Announcement

Collapse
No announcement yet.

ATE keraamiset jarrupalat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #16
    Onko lisää kokemuksia? Zetaan pitäisi alkaa pikkuhiljaa hamstraamaan jarruremppaan osia niin kaikki tieto tervetullutta. Alkuperäisissä jarruissa ei ole ollut ongelmaa ja haluaisin kyllä kulutuskestoltaan lähes samantasoiset jarrut. Kannattaako pysyä siis alkuperäisissä? Mitä etua saavutetaan tuollaisista powerdisceistä ja keraamisista paloista muuta kuin vaalentunut pöly? Onko muita haittoja ihan vaikka teoreettisestikin kuin tuo vinkuna?

    OT: Vastaako normi-Atet alkuperäistä vai onko alkuperäistä vaan jos tilaan osanumerolla Bmw-leimoilla vrt. esim. boschin sulat?

    Tirerackin sivuilta löysin tälläistä, mutta onko liikaa luvattu:

    Ceramic pads meet or exceed all original equipment standards for durability, stopping distance and noise. According to durability tests, ceramic compounds extend brake life compared to most other semi-metallic and organic materials and outlast other premium pad materials by a significant margin - with no sacrifice in noise control, pad life or braking performance.
    Last edited by Carbonfiber; 16-05-2012, 14:33.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Keraamiset palat kestää lähes ikuisesti.

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #18
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Keraamiset palat kestää lähes ikuisesti.
        Syökös ne sitten levyä merkittävästi enemmän?
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          OT: Vastaako normi-Atet alkuperäistä vai onko alkuperäistä vaan jos tilaan osanumerolla Bmw-leimoilla vrt. esim. boschin sulat?
          ATE on Bemarin jarruosien alihankkija, joten kyllähän ne perus ATE-merkkiset jarruosat vastaavat käytännössä täysin originaaleja osia. Voi toki olla mahdollista, että Bemarin leimoilla varustettujen jarruosien laatuvaatimukset ovat pikkuisen tiukemmat, mutta itse olen vuosien varrella ostanut aina jarruosat ATE-merkkisenä ilman leimoja ja laadussa en ole nähnyt mitään ongelmia.

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Keraamiset palat kestää lähes ikuisesti.
          Jos ei radalla ajeta, niin kestäväthän nuo tavallisetkin palat kyllä aika pitkään. Ja keraamisten palojen hinnalla ostaa useamman satsin normaaleja paloja. Kannattaa siis pitää mielessä, että mihin tarkoitukseen palat ovat tulossa.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Syökös ne sitten levyä merkittävästi enemmän?
            En ole huomannut. Mainosten mukaan syö levyä vähemmän kun ei ole metallia.

            Originally posted by Ramzez View Post



            Jos ei radalla ajeta, niin kestäväthän nuo tavallisetkin palat kyllä aika pitkään. Ja keraamisten palojen hinnalla ostaa useamman satsin normaaleja paloja. Kannattaa siis pitää mielessä, että mihin tarkoitukseen palat ovat tulossa.
            Katukäytössä yleensä ajellaan siistillä autolla, jossa jatkuvasti mustat jarrupölyvanteet sapettaa. Radalla ei väliä kuinka paljon pölyää.
            Last edited by Bmw Master; 17-05-2012, 11:32.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Onkos lisää kokemuksia näistä? Clavurion?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                #22
                Keraamiset palat eivät ole yhtä pehmeän tunnokkaat.
                Kumpienkin loppupito on aivan hyvä - arvovalinta!
                Musta sitkas mössö aluvanteissa joka päivä jää pois!
                Tilalla vähän kevyttä vaaleempaa ja pesurilla pois.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Toimiikos DSC normaalisti keraamisien palojen kanssa? Tuli vaan mieleen kun purevuudessa taitaa kuitenkin olla selvä ero.. Kuinkas selvä eron jarrupölyn määrässä? Vituttaa aina tuota mustaa vanteista putsailla..
                  Last edited by HTK12; 06-08-2012, 01:36.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Toimiikos DSC normaalisti keraamisien palojen kanssa? Tuli vaan mieleen kun purevuudessa taitaa kuitenkin olla selvä ero.. Kuinkas selvä eron jarrupölyn määrässä? Vituttaa aina tuota mustaa vanteista putsailla..
                    Toimii toimii. Takavanteet harvemmin likaantuu, joten sinne voi säästömielessä laittaa metallipalaakin.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #25
                      Pitänee varmaa tilailla eteen nuo keraamiset, kun takana on vielä yli 50% pintaa jäljellä. Näkee sitten ens talvena miten vaikuttaa jarru balanssiin kun on erityyppiset palat.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7425
                        • Oulu

                        #26
                        Viimeksi katsastuksessa sanoivat että kannattaisi kohta vaihtaa etulevyt, mutta kun tuossa viikonloppuna toista levyä mittailin niin minusta se oli yli 21mm paksu joten ei pitäis olla mitään ongelmaa sen kuluneisuuden suhteen lähiaikoina jos toinen levy ei ole paljon kuluneempi.

                        Sain kuitenkin vihdoin viimein pyydettyä tarjouksen ATE Cemaric-jarrupaloista ja ATE Powerdisc-levyistä eteen Saksasta (http://www.guensticar.de). Muutamassa tunnissa tuli vastaus, toimituskuluineen 240,60€.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • tsbmw
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 1495
                          • Ilvola

                          #27
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Viimeksi katsastuksessa sanoivat että kannattaisi kohta vaihtaa etulevyt, mutta kun tuossa viikonloppuna toista levyä mittailin niin minusta se oli yli 21mm paksu joten ei pitäis olla mitään ongelmaa sen kuluneisuuden suhteen lähiaikoina jos toinen levy ei ole paljon kuluneempi.
                          Suomen nopeuksissa jarrulevyn paksuus 22 tai 18mm on "ihan se ja sama", jarrut on mitoitettu yli 200km/t keskinopeuksista tehtäviin peräkkäisiin tiukkoihin jarrutuksiin. Onko kukaan kullutkaan Suomessa BMW jarrulevyn kulumisen aiheuttaneen muuta kuin "katsastusongelman"?

                          Vaihdata ennen jarrunesteet uusiin!
                          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                          - E28 528i, 528i+, M5

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by Ramzez View Post

                            Jos ei radalla ajeta, niin kestäväthän nuo tavallisetkin palat kyllä aika pitkään. Ja keraamisten palojen hinnalla ostaa useamman satsin normaaleja paloja. Kannattaa siis pitää mielessä, että mihin tarkoitukseen palat ovat tulossa.
                            Itse laiton E39 farkkuun ATEn keraamiset palat ja olen ollut tyytyväinen, tosin kilsoja on takana vasta 5 tkm. Palat tilasin Autoteilemannilta ja siellä ATEn perinteiset palat maksoivat eteen 55 eur ja taakse 40 eur. Keraamiset 75 eur eteen ja 50 eur taakse, joten hintaero on enemmänkin nimellinen kuin moninkertainen.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #29
                              Ei noista aikaisemmista viesteistä oikein selvinnyt miten hyvin nuo keraamiset puree. Oliko nyt enemmän kokemuksia porukoilla, vai katsellaanko perinteisiä?



                              Eteen pitäis palat vaihtaa, niin onko heittää vinkkiä mitkä palat on hyvin purevat ja jarrupölyä ei tulisi hirveästi?

                              Tilaan tuolta, kun muutakin sälää on jo korissa. Eli joku noista:







                              Joo, mulla oli tuolla jo ostoskorissa Ferodo ds2500 paketti joka ilmeisen pureva "lämpimänä" ja sopii myös kadulle, mutta kun luin että pölyää pirusti ja on tiukassa, sekä vinkuu, yms. niin tulin toisiin aatoksiin.
                              (sekä levyissä vielä pintaa kohtuullisesti ja ei raaskisi niitä laittaa uusiksi ja parin sadan paloja, jos jarrut päivittää joskus isompiin, tms.)
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                #30
                                Hyvin puree. Nyt ollut Aten keraamiset neljä vuotta ja joku reilu 10 tkm, ei mitään valittamista.
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎