Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sachs iskareiden laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #16
    Pitääpäs huomenna rälläköidä yx e39 sachin jousijalka katki ja kattoo mitä se on syönyt. Tämä kappale siis uusi ja käyttämätön.Ja tietenkin kaasu vaimennin.
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #17
      Originally posted by Yltti View Post
      Pitääpäs huomenna rälläköidä yx e39 sachin jousijalka katki ja kattoo mitä se on syönyt. Tämä kappale siis uusi ja käyttämätön.Ja tietenkin kaasu vaimennin.
      Varo ettet saa öljyjä naamalle
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #19
        Jepjep, kyllä ne typellä vaan täytetään, ei tässä mitään vedätetä
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • basso72
          BTCF Member
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          #20
          Originally posted by Yltti View Post
          Pitääpäs huomenna rälläköidä yx e39 sachin jousijalka katki ja kattoo mitä se on syönyt. Tämä kappale siis uusi ja käyttämätön.Ja tietenkin kaasu vaimennin.
          Tuon öljyllä sotkemisen lisäksi on hyvä muistaa,että (vaimentimesta riippuen) se typpi siellä sisällä voi olla jopa 30bar paineessa. Ettei putoa rälläkkä varpaille,kun "suhahtaa". Tuolla on kohtuuhyvin vaimentimien rakenteista: http://www.minimania.com/ArticleV.cfm?DisplayID=1047
          Ja kyllä siellä aina on vähän öljyä,niinkuin jo todettu.
          Last edited by basso72; 03-06-2009, 22:41. Reason: Olinpa hidas...
          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            #21
            yksinkertaistettuna kaasuiskareita on olemassa kahta tyyppiä, ns. emulsioiskareita joissa kaasu ja öljy ovat samassa tilassa sekä välimännällisiä kaasuiskareita joissa öljy ja kaasutila erotetaan kelluvalla männällä. Välimännälliset on luonnollisesti ylivoimaisesti paremmat.

            Comment

            • Jurri
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 217
              • Turku

              #22
              Vanhaan autooni (e36 320 coupe) vaihdettiin uudet Sachsin iskarit eteen n. kuukausi ennen katsastusta ja kun katsastettiin niin todettiin vaan että alkaa olemaan etuiskarit vaihtokunnossa. Olisin saanut KL varaosilta kyllä uudet takuuseen, mutta tuli auto myytyä eteenpäin. Hieman epäilyttävää laatua kyllä.
              ex: e61 530D M-Sport, e39 528 Touring, e36 BMW ALPINA B3, e36 320i coupe

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16464
                • Asikkala

                #23
                Originally posted by Yltti View Post
                Siis yleensä kun iskari vaihdetaan niin sinne pistetään mikäli mahdollista:öljyä pohjalle-> ei ruostu se vaihdettava patruuna puhki, mutta e39:ssä ei ole vaihdettavaa vaan pitää vaihtaa koko jousijalka.

                Kyllä te nyt vedätätte minua oikeesti...
                Aivan, esim. e30 vaihdetaan sisäpatruuna ja e36 koko tolppa kuten myös e39. Öljy iskarin sisällä (ei tolpan sisällä, e30) hoitaa vaimennuksen ja kaasunpaine estää vaahtoamista kuten joku jo kirjoitti, mennyt kurssit hukkaan sinulla...

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #24
                  Kyllä sinne tolpan sisään kuuluu vähän öljyä laittaa ennen patruunaa, ei niinkään ehkä ruostumisen takia vaan iskarin jäähdytystä parantamaan.
                  Ilmavaippa joka muuten jää iskarin rungon ja tolpan putken väliin on tehokas eriste, ja iskari saattaa ylikuumentua ilman öljyä. Mahtuu mun järkeen kyllä.

                  Tämä luettu korjausoppaasta, useasta eri merkkisestä.
                  En ole ammattilainen, enkä ole kursseja käynyt.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16464
                    • Asikkala

                    #25
                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Kyllä sinne tolpan sisään kuuluu vähän öljyä laittaa ennen patruunaa, ei niinkään ehkä ruostumisen takia vaan iskarin jäähdytystä parantamaan.
                    Ilmavaippa joka muuten jää iskarin rungon ja tolpan putken väliin on tehokas eriste, ja iskari saattaa ylikuumentua ilman öljyä. Mahtuu mun järkeen kyllä.

                    Tämä luettu korjausoppaasta, useasta eri merkkisestä.
                    En ole ammattilainen, enkä ole kursseja käynyt.
                    Kyllä kyllä mutta ainakaan minä en tark. tuota jutussani.

                    Comment

                    • Nuke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1266
                      • Janakkala

                      #26
                      Taakse tuli just tossa muutama päivä sitten laitettua Sachsin kaasuiskarit, kilometrejä ei ole tullut vielä metriäkään... Kerrotaan tänne sitten kuinka toimii.
                      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                      Comment

                      • MYM5
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1141
                        • Joensuu

                        #27
                        Originally posted by Yltti View Post
                        Pitääpäs huomenna rälläköidä yx e39 sachin jousijalka katki ja kattoo mitä se on syönyt. Tämä kappale siis uusi ja käyttämätön.Ja tietenkin kaasu vaimennin.


                        No mitäs löyty? Kaasua vai öljyä? Tarkoitat varmaan kaasuvaimennin?
                        Last edited by MYM5; 12-06-2009, 22:33.
                        Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                        Comment

                        • Prayer
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 53
                          • Suomi

                          #28
                          Paljonkohan keskimäärin tuollainen Sachs advantage iskarit kestää? Kun vasta ostetussa E36 oli jo hieman ruosteessa päältä mutta ei vuotoja. Etuiskareista toinen oli heittoa toiseen 27%, raja taitaa olla 30%. Takaiskarit kunnossa vaikka suojakumit rikki. Kaikki siis tuota advantage sarjaa.
                          " My lifestyle determines my death style "

                          Comment

                          • hohtava
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 86
                            • lappeenranta

                            #29
                            Sachs

                            tuli vaihdettua e39 tourinkiin sachs m-sport takaiskarit
                            katsatuksessa arvot ennen vaihtoa 24% / 46%
                            ja vaihdon jälkeen 38% / 38%

                            inssi alko mussuttamaan et iskarit on vaihto kunnossa
                            vaikka ovat viikon vanhat!
                            nämähän maksavat merkkiliikkeessä ovh.255€ kpl..
                            miten noi arvot voi olla noin huonot kun pitäisi olla jotain 75-85%?
                            e39
                            e28

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16464
                              • Asikkala

                              #30
                              Originally posted by hohtava View Post
                              tuli vaihdettua e39 tourinkiin sachs m-sport takaiskarit
                              katsatuksessa arvot ennen vaihtoa 24% / 46%
                              ja vaihdon jälkeen 38% / 38%

                              inssi alko mussuttamaan et iskarit on vaihto kunnossa
                              vaikka ovat viikon vanhat!
                              nämähän maksavat merkkiliikkeessä ovh.255€ kpl..
                              miten noi arvot voi olla noin huonot kun pitäisi olla jotain 75-85%?
                              Mitkä jouset ja rengaskoko ? Madallettu ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎