Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrusatulan mäntä ei painu sisään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1605
    • Tampere

    #31
    toimiiko ne jarrut nyt kunnolla eikä ravista,jos nimittäin ollut niin jumissa ettei mene mäntä helpolla kasaan,nin ei useimmiten ole muuta vaitoehtoa kun purkaa satul pöydälle,hioa mäntä ja sylinteri ja uusilla tiivisteillä kasaan.Helppo homm jos tietää mitä tekee ja sen jälkeen jarrut taas uudenveroiset.
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #32
      Originally posted by MasaTDS View Post
      ettei mene mäntä helpolla kasaan,
      Saa olla aikamoinen eemeli joka puristaa tuon männän kasaan
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3196
        • Saarijärvi

        #33
        Meillä Tampereella on joskus vahingossa jarrusatulatkin revenneet keskeltä, kun on paljain käsin irroteltu. Tosiaan isoilla putkitongeilla tohon mäntään saa voimaa oikeasta suunnasta. Ei sitä paljoa tarvitse, kunhan tulee oikein. (ettei männät puristu kasaan ja satulat repee)
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          #34
          Tampereella siis syödään jotain miestä vahvempaa, hormoneja? Tosin eihän hiihtoliitollakaan suksi luista ilman dopingia, joka on sinänsä ihan ymmärrettävää.

          Comment

          • MasaTDS
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1605
            • Tampere

            #35
            Originally posted by T3 View Post
            Saa olla aikamoinen eemeli joka puristaa tuon männän kasaan
            juu näin meillä,vittu mitä kirjotusvirheitä tulikin ei tullu kauheesti luettua mitä kirjotti,ehkä siitä kuitenkin tajuaa
            E24 635csi
            M-B W140
            Citroen c4 coupe
            H-D sportster chopper

            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
            www.mpanet.fi

            Comment

            • makko
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 72
              • Kotka

              #36
              Joskus noita ku on tehny ni, mäntää pyörittäny ja samalla puristimella kiristäny:think
              Tosin ei hajuakaa pyöriikö se mäntä tossa mallissa
              -Nyt e38 740iA
              -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
              , e28 518i
              ----------------------------------------
              KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16532
                • Asikkala

                #37
                Originally posted by makko View Post
                Joskus noita ku on tehny ni, mäntää pyörittäny ja samalla puristimella kiristäny:think
                Tosin ei hajuakaa pyöriikö se mäntä tossa mallissa
                Pyörii se jos ei ole kantikas

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4339
                  • Turku

                  #38
                  Liekkö kohta myynnissä taas.

                  Comment

                  • Karvanaamari
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 168
                    • Kyrkslätt

                    #39
                    Originally posted by jani73 View Post
                    Liekkö kohta myynnissä taas.

                    http://www.nettiauto.com/bmw/316/2707343
                    Tämä nyt saattaa mennä kaukaakin asiasta mutta kysyn silti. Omassa kulkineessa kolisee (E39) etujarrupalat niin olisikos asia niin että liukutapit jumissa kun ihan käsin kokeillen jarrupala jää löysälle. Sisempi pala on se joka käsin liikkuu.

                    EDIT: menipä tosiaan väärään paikkaan ja vielä tuli kopioituakkin edellinen kommentti mutta kiitos jos joku vastaa ....
                    E39 523i -96 Aspensilber Metallic
                    Suzuki GSX 750F

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #40
                      Originally posted by Karvanaamari View Post
                      Tämä nyt saattaa mennä kaukaakin asiasta mutta kysyn silti. Omassa kulkineessa kolisee (E39) etujarrupalat niin olisikos asia niin että liukutapit jumissa kun ihan käsin kokeillen jarrupala jää löysälle. Sisempi pala on se joka käsin liikkuu.

                      EDIT: menipä tosiaan väärään paikkaan ja vielä tuli kopioituakkin edellinen kommentti mutta kiitos jos joku vastaa ....
                      Eli onko kyseessä pala mikä tulee itse mäntää vasten levyn taakse?
                      Pala tulee kiinni mäntään semmosilla metalliklipsuilla jotka kiilautuu männän sisäreunaan.
                      Jos tämä jarrupala heiluu käsin ja koliseekin niin joku metalliklipsuista poikki. Uudet palat paikalleen niin eiköhän hiljene.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Karvanaamari
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 168
                        • Kyrkslätt

                        #41
                        Originally posted by Supa View Post
                        Eli onko kyseessä pala mikä tulee itse mäntää vasten levyn taakse?
                        Pala tulee kiinni mäntään semmosilla metalliklipsuilla jotka kiilautuu männän sisäreunaan.
                        Jos tämä jarrupala heiluu käsin ja koliseekin niin joku metalliklipsuista poikki. Uudet palat paikalleen niin eiköhän hiljene.
                        Jep hienoa ja kiitos vastauksesta se sisempi pala on tosiaan männästä täysin irti ja sormilla sitä saa nitkutettua.

                        Kolina on muuten melko hurja ja epäilin jotain koiranluuta / vastaavaa mutta rengasliikkeesse kumeja kun vaihtamassa olin niin puusin että rautakangella joka hemmetin niveltä nitkuttaavat rankalla kouralla ja ainoa liikkuva / mahdollista kolinaa antava oli juurikin se jarrupala.
                        Last edited by Karvanaamari; 07-09-2009, 18:08.
                        E39 523i -96 Aspensilber Metallic
                        Suzuki GSX 750F

                        Comment

                        • t-race
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 722
                          • North from Nurmijärvi

                          #42
                          Minä kun kuvittelin, että jotain osaisin, vaan ei. Täältähän se asiantuntemus löytyykin. Vissiin on menny hukkaan muutama kymmenen vuotta elämästä kokeillessa/harjoitellessa. Pitää vissiin jatkossaki täältä ohjeita kysyä, niin ei tarvi kokeilla ite kaikkea.
                          BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                          BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                          Ach so, je mehr, desto besser!
                          sigpic

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4339
                            • Turku

                            #43
                            Takapään jarruremppa vielä edessä ja levyt+palat lopussa.

                            Lähinnä kiinnostaisi tietää, miten herkästi tuo mäntä ruostuu "pilalle" sieltä suojakumin sisältä?
                            Vaihdan samalla letkut, putket ja satulan tiivisteet. Jos nyt osa männästä on ollut epämääräisen ajan sen satulan tiivisteen ulkopuolella, niin riittääkö tuohon elvytykseen hiomapaperi, vai pitääkö varata uudet männät?
                            Auto on ehta ruosteinen suomi-auto.

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 926
                              • Sotkamo--Oulu

                              #44
                              Kyllä ainakin kaikki autot, joista itse jarruja oon rempannu on parantunu sillä, että hienolla hiekkapaperilla hioo hapettumat ja ruosteet pois männästä.
                              Sitten vaan uudet tiivisteet ja männnän suojakumit niin eiköhän se taasen toimi pitkään.
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎