Ajoin kannon reunaan ja ratti meni vinoon... onkohan jotain hajonnut... vai käytänkö vain nelipyöräsuuntauksessa?
Ratti vinossa....
Collapse
X
-
Ainakin:Originally posted by vlehto View PostMitä kannattaisi katsoa...ja mistä kohtaa? ensimmäinen Bmw...
-Raidetangon päät
-Kallistuksenvakaaja + vakaajantikut
-Tukivarret
Jos kerran ratti vinossa niin on varsin todennäköistä että raidetangonpäät on joko liikkuneet tai vaihtokuntoiset.
Jos kerrot auton mallin niin joku saattaa osata antaa tarkempiakin ohjeita...
Comment
-
Originally posted by -Mage- View PostAinakin:
-Raidetangon päät
-Kallistuksenvakaaja + vakaajantikut
-Tukivarret
Jos kerran ratti vinossa niin on varsin todennäköistä että raidetangonpäät on joko liikkuneet tai vaihtokuntoiset.
Jos kerrot auton mallin niin joku saattaa osata antaa tarkempiakin ohjeita...
Ne raidetangonpäät EIVÄT liiku mihinkään, joten niissä ei vikaa ole. Kakkistuksenvakaaja+"vakaajatikut"/koiranluut eivät muöskään vaikuta pyöränkulmiin, joten nekin voi unohtaa.
Jäljelle jää vääntynyt raidetanko tai alatukivarsi.
Katsomalla vain tuskin kummenee, koska vääntymä todennäköisesti on vain millejä. Suuntaukselle siis ja vioittuneet osat vaihtoon.
Comment
-
Ootko tosiaan sitä mieltä että suuntaukset eivät ole voineet muuttua niin että ratti on jäänyt vinoon vaan siellä on väkisin joku osa mutkalla???Originally posted by Hemi View PostNe raidetangonpäät EIVÄT liiku mihinkään, joten niissä ei vikaa ole. Kakkistuksenvakaaja+"vakaajatikut"/koiranluut eivät muöskään vaikuta pyöränkulmiin, joten nekin voi unohtaa.
Jäljelle jää vääntynyt raidetanko tai alatukivarsi.
Katsomalla vain tuskin kummenee, koska vääntymä todennäköisesti on vain millejä. Suuntaukselle siis ja vioittuneet osat vaihtoon.
Nimim. kokemuksia useasta autosta jotka täräytetty johonkin korokkeeseen ja aurauskulmat perseellään = ratti vinossa = säätö ja kunnossa.
Comment
-
Bmw E46Originally posted by -mage- View Postainakin:
-raidetangon Päät
-kallistuksenvakaaja + Vakaajantikut
-tukivarret
Jos Kerran Ratti Vinossa Niin On Varsin Todennäköistä Että Raidetangonpäät On Joko Liikkuneet Tai Vaihtokuntoiset.
Jos Kerrot Auton Mallin Niin Joku Saattaa Osata Antaa Tarkempiakin Ohjeita...Last edited by vlehto; 23-09-2009, 16:23.
Comment
-
Miten ne säädöt muuttuvat ellei joku väänny tai anna periksi?Originally posted by rasanttu View PostOotko tosiaan sitä mieltä että suuntaukset eivät ole voineet muuttua niin että ratti on jäänyt vinoon vaan siellä on väkisin joku osa mutkalla???
Nimim. kokemuksia useasta autosta jotka täräytetty johonkin korokkeeseen ja aurauskulmat perseellään = ratti vinossa = säätö ja kunnossa."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
En tunne E46:sta mutta E30:sta pettää alatukivarsi samassa tilanteessa. Jos sulla on ratti vain hieman vinossa, niin tuskin silmämääräisesti edes huomaat vääntynyttä osaa, pyöränkulmien tarkastus kunnollisella laitteella kertoo jo paljon.
Tuollaista jälkeä tuli kun ajoin E30:n kantoon:
Comment
-
Pyörien tuentaan kohdistuvat voimat/iskut kohdistuvat alatukivarsiin ja reaktiotankoihin, koska ne ovat kiinteitä ja liikkumattomia osia. Raidetangot puolestaan pääsevät liikkuman iskun voimasta lähes vapasti välittäen iskun suoraan toisen puolen pyörään (ainoastaan ratti vastustaa hieman), eikä ne tästä syystä yleensä väänny.Originally posted by rasanttu View PostOotko tosiaan sitä mieltä että suuntaukset eivät ole voineet muuttua niin että ratti on jäänyt vinoon vaan siellä on väkisin joku osa mutkalla???
Nimim. kokemuksia useasta autosta jotka täräytetty johonkin korokkeeseen ja aurauskulmat perseellään = ratti vinossa = säätö ja kunnossa.
Kyllähän aurauskulmat saa säätämällä kuntoon, mutta pyörä sijaitsee silloinkin vielä väärässä paikassa. Rikkinäisten osien vaihto ja pyörien asennon tarkistus nelipyöräsuuntauksella on siis ainut vaihtohto, jolla tälläiset tapaukset korjataan.Last edited by kaol; 22-09-2009, 18:25.Kokeilemalla se selviää...
Comment
Comment