa enemmän kuin taitoonsa. Mullekin jauhettiin aikanaan tuota raidetangon sisäpäätä siinä määrin että ostin ja vaihdoin sen turhaan. Se välys kun VOI olla myös hammastangossa ja usein E39:n kohdalla on myös ollut, tämäkin vika täytyy todeta ennen korjausta. Ja se todetaan irroittamalla ensin vasemmanpuoleinen raidetangon suojakumi, tästä voi kimmota kommentit "hammastangon vasemmalla=kuskin puolella" jne...Originally posted by mikron View PostMiten hammastangossa voi olla "kuskin puolella" välystä?
Valaiskaa tyhmälle mitä se tarkoittaa.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
TJV = Tärinä Ja Vitutus
Originally posted by jani1632 View PostKertoisin jos tietäisin...
oisko mitään hajua itellä e36 316 ja sama vika 55-75 on vauhtia kiihdytät tai et ja jarrutat tai et niin viskaa niin vitusti ja täristää ja kaikkea muuta paskaa ajattelin kokeilla raidetangon päitten vaihdon avulla että helpottaako jos ei niin mikä avuksi? "reaktiotangon puslat?" tukivarret/laakerit/nivelet??? tietoja vaan tulemaan niitä tarvitaa
Comment
-
E36:ssa ei ole samoja ravistuksen lähteitä kun e39:ssä mutta ihan eka homma tarkistaa ne etutukivarren takapuslat. Niiden löysyys aiheuttaa etupyörän pitkittäisen liikkeen ja aiheuttaa vetelyä, ravistamista ja suuntavakauden puutetta. Ne eivät välttämättä ole edes rikki, kumimateriaali on vaan lötkistynyt.Originally posted by Mettis_e36 View Postoisko mitään hajua itellä e36 316 ja sama vika 55-75 on vauhtia kiihdytät tai et ja jarrutat tai et niin viskaa niin vitusti ja täristää ja kaikkea muuta paskaa ajattelin kokeilla raidetangon päitten vaihdon avulla että helpottaako jos ei niin mikä avuksi? "reaktiotangon puslat?" tukivarret/laakerit/nivelet??? tietoja vaan tulemaan niitä tarvitaa
Sitten kun vaihdat sen puslan niin älä laita sinne mustaa puslaa vaan sellainen violetin sininen
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
anspa87
Comment