memebuy23buy

ATE keraamiset jarrupalat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Pitänee varmaa tilailla eteen nuo keraamiset, kun takana on vielä yli 50% pintaa jäljellä. Näkee sitten ens talvena miten vaikuttaa jarru balanssiin kun on erityyppiset palat.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Toimiikos DSC normaalisti keraamisien palojen kanssa? Tuli vaan mieleen kun purevuudessa taitaa kuitenkin olla selvä ero.. Kuinkas selvä eron jarrupölyn määrässä? Vituttaa aina tuota mustaa vanteista putsailla..
    Toimii toimii. Takavanteet harvemmin likaantuu, joten sinne voi säästömielessä laittaa metallipalaakin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Toimiikos DSC normaalisti keraamisien palojen kanssa? Tuli vaan mieleen kun purevuudessa taitaa kuitenkin olla selvä ero.. Kuinkas selvä eron jarrupölyn määrässä? Vituttaa aina tuota mustaa vanteista putsailla..
    Last edited by HTK12; 06-08-2012, 00:36.

    Leave a comment:


  • tsbmw
    replied
    Keraamiset palat eivät ole yhtä pehmeän tunnokkaat.
    Kumpienkin loppupito on aivan hyvä - arvovalinta!
    Musta sitkas mössö aluvanteissa joka päivä jää pois!
    Tilalla vähän kevyttä vaaleempaa ja pesurilla pois.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Onkos lisää kokemuksia näistä? Clavurion?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Syökös ne sitten levyä merkittävästi enemmän?
    En ole huomannut. Mainosten mukaan syö levyä vähemmän kun ei ole metallia.

    Originally posted by Ramzez View Post



    Jos ei radalla ajeta, niin kestäväthän nuo tavallisetkin palat kyllä aika pitkään. Ja keraamisten palojen hinnalla ostaa useamman satsin normaaleja paloja. Kannattaa siis pitää mielessä, että mihin tarkoitukseen palat ovat tulossa.
    Katukäytössä yleensä ajellaan siistillä autolla, jossa jatkuvasti mustat jarrupölyvanteet sapettaa. Radalla ei väliä kuinka paljon pölyää.
    Last edited by Bmw Master; 17-05-2012, 10:32.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    OT: Vastaako normi-Atet alkuperäistä vai onko alkuperäistä vaan jos tilaan osanumerolla Bmw-leimoilla vrt. esim. boschin sulat?
    ATE on Bemarin jarruosien alihankkija, joten kyllähän ne perus ATE-merkkiset jarruosat vastaavat käytännössä täysin originaaleja osia. Voi toki olla mahdollista, että Bemarin leimoilla varustettujen jarruosien laatuvaatimukset ovat pikkuisen tiukemmat, mutta itse olen vuosien varrella ostanut aina jarruosat ATE-merkkisenä ilman leimoja ja laadussa en ole nähnyt mitään ongelmia.

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Keraamiset palat kestää lähes ikuisesti.
    Jos ei radalla ajeta, niin kestäväthän nuo tavallisetkin palat kyllä aika pitkään. Ja keraamisten palojen hinnalla ostaa useamman satsin normaaleja paloja. Kannattaa siis pitää mielessä, että mihin tarkoitukseen palat ovat tulossa.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Keraamiset palat kestää lähes ikuisesti.
    Syökös ne sitten levyä merkittävästi enemmän?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Keraamiset palat kestää lähes ikuisesti.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Onko lisää kokemuksia? Zetaan pitäisi alkaa pikkuhiljaa hamstraamaan jarruremppaan osia niin kaikki tieto tervetullutta. Alkuperäisissä jarruissa ei ole ollut ongelmaa ja haluaisin kyllä kulutuskestoltaan lähes samantasoiset jarrut. Kannattaako pysyä siis alkuperäisissä? Mitä etua saavutetaan tuollaisista powerdisceistä ja keraamisista paloista muuta kuin vaalentunut pöly? Onko muita haittoja ihan vaikka teoreettisestikin kuin tuo vinkuna?

    OT: Vastaako normi-Atet alkuperäistä vai onko alkuperäistä vaan jos tilaan osanumerolla Bmw-leimoilla vrt. esim. boschin sulat?

    Tirerackin sivuilta löysin tälläistä, mutta onko liikaa luvattu:

    Ceramic pads meet or exceed all original equipment standards for durability, stopping distance and noise. According to durability tests, ceramic compounds extend brake life compared to most other semi-metallic and organic materials and outlast other premium pad materials by a significant margin - with no sacrifice in noise control, pad life or braking performance.
    Last edited by Carbonfiber; 16-05-2012, 13:33.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    No ihme ettei ole M5 tarjolla.....

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Pieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.
    Hipistelin vielä uudestaan takajarruja. Viilasin palojen päihin kulutuspinnalle pienet viisteet. Etupaloissahan on reilu viiste, mutta takapaloissa ei yleensä jostain syystä ole. Joka tapauksessa vinkuminen ainakin toistaiseksi loppui täysin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pölyääkö nuo vähemmän kuin normaali palat?
    Niin ne ainakin kovasti mainostavat. Jää nähtäväksi. Palojen materiaali on väriltään vaaleaa, niin pöly näkyy joka tapauksessa vähemmän perinteisen värisissä vanteissa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    BMW:stä tulee siis Volvo... Oletko huomannut eroja noiden toiminnassa, siis ovatko jarrut tuntumaltaan samat, toimiiko jarrut kylmänä yhtä hyvin kuin tavallisilla paloilla? Entä tuo narina josta kirjoitin 1. viestissä?
    Sano älä muuta. Pitää tutkailla tilannetta tarkemmin, kun kelit vähän kesäistyy ja pääsee kunnolla jarruttelemaan. Sitä tyypillistä narinaa ei ainakaan vielä ole ilmennyt näillä palikoilla. Purevuudessa ja kylmäkäyttäytymisessä ero edellisiin tavallisiin paloihin on ainakin toistaiseksi ollut niin pieni, että en ole eroa huomannut suuntaan tai toiseen.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Pölyääkö nuo vähemmän kuin normaali palat?

    Leave a comment:

Working...
X