Announcement

Collapse
No announcement yet.

Halppis säädettävien alustojen kesto..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #31
    Originally posted by biglimited View Post
    Mites teillä nämä ta-tekkien ja jommien katastukset? Tuleeko halpiksissa mukana katsureiden vaatima tuv-sopivuuslappu?
    Tuli ainaki TA-teiniksin.

    Comment

    • VilleH.
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 560
      • Oulu

      #32
      Originally posted by biglimited View Post
      Mites teillä nämä ta-tekkien ja jommien katastukset? Tuleeko halpiksissa mukana katsureiden vaatima tuv-sopivuuslappu?
      Mulla tuli ainakin jomejen mukana tuv-laput
      Bmw E21 320

      Comment

      • Tertsoni
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 145
        • Satakunta

        #33
        Itellä menee nyt iskarit vaihtoon, ni aattelin kysästä, että kun samaan hintaan sais ton ta technixin säädettävän, että onko se tohon m-sporttiin verrattuna parempi/huonompi? Ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan?
        sigpic
        EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

        Comment

        • nokonzok
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2013
          • 826
          • Espoo

          #34
          Originally posted by biglimited View Post
          Mites teillä nämä ta-tekkien ja jommien katastukset? Tuleeko halpiksissa mukana katsureiden vaatima tuv-sopivuuslappu?
          Jommeissa ei tule paketissa mukana, mutta on ladattavissa valmistajan sivuilta.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #35
            Originally posted by Tertsoni View Post
            Itellä menee nyt iskarit vaihtoon, ni aattelin kysästä, että kun samaan hintaan sais ton ta technixin säädettävän, että onko se tohon m-sporttiin verrattuna parempi/huonompi? Ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan?
            Huonompi kaikin puolin, pl sillä saat auton laskettua alas. Iskarit on melkoista kuraa jne.

            Eibach jouset ja sachs advantage iskarit olisi oma valinta.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • arben
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1125
              • suomi

              #36
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Huonompi kaikin puolin, pl sillä saat auton laskettua alas. Iskarit on melkoista kuraa jne.

              Eibach jouset ja sachs advantage iskarit olisi oma valinta.
              Vaihdoin tatechniksin coilit hr vastaaviin. Ei kyllä mitään muutosta tuntunut autona e90 siis.

              Tateckniksi kesti 45tkm,korkkasi toinen etuiskari. Katotaan miten hr kestää. Hajonnut iskari oli sama puoli mistä vanne meni kieroksi kuoppaan ajaessa.
              Last edited by arben; 15-04-2016, 11:46.

              Comment

              • Tertsoni
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 145
                • Satakunta

                #37
                No enpä taida sortua sitten kyseisiin härpäkkeisiin.. No mikä on hyvä iskari alkuperästen tilalle?
                Ittellä on ainakin auto jo tontissa noilla m-sporteillakin, että madallusta en enempää kaipaile..
                sigpic
                EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                Comment

                • Rikardo
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 715
                  • Karkkila

                  #38
                  Originally posted by Tertsoni View Post
                  No enpä taida sortua sitten kyseisiin härpäkkeisiin.. No mikä on hyvä iskari alkuperästen tilalle?
                  Ittellä on ainakin auto jo tontissa noilla m-sporteillakin, että madallusta en enempää kaipaile..
                  _nixu_:han tuossa jo ehdotti

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Eibach jouset ja sachs advantage iskarit olisi oma valinta.
                  Itelläkin tarkoitus kesällä uusia alustaa noilla osilla.
                  ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                  ex:TitanSilber E91 330da
                  -Karkkila Connection-

                  Comment

                  • Hebbu ///M3
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 1627
                    • Dallas

                    #39
                    30tkm ja 40tkm ajetut tatekniksit vetäs aivan jumiin. Pakkaset pelas asiallisesti ja kesä asetusta 30-40mm korkeemmallaki nii ei ole pohjanneet. Maksaako vaivan päästellä irti ja käytellä ääriasentoihin käsin ja ylösalasin vai joko nuo green mailisa käveli?
                    Sotkamo Connection

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #40
                      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                      30tkm ja 40tkm ajetut tatekniksit vetäs aivan jumiin. Pakkaset pelas asiallisesti ja kesä asetusta 30-40mm korkeemmallaki nii ei ole pohjanneet. Maksaako vaivan päästellä irti ja käytellä ääriasentoihin käsin ja ylösalasin vai joko nuo green mailisa käveli?
                      Aika huonosti paranevat jumituksen jälkeen vaikka koittaisi edes takaisin veivailla.

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        #41
                        Nostellaan vanhaa. Tilasin maxspeeding alustasarjan vaimennussäädöillä. Sarjasta oli toinen takaiskari kussu kaikki öljyt jo kuljetuslaatikkoon. Noh myyjä lähetti uuden takaiskarin (mun maksaessa toimituksen ja tullit) jossa öljyt oli vielä saapuessaan sisällä. Laitoin sarjan autoon. Takapään joutuu laskeen aivan tonttiin että takaiskarin saa kiinni, näissä on säädettävä se iskarinrunko ja säädin niin pitkäksi kun sai, jäi kolmella kierteellä runko kiinni iskarin. En oo vielä päässy ajamaan mutta tiedän jo nyt että takapää on aivan kivireki. Ostin jo eibachin jouset taakse jos niillä sais tilanteen parannettua ja ehkä spacerit vielä korin ja takaiskarin väliin. Eli älkää ainakaan kukaan muu menkö noita roskia ostamaan. Hienot valmistajan laput tulee mukana johon voi laittaa viestiä jos ongelmia tulee ja yhteenkään viestiin ei vastata. Seuraava sarja on joku oikea, ei enään näitä
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1627
                          • Dallas

                          #42
                          Mukava kyllä tuulet ja tuiskut nähneen 9v/125tkm racelandin takaiskarien ja 65/55tkm ajettujen tatechnix etuiskarien kans. Säätö pelaa ku unelma, eikä maksa palijoo.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1766
                            • vihti

                            #43
                            Onko kukaan huomannut että no ta-teinix tolpat ovat purettavaa mallia eli kun korkin pyörittelee auki niin sieltä löytyy ihan tavallinen iskaripatruuna sisältä, tutkiskelin vaan kun tossa tallin nurkassa lojuu yksi sarja mistä etuiskarit oksentanut mehut kartanolle. Noihin ku löytäis jotku parempilaatuiset patruunat sisään niin kehtais ehkä alle laittaa :think
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2561
                              • .

                              #44
                              Originally posted by naikou View Post
                              Onko kukaan huomannut että no ta-teinix tolpat ovat purettavaa mallia eli kun korkin pyörittelee auki niin sieltä löytyy ihan tavallinen iskaripatruuna sisältä, tutkiskelin vaan kun tossa tallin nurkassa lojuu yksi sarja mistä etuiskarit oksentanut mehut kartanolle. Noihin ku löytäis jotku parempilaatuiset patruunat sisään niin kehtais ehkä alle laittaa :think
                              Juu, samaa kuraa JOMien jne kanssa. Mulla on JOMien sisällä konit. Ratkaisu ei ole mitenkään optimaalinen, ainakaan teoriassa, koska tolppaan tulee ylimäärinen kuori jolloin lämmönsiirto vaikeutuu sekä putken halkaisija rajoittaa iskarin patruunan paksuutta ja siten männän koko jää väistämättä vähän pieneksi. Se että onko asialla merkitystä? Ehkä on, ehkä ei.

                              Spareton sivuilla oli ainakin trw:n iskareissa mittatietoja joita tutkimalla selviää potentiaaliset vaihtoehdot. Kannattaa valkata sopivan painoisesta autosta se iskarit. Merkki on tietysti makukysymys, mutta itse suosisin sachc/boge/bilstein - akselilta, jos konit tuntuu liian kalliilta. Kunnollisen monotube-bilsteinin sovittaminen runkoon onkin sitten haastavampi projekti.
                              Last edited by Freak; 11-12-2019, 08:48.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #45
                                -----
                                Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:00.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎