Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sachs iskareiden laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tk-
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 387
    • Jyväskylä

    Sachs iskareiden laatu

    Onko muilla tullut vastaan laatuongelmia noiden Boge/Sachs iskareiden kanssa ? Oisin vienyt E39:ni 4-piste suuntaukseen, mutta asentajat totesivat, että molemmat etuiskarit on hajalla. Iskarit on vasta joulukuussa vaihdettu ja sen jälkeen ajettu korkeintaan 5000km. Ovat vielä ne kalliimmat M-Sportit Motonetistä. Toinen iskari oli vähän vuotanut öljyä ja molemmista kaasut karanneet, näin sanoivat. Takuuhan näissä kait on, mutta en ole vielä Motonetistä kysellyt. Onko kokemuksia miten näissä hoituu takuut ?
    325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Tietääkseni Boge/Sachs on laatumerkki jolla pitäisi olla ihan oikea takuu. Se että ne on Motonetista ostettu ei vaikuta siihen takuuseen. Rohkeasti vaan myyjän juttusille
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      Tuttava laitto mersuun sachsin iskarit ja 20tkm niin männänvarret väljät, takuuseen uudet ja sama homma, merkin vaihto kuitenkin auttoi:think
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Magor
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 571
        • Oulu

        #4
        Laitoin aikoinaan madaltamattomaan E36 sedaniin taakse Boget nii kesti reilun kuukauden ja molempi puoli paskana, toinen ihan löysä ja toinenki ikäsekseen väsyny.
        Mihinkään kuoppaan en iskareita rikkonu, olivat vain ihan kuraa.
        Vein iskarit liikkeeseen ja vaihoin vanhat takasi, oli paremmat ku Boget uutena.
        Että itse en ainakaan suosittele.
        G31 540d xdrive
        E28 535iA ikiprojekti

        Comment

        • Väiski
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 412
          • Pirkanmaa

          #5
          Sama vika, uudet boget(msport-2) eteen e39:iin ja kerkesin ajamaan 1000km kun totesivat huollossa että toinen jo vuotaa...Aikas surkeeta laatuu.

          Mulla on vielä noi takuuasiat kesken scmiedmannin kanssa.
          Last edited by Väiski; 03-06-2009, 18:10.
          "horsepower sells cars, torque wins races"
          F10 M550dx 470/900

          Comment

          • Yltti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2792
            • Kuopio suamen texas

            #6
            Originally posted by -Tk- View Post
            Toinen iskari oli vähän vuotanut öljyä ja molemmista kaasut karanneet, näin sanoivat.
            Tälläisiä iskareita kuin öljy/kaasu ei ole olemassakaan! On vain kaasu tai neste iskarit!
            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
            F10 525d Xdrive comfort sitte
            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
            www.rotator.fi

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Tai öljy kaasun paineella
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Yltti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2792
                • Kuopio suamen texas

                #8
                Originally posted by dunky View Post
                tai öljy Kaasun Paineella
                Siis Häh?
                1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                F10 525d Xdrive comfort sitte
                Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                www.rotator.fi

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Yltti View Post
                  Siis Häh?
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Öljy hoitaa vaimennuksen, kaasun paine nostaa öljyn kiehumispistettä ja samalla hapen korvaavana lisää öljyn elinikää. Ei normiautoissa käytetä missään pelkällä kaasulla toimivia iskunvaimentimia.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Yltti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2792
                      • Kuopio suamen texas

                      #11
                      Elkääs nyt ihan oikeesti. Oonko minä käynyt kymmenillä eri kursseilla ja maahantuojien esittely tilaisuuksissa n11.vuoden ajan. Ja nyt väitetään että on olemassa neste/kaasu iskareita samassa paketissa. Onx tänään aprillipäivä vai mikä?:think
                      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                      F10 525d Xdrive comfort sitte
                      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                      www.rotator.fi

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by Yltti View Post
                        Oonko minä käynyt kymmenillä eri kursseilla ja maahantuojien esittely tilaisuuksissa n11.vuoden ajan.
                        En minä tiedä?
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Makee28
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 527
                          • Kitee

                          #13
                          Originally posted by Yltti View Post
                          Elkääs nyt ihan oikeesti. Oonko minä käynyt kymmenillä eri kursseilla ja maahantuojien esittely tilaisuuksissa n11.vuoden ajan. Ja nyt väitetään että on olemassa neste/kaasu iskareita samassa paketissa. Onx tänään aprillipäivä vai mikä?:think
                          En oo käyny yhelläkään maahantuojan kurssilla 11v aikana, mutta sen kyllä tiedän että se märkä mikä valuu rikkonaisesta kaasu-iskarista ei ole kaasua.. :think

                          Comment

                          • Sampza
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1398
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Mulla olleet nyt reilun kuukauden Sachs Super touringit edessä ja kilsoja tullut noin luokkaa 3300km. Just kävin katsastamassa ja heittoa oli muistaakseni 4% puolelleen. kunnossa ovat kun 96%:set ja hyvältä tuntuuvat muutenkin.

                            ovh hinta etuiskareille tais olla 2kpl 250€ ...sain kahteensataan.

                            Ja vuosi sitten laitoin (eli noin 50tkm sit) taakse molemmat iskarit Sachsilta jotka oli mallia "Sport" mutta ei m-sport.. nekin oli vielä 5%heitolla ja kuitenkin 94%:set. Näillä oli hintaa 90€/2kpl


                            Ostopaikkana KL-varaosat Rovaniemi.

                            Seurataan tilannetta kuiten.
                            320d touring M-sport -09
                            320d -02
                            1250 Bandit S

                            Comment

                            • Yltti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2792
                              • Kuopio suamen texas

                              #15
                              Siis yleensä kun iskari vaihdetaan niin sinne pistetään mikäli mahdollista:öljyä pohjalle-> ei ruostu se vaihdettava patruuna puhki, mutta e39:ssä ei ole vaihdettavaa vaan pitää vaihtaa koko jousijalka.

                              Kyllä te nyt vedätätte minua oikeesti...
                              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                              F10 525d Xdrive comfort sitte
                              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                              www.rotator.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎