Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrutärinät + Hammastanko + Airbag ONGELMAA!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    #31
    Originally posted by van cleef View Post
    Hei Alfred, korjaa ne etusatulat ensimmäisenä. Omassa 39:ssä oli samanlaista ongelmaa jarrutärinän kanssa. Vaihdoin uudet levyt ja palat, tämä auttoi n. 500 km:n verran, jonka jälkeen tärinät tuli takaisin. Tästä viisastuneena otin ja purin etusatulat, vaihdoin kaikki tiivisteet ja liu'ut. Homma tuli sillä kuntoon, eikä vika enää palannut. Muistaakseni itsellä oli kuskinpuoleisen satulan liu'ut hieman jumissa.

    Auto oli 96 528.
    Okei pidetään mielessä. Satuloiden herkistely on tehty monesti kyllä. Ei taida ajaa samaa asiaa?
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      #32
      Originally posted by Havis View Post
      Valaistaan toki; tässä kyseessä ei ole tangon hammastuksen pituussuuntainen välys, vaan kyseessä on ilmeisesti kulunut holkki tms, jota pitkin hammastangon pää kulkee. Välys on siis vain kuskin puolella, ja pystysuuntainen.

      Olen merkannut kuvaan sinisellä ympyrällä sen osan jonka kuvittelen olevan raidetangon sisäpään. Se on minun autossa ok.

      Minun E39:ssa välys on punaisella merkityssä osassa. Ja vain kuskin puolella, ylös alas suunnassa. Välyksiä etsinyt asentaja sanoi, että saattais olla mahdollista holkittaa tuo jälkeenpäin, ilman että tarttee koko hammastankoa uusia, mutta tiedä häntä, kun en ole autoinsinööri nääs...
      Kiitos tämä selvensi. Olen käsittänyt, että jos hammastanko väljistyy, se väljistyy juuri sieltä hammastuksesta. Periaatteessa tuolla sinun mainitsemallasi tavalla väljistynyt hammastanko olisi varmaan kohtuu helppo koneistaa ja holkittaa.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by Cell View Post
        Oletko varma ettei se löysä ole raidetangon sisäpäässä? Siitä on löytynyt muutamasta E39 löysää jo pienilläkin kilometreillä.
        Originally posted by MasaTDS View Post
        JOs on todettu hammastangossa välää,niin onkos nyt kuitenkin varmaa että se ei ole kuitenkin vaan sisäpäissä väljä?...
        (Hauskasti aseteltu; "jos on niin onko")
        Originally posted by mikron View Post
        Miten hammastangossa voi olla "kuskin puolella" välystä? Valaiskaa tyhmälle mitä se tarkoittaa.
        Tutulta kuulostavaa hammastankospekulointia... Valitettavasti usein ne asentajatkin luottavat uskoonsa enemmän kuin taitoonsa. Mullekin jauhettiin aikanaan tuota raidetangon sisäpäätä siinä määrin että ostin ja vaihdoin sen turhaan. Se välys kun VOI olla myös hammastangossa ja usein E39:n kohdalla on myös ollut, tämäkin vika täytyy todeta ennen korjausta. Ja se todetaan irroittamalla ensin vasemmanpuoleinen raidetangon suojakumi, tästä voi kimmota kommentit "hammastangon vasemmalla=kuskin puolella" jne...
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • Mettis_e36
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 4
          • Tornio [FIN]

          #34
          TJV = Tärinä Ja Vitutus

          Originally posted by jani1632 View Post
          Kertoisin jos tietäisin...


          oisko mitään hajua itellä e36 316 ja sama vika 55-75 on vauhtia kiihdytät tai et ja jarrutat tai et niin viskaa niin vitusti ja täristää ja kaikkea muuta paskaa ajattelin kokeilla raidetangon päitten vaihdon avulla että helpottaako jos ei niin mikä avuksi? "reaktiotangon puslat?" tukivarret/laakerit/nivelet??? tietoja vaan tulemaan niitä tarvitaa

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #35
            Originally posted by Mettis_e36 View Post
            oisko mitään hajua itellä e36 316 ja sama vika 55-75 on vauhtia kiihdytät tai et ja jarrutat tai et niin viskaa niin vitusti ja täristää ja kaikkea muuta paskaa ajattelin kokeilla raidetangon päitten vaihdon avulla että helpottaako jos ei niin mikä avuksi? "reaktiotangon puslat?" tukivarret/laakerit/nivelet??? tietoja vaan tulemaan niitä tarvitaa
            E36:ssa ei ole samoja ravistuksen lähteitä kun e39:ssä mutta ihan eka homma tarkistaa ne etutukivarren takapuslat. Niiden löysyys aiheuttaa etupyörän pitkittäisen liikkeen ja aiheuttaa vetelyä, ravistamista ja suuntavakauden puutetta. Ne eivät välttämättä ole edes rikki, kumimateriaali on vaan lötkistynyt.
            Sitten kun vaihdat sen puslan niin älä laita sinne mustaa puslaa vaan sellainen violetin sininen
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Guest's Avatar

              #36
              Ei mitn

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎