ATE keraamiset jarrupalat?
Collapse
X
-
Pitänee varmaa tilailla eteen nuo keraamiset, kun takana on vielä yli 50% pintaa jäljellä. Näkee sitten ens talvena miten vaikuttaa jarru balanssiin kun on erityyppiset palat.
-
Toimii toimii. Takavanteet harvemmin likaantuu, joten sinne voi säästömielessä laittaa metallipalaakin.Originally posted by HTK12 View PostToimiikos DSC normaalisti keraamisien palojen kanssa? Tuli vaan mieleen kun purevuudessa taitaa kuitenkin olla selvä ero.. Kuinkas selvä eron jarrupölyn määrässä? Vituttaa aina tuota mustaa vanteista putsailla..
Leave a comment:
-
Keraamiset palat eivät ole yhtä pehmeän tunnokkaat.
Kumpienkin loppupito on aivan hyvä - arvovalinta!
Musta sitkas mössö aluvanteissa joka päivä jää pois!
Tilalla vähän kevyttä vaaleempaa ja pesurilla pois.
Leave a comment:
-
En ole huomannut. Mainosten mukaan syö levyä vähemmän kun ei ole metallia.Originally posted by Carbonfiber View PostSyökös ne sitten levyä merkittävästi enemmän?
Katukäytössä yleensä ajellaan siistillä autolla, jossa jatkuvasti mustat jarrupölyvanteet sapettaa. Radalla ei väliä kuinka paljon pölyää.Originally posted by Ramzez View Post
Jos ei radalla ajeta, niin kestäväthän nuo tavallisetkin palat kyllä aika pitkään. Ja keraamisten palojen hinnalla ostaa useamman satsin normaaleja paloja. Kannattaa siis pitää mielessä, että mihin tarkoitukseen palat ovat tulossa.Last edited by Bmw Master; 17-05-2012, 11:32.
Leave a comment:
-
ATE on Bemarin jarruosien alihankkija, joten kyllähän ne perus ATE-merkkiset jarruosat vastaavat käytännössä täysin originaaleja osia. Voi toki olla mahdollista, että Bemarin leimoilla varustettujen jarruosien laatuvaatimukset ovat pikkuisen tiukemmat, mutta itse olen vuosien varrella ostanut aina jarruosat ATE-merkkisenä ilman leimoja ja laadussa en ole nähnyt mitään ongelmia.Originally posted by Carbonfiber View PostOT: Vastaako normi-Atet alkuperäistä vai onko alkuperäistä vaan jos tilaan osanumerolla Bmw-leimoilla vrt. esim. boschin sulat?
Jos ei radalla ajeta, niin kestäväthän nuo tavallisetkin palat kyllä aika pitkään. Ja keraamisten palojen hinnalla ostaa useamman satsin normaaleja paloja. Kannattaa siis pitää mielessä, että mihin tarkoitukseen palat ovat tulossa.Originally posted by Bmw Master View PostKeraamiset palat kestää lähes ikuisesti.
Leave a comment:
-
Syökös ne sitten levyä merkittävästi enemmän?Originally posted by Bmw Master View PostKeraamiset palat kestää lähes ikuisesti.
Leave a comment:
-
Onko lisää kokemuksia? Zetaan pitäisi alkaa pikkuhiljaa hamstraamaan jarruremppaan osia niin kaikki tieto tervetullutta. Alkuperäisissä jarruissa ei ole ollut ongelmaa ja haluaisin kyllä kulutuskestoltaan lähes samantasoiset jarrut. Kannattaako pysyä siis alkuperäisissä? Mitä etua saavutetaan tuollaisista powerdisceistä ja keraamisista paloista muuta kuin vaalentunut pöly? Onko muita haittoja ihan vaikka teoreettisestikin kuin tuo vinkuna?
OT: Vastaako normi-Atet alkuperäistä vai onko alkuperäistä vaan jos tilaan osanumerolla Bmw-leimoilla vrt. esim. boschin sulat?
Tirerackin sivuilta löysin tälläistä, mutta onko liikaa luvattu:
Ceramic pads meet or exceed all original equipment standards for durability, stopping distance and noise. According to durability tests, ceramic compounds extend brake life compared to most other semi-metallic and organic materials and outlast other premium pad materials by a significant margin - with no sacrifice in noise control, pad life or braking performance.Last edited by Carbonfiber; 16-05-2012, 14:33.
Leave a comment:
-
Hipistelin vielä uudestaan takajarruja. Viilasin palojen päihin kulutuspinnalle pienet viisteet. Etupaloissahan on reilu viiste, mutta takapaloissa ei yleensä jostain syystä ole. Joka tapauksessa vinkuminen ainakin toistaiseksi loppui täysin.Originally posted by Clavurion View PostPieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.
Leave a comment:
-
Sano älä muuta. Pitää tutkailla tilannetta tarkemmin, kun kelit vähän kesäistyy ja pääsee kunnolla jarruttelemaan. Sitä tyypillistä narinaa ei ainakaan vielä ole ilmennyt näillä palikoilla. Purevuudessa ja kylmäkäyttäytymisessä ero edellisiin tavallisiin paloihin on ainakin toistaiseksi ollut niin pieni, että en ole eroa huomannut suuntaan tai toiseen.Originally posted by TJJ View PostBMW:stä tulee siis Volvo... Oletko huomannut eroja noiden toiminnassa, siis ovatko jarrut tuntumaltaan samat, toimiiko jarrut kylmänä yhtä hyvin kuin tavallisilla paloilla? Entä tuo narina josta kirjoitin 1. viestissä?
Leave a comment:
Leave a comment: