memebuy23buy

ATE keraamiset jarrupalat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _ville
    replied
    Nostellaan vanhaa ketjua. E46 330 etujarruihin olisi tarve hommata levyt ja palat ja hakusessa olisikin mahdollisimman vähän pölyävät palat. Onkos näistä Aten paloista ja sileistä levyistä kertynyt kokemusta? Nopealla katselmuksella näytti myös trw:llä ja juridilla olevan näitä vähän pölyäviksi mainostettuja paloja.

    Leave a comment:


  • huffe
    replied
    Onko kokemusta käyttää ATE keraamisia paloja muiden merkkien levyjen kanssa?
    Brembon levyt ja palat, pölyämisen vuoksi aattelin nuita keraamisia.

    Leave a comment:


  • G_Voima
    replied
    Laitan tänne vähän omia kokemuksia.
    BMW f07 2010 530d GT (180kW) biili ja laitoin ATEn keraamiset palat ja niille paloille ATEn suosittelemat niiden omat sileät levyt.
    Ei natise eikä nitise hitaassakaan vauhdissa ja liikkeelle lähdössä (myös jos on Automatic HOLD käytössä).
    Sateella en ole ainakaan huomannut jarrutustehoissa eroja ja jarruttaa aina tosi hyvin ja leppoisasti. Vähän semmonen Comfort meininki näillä jarruilla ja valmistaja itse myös toteaa, että Comfortia varten ne on myös tehty.
    Suosittelen kyllä vahvasti näitä ihan sileiden leyjen kanssa (eli non-PowerDisc).
    On myös edulliset kun tilailee saksasta.

    edit: en tiedä oliko alkuperäiset palat autossa mitkä korvattiin, mutta levyt ainakin oli ja nämä on kyllä huomattavasti paremmat. Eli oli varmaan vanhat jotkin no-name kiina-palat vaikka pintaa oli paljon jäljellä.

    Alla ATEn suositus keraamisten palojen web catalogista:
    "Technically it is possible to combine ATE Ceramic brake pads
    with the PowerDisc or with perforated brake discs. The brak
    ing power with such a pairing is the same as with an origina
    l ATE brake pad or OE brake pad. However, when the two compo
    nents interact they can generate more noise in braking. ATE
    Ceramic brake pads were developed for comfort-oriented drive
    rs. We therefore recommend using them with normal brake disc
    s, i.e. smooth ones."
    Last edited by G_Voima; 03-01-2021, 18:01.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Pala on aina monen asian kompromissi ja tuossa jutussa on käyty niitä läpi.
    Ferodon Premier on yleensä ollut katukäyttöön erinomainen kompromissi ja taitaa löytyä kaikista pihassa olevista kilvellisistä kärryistä, mutta nyt ei onnistunut. Selvittelin taustoja ja näköjään tuolle jarrulle ei saa enää kuin Ferodon Premier Eco Friction versiota joka on sitten päätynyt ostoskoriin. Vihreitä materiaaleja kuparin sijaan:

    Eco-Friction® makes it greener for best-in-class performance with this technological breakthrough

    Green materials for a greener product & a significant reduction of fine particles emissions
    Noise suppression
    Increased safety
    Best-in-class performance results

    As great as a Ferodo®Premier pad, minus the copper

    Eli vaihtoon menee...
    Last edited by Calypsocoupe; 25-02-2020, 13:55.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Vaikka uusilla Ferodoilla viive märkänä väheni, se ei poistunut kokonaan. Onko kitkapinnat nykyään jotain ekoekoa vai noi 348mm levyt vaan liian suuret cruisen varassa tapahtuvaan työmatkaköröttelyyn?

    Mulla oli myös taipumusta puoltamiseen, tuli ihan pre-abs ajat mieleen. E91 liukutapit näyttäisivät olevan E36 peruja mitoitukseltaan, mutteivat enää eliniältään tuossa kopassa.
    Kannattaa plärätä tuo läpi. Artikkelin luettuani tajusin että miksi vakiopalalla auto tuntuu jarrutettaessa niin "kevyelle". Monella tarvikepalalla herkkyys ei ole läheskään niin hyvä.

    Pala on aina monen asian kompromissi ja tuossa jutussa on käyty niitä läpi.


    Asiasta olikin joskus lätinää täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread...59#post4126759
    Last edited by fraatti; 24-02-2020, 22:53.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Vaikka uusilla Ferodoilla viive märkänä väheni, se ei poistunut kokonaan. Onko kitkapinnat nykyään jotain ekoekoa vai noi 348mm levyt vaan liian suuret cruisen varassa tapahtuvaan työmatkaköröttelyyn?

    Mulla oli myös taipumusta puoltamiseen, tuli ihan pre-abs ajat mieleen. E91 liukutapit näyttäisivät olevan E36 peruja mitoitukseltaan, mutteivat enää eliniältään tuossa kopassa.

    Leave a comment:


  • mikko
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Jep, samat havainnot - never again. Yhden ratapäivän jälkeen oli jokaikisessä reiässä halkeamat. Kaikki uritetut ja rei'itetyt levyt on minusta muutenkin itsensä huijaamista, ihan kun toisivat jotain lisää perinteisiin levyihin verrattuna. Omat huomiot ovatkin ainoastaan negatiivisia, palat häviää taivaantuuliin nopeasti, vanteet pölyä täynnä, ja levyt keräävät paloista irronneen materiaalin uriin/reikiin tukkien ja ruostuttaen ne.
    Tuli ate ceramic palat joka nurkkaan ja eteen brembon rei´itetyt levyt laitettua 8/2019.
    Jarrutuntuma ja teho on kyllä tosi hyvä lämpimänä mutta vesisateella kun on vaikka 10km ajanut niin jarrutuksessa aluksi tuntuu ettei mitään tapahdu ja kun lämpeää 0.5-1sekunti niin sit puraisee, myös notkauttaa auton linjaa, en tiiä jos satulat palauttaa mäntiä eri tavalla ja päästää kosteutta eri määriä levyn palan väliin tai tien urat mutta tavan levyillä ja paloilla ei tehnyt moista.

    Brembo levyihin on nyt jo kulunut rappu, palojen kuluneisuutta en ole katsonut mutta levyn kaikki reiät on pölystä tukossa. Kerran puhaltanut levyt puhtaaksi, niin hirveä usva tulee että toiste jos teen niin pihalla ja tuulisella kelillä.

    Enpä tiiä laitanko enään näitä toiste vaikka vanteet ei kyllä mustu yhtään
    Last edited by mikko; 22-02-2020, 14:48.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Zimmermanin levyt on ihan ok, kun ajaa ne ensin kieroiksi ja sen jälkeen sorvaa suoraksi..

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mulla on zimmermaneista pelkkää huonoa kokemusta. Mm. Palat pöllyää aivan älyttömästi. Itsellä kuva että ovat normaalia tai heikkoa tarvike tavaraa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Zimmermann reikälevyt tuli eilen hankittua Shmiedmannilta Konalasta.

    Saako suomesta kivijalkaliikkeestä keraamisia paloja ja mistä ?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Trw dtec palat tilattu. Pohdin, että mitkä levyt zetaan tilaisi. Reijillä vai ilman? Zimmermania vai mitä? Mistä nuo zimmermanin reikälevyt tilasit?
    Aikaisemmissa posteissa oli, että reikälevyt menneet piloille, mutta joillain kaikki ok. Muita huonoja kokemuksia reikälevyistä? Ota näistä nyt selvää.
    Ebaystä tilasin nuo, kun sillä hetkellä olivat halvimmat, posteineen mitä löysin.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Omassa zetassa ecb:n uritetut ja reijitetyt levyt Ate:n keraamisilla paloilla, loistava kombo tähänastisilla kokemuksilla, ei tärrää eikä pöllyä, ja pysähtyy hienosti.

    E: pöllyää
    Last edited by Vibex; 20-03-2020, 12:37.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Trw dtec palat tilattu. Pohdin, että mitkä levyt zetaan tilaisi. Reijillä vai ilman? Zimmermania vai mitä? Mistä nuo zimmermanin reikälevyt tilasit?
    Aikaisemmissa posteissa oli, että reikälevyt menneet piloille, mutta joillain kaikki ok. Muita huonoja kokemuksia reikälevyistä? Ota näistä nyt selvää.
    Itse laittaisin oem levyt ainakin eteen. Ne toimii varmasti eikä rupea täristämään. Takana menee tarvikkeetkin. Itsellä monet ratapäivät takana ja ei ongelmia alkuperäisten kanssa. Samoin aiemmassa 335i oli oem levyt edessä ja ei ikinä ongelmia tärinän kanssa.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Trw dtec palat tilattu. Pohdin, että mitkä levyt zetaan tilaisi. Reijillä vai ilman? Zimmermania vai mitä? Mistä nuo zimmermanin reikälevyt tilasit?
    Aikaisemmissa posteissa oli, että reikälevyt menneet piloille, mutta joillain kaikki ok. Muita huonoja kokemuksia reikälevyistä? Ota näistä nyt selvää.





    Originally posted by bemmeri View Post
    Tilasin eteen ja taakse nuo keraamiset ATE-palat Aerolta samalla kun muuta tuli tilattua. Samoin eteen laitoin Saksasta tulemaan uudet Zimmermannin reikälevyt (+pinnoitettu, n. 152€ toimituskuluineen, nää ois ollut Aerolla selvästi kalliimat). Takana levyt vielä aika priimat, niin laittaa niille vaan uudet palat, onpahan samanlaiset palat kuin eessäkin.


    Aikaisemmin tuli tilattua myös teräspunosletkut. Ei oo ikinä autossa tuommoisia ollu, kokeillaan nyt samalla noitakin. Eipähän noissa paljoa köyhtynyt, jos ei oo hyvät tai rupee murtumaan, tms. muita ongelmia, niin laittaa sitten uudet normaalit kumiletkut.




    En pystynyt perustelemaan itselle, että miksi tarviisin isommat jarrut(=kalliimmat). Ehkä ulkonäkö ois ollu se suurin, kun ei radalla tule pyörittyä. Jääkööt vakiokokoiset.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Tilasin eteen ja taakse nuo keraamiset ATE-palat Aerolta samalla kun muuta tuli tilattua. Samoin eteen laitoin Saksasta tulemaan uudet Zimmermannin reikälevyt (+pinnoitettu, n. 152€ toimituskuluineen, nää ois ollut Aerolla selvästi kalliimat). Takana levyt vielä aika priimat, niin laittaa niille vaan uudet palat, onpahan samanlaiset palat kuin eessäkin.


    Aikaisemmin tuli tilattua myös teräspunosletkut. Ei oo ikinä autossa tuommoisia ollu, kokeillaan nyt samalla noitakin. Eipähän noissa paljoa köyhtynyt, jos ei oo hyvät tai rupee murtumaan, tms. muita ongelmia, niin laittaa sitten uudet normaalit kumiletkut.




    En pystynyt perustelemaan itselle, että miksi tarviisin isommat jarrut(=kalliimmat). Ehkä ulkonäkö ois ollu se suurin, kun ei radalla tule pyörittyä. Jääkööt vakiokokoiset.
    Last edited by bemmeri; 22-11-2018, 17:24.

    Leave a comment:

Working...
X