Announcement

Collapse
No announcement yet.

ATE keraamiset jarrupalat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nupe68
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 105
    • Häme

    #31
    Kesällä tuli kaiken muun ohessa täysi jarruremppa (ml. satulat, letkut, ...) ja joka nurkkaan ATEn pinnoitetut (coated) sileät levyt + ATEn keraamiset palat.

    On hyvät. Pölyttää normipaloihin verrattuna varsin vähän, aavistuksen enemmän kuin EBC RedStuffit, mutta se pöly on paitsi vaaleampaa eikä tartu vanteisiin kuten normijarrupöly vaan irtoaa helposti huuhtelulla muun autopesun yhteydessä.

    Ovat purevat ja selvästi tunnokkaammat kuin EBC:t eivätkä ole kiljuneet tai vinkuneet kertaakaan tippakaan kylmänä tai kuumana tai märkänä tai kuivana. Kestävätkin noiden pitäisi olla.

    ATE suosittaa noille paloille nimenomaan noita pinnattuja sileitä levyjään ennemmin kuin uritettuja PowerDiscejä, vaikka toiminee noi palat kait niilläkin. http://www.ate-brakes.com/products/d...ic-brake-pads/

    Hukkasin linkin, jossa syykin oli tarkemmin kerrottu; saattoi olla mahdollinen kiljuminen, mutta en muista tarkemmin. Halvemmatkin oli nuo sileät levyt. 9 tkm ajettu nyt rempan jälkeen, jarrut on tosi hyvät ja mitään moitteen sijaa en keksi sen enempää noista paloista kuin levyistäkään.

    Saatavuus Suomessa noille ATEn keraamisille paloille aika heikko, profiteilesta tilasin itse niin palat kuin levytkin.
    e46 330d touring -04
    Ex: 1502 -75 Pastellblau

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2084
      • Naantali

      #32
      Originally posted by bemmeri View Post
      Ei noista aikaisemmista viesteistä oikein selvinnyt miten hyvin nuo keraamiset puree. Oliko nyt enemmän kokemuksia porukoilla, vai katsellaanko perinteisiä?



      Eteen pitäis palat vaihtaa, niin onko heittää vinkkiä mitkä palat on hyvin purevat ja jarrupölyä ei tulisi hirveästi?

      Tilaan tuolta, kun muutakin sälää on jo korissa. Eli joku noista:
      [url]https://aeromotors.fi/kataloog/search/34116761252[/url




      Joo, mulla oli tuolla jo ostoskorissa Ferodo ds2500 paketti joka ilmeisen pureva "lämpimänä" ja sopii myös kadulle, mutta kun luin että pölyää pirusti ja on tiukassa, sekä vinkuu, yms. niin tulin toisiin aatoksiin.
      (sekä levyissä vielä pintaa kohtuullisesti ja ei raaskisi niitä laittaa uusiksi ja parin sadan paloja, jos jarrut päivittää joskus isompiin, tms.)
      Laitoin Zetaan Zimmermanin reitetyt levyt ja Aten keraamiset palat taakse ja kävin 1 ratapäivillä ja pito/tunto hyvä, myöskin vähäinen pölyäminen mutta palat kuluivat puoleen väliin.
      Muuten ok, mutta kuluvat ainakin kovemassa ajossa suhtteetoman äkkiä mielestäni.
      Last edited by miyli; 20-11-2018, 16:48.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #33
        Tein just niin kuten kysyit, todella hyvä tuli

        Tein juuri siten kuin esitit, auto E60 530D LCI, etujarrut 324x30mm.
        Ostin eteen jarrulevyiksi Zinnermanin reijitetyt Sport levyt 324x30mm ja siihen ATE Ceramic jarrupalat ja aiemmin autossa oli 5-vuotta sitten asennetut BMW orginaali etulevyt ja samoin etujarrupalat molemmat orginal BMW jarrut parani huomattavasti paremmaksi kuon orginaali osilla, ei vingiu putasin kaikki osat ja herkistin liukutapit. Taakse vaihdoin saman merkkiset osat myös ja minusta kaikki pitää olla samaa osaa ja mallia. Suosittelen em.kompensioita, koska lopputulos on hyvä ja kuka tietää mitä etua reijitetyt levyt tekee ne vaan toimii ATE Ceramic palojen kanssa paremmin kuin vakio reijittämättömien.

        Vanteet muuten pysyy puhtaina ja olen myös sitä mieltä, että uritetut jarrulevyt ei ole niin hyviä kuin reijitetyt. Koska reijitetyt toimii siten,että ne poistaa palojen leijumista eli silloin pala ilaisee jarrulevyyn paremmin kiinni ,kun levyssä on vähän kuin ilmaus reikä. Uriteut enemmänkin toimii paremmin moottoripyörissä koska itse ura poistaa veden jarrulevystä ja tälläistä ominaisuutta ei autossa tarvita ja urat ei tee sitä mitä reijät tekee.


        Originally posted by TJJ View Post
        ATE:llakin on näköjään keraamisia paloja, onko kokemuksia niistä vs. alkuperäiset/tavalliset palat? Jarrupölyä tietty tulee vähemmän mutta onko noista mitään muuta hyötyä? Muuttuuko jarrujen tuntuma tai purevuus? Ominaisuuksissa lukee myös, että melu vähenee, missä tuon huomaa? Muita ääniä en ole huomannut, mutta nykyiset jarrut narisee jos auto pysähdyksissä jarrun antaa sopivasti luistaa D-asennossa, katoaako tuo ääni?

        http://www.ate.de/generator/www/com/...n,tabNr=1.html
        Last edited by 325E; 21-11-2018, 00:26.

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          #34
          Itellä ainakin ceramic palat pöllyää tajuttoman paljon :think johtuukohan sitten noista powerdisc urotetuista levyistä :think
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by Matuh View Post
            Itellä ainakin ceramic palat pöllyää tajuttoman paljon :think johtuukohan sitten noista powerdisc urotetuista levyistä :think
            Eiköhän se niistä levyistä johdu. Itsellä kun oli nuo Ate ceramic palat edessä, niin eivät pölynneet paljon. Vai oliko sulla jonkun muun valmistajan palat?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              #36
              Originally posted by HTK12 View Post
              Eiköhän se niistä levyistä johdu. Itsellä kun oli nuo Ate ceramic palat edessä, niin eivät pölynneet paljon. Vai oliko sulla jonkun muun valmistajan palat?
              Mulla oli noita ennen redstuff+ebc uritettu. Ne pöllys vähenmän muistaakseni... Joo Ate ceramic edessä ja takana... Nii joo ja e46 330 vastaavat jarrut e36 korissa. Mut ei sillä oo merkitystä

              Tarvis löytää jotku palat mitkä ei pölyttäs uralevyn kanssa paljoa
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3166
                • 47200

                #37
                Kai ne pölyttää saman verran kun muutenkin luulisin. Se levy vaan heittää sen ulos sieltä eikä poistu ilmavirran mukana kuten urittamattomassa :think itse aiheeseen ei ole kokemusta kunnolla kun ebc ura+reikä ja greenstuff yhdistelmästä. Zimmerman reikälevyt menee ainakin tukkeeseen todella nopeasti vrt ebc pelkkä kuoppa ja ura eikä pääse halkeamaankaan urien välillä. Mulla yhet zimmermanit missä on aika paljon pieniä halkeamia reijästä reikään

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17841
                  • PKS

                  #38
                  Originally posted by pazq View Post
                  Mulla yhet zimmermanit missä on aika paljon pieniä halkeamia reijästä reikään
                  Jep, samat havainnot - never again. Yhden ratapäivän jälkeen oli jokaikisessä reiässä halkeamat. Kaikki uritetut ja rei'itetyt levyt on minusta muutenkin itsensä huijaamista, ihan kun toisivat jotain lisää perinteisiin levyihin verrattuna. Omat huomiot ovatkin ainoastaan negatiivisia, palat häviää taivaantuuliin nopeasti, vanteet pölyä täynnä, ja levyt keräävät paloista irronneen materiaalin uriin/reikiin tukkien ja ruostuttaen ne.

                  Samaan tapaan kun viides sarja EBC paloja (punaisia, keltaisia) irroitti kitkapintansa jarrupalan rungosta siirryin takaisin ihan vakiota vastaaviin paloihin. Ainakin omassa E90:sissä oli Textarin palat tehtaalta (BMW:n omilla merkinnöillä toki), joten samanlaiset Textarit sinne laitoin tilalle. Textarilla on myös ATE:n Ceramicia vastaava rinnakkaismalli "Textar Epad", mutta kummankaan merkin näistä ns keraamisista paloista ei ole omakohtaisia kokemuksia. Joten ihan vakiopaloilla mennään, ja ne kestävät hyvin myös rata-ajoa, ainakin paremmin kuin noi EBC:t jotka eivät hurjan kulumisensa lisäksi kestä edes lämpöä yhtään.

                  Joo, mukana oli kommentteja rata-ajosta, mutta kaikki kommentit voi suhteuttaa myös mihin tahansa ajoon missä tulee kovia jarrutuksia edes joskus.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #39
                    Hyvää keskustelua tullut.


                    Ei oo saanut vielä aikaiseksi tilata, kun jäi arpomaan että ottaako uudet levyt vai. Jos en ota levyjä, niin ei viittis/raaskis laittaa noita keraamisia paloja. Kun olettaisin että uudet palat kestää pitempään, kuin nuo vanhat levyt jossa jo hieman reunaa tullut.
                    Ottaa vaikka nuo Textar-palat, jos ei levyjä vaihda tällä kerralla.
                    Sit jos pistää uudet levytkin, niin pitää kokeilla noita keraamisia, kun ei oo missään autossa moisia ollut.


                    Onkohan minkälaisia "bolt on" ratkaisuja budjettihintaan e39:lle jos haluaa isompia jarruja? Lähinnä käykö jonkun isomman tai uudemman jarrut kohtuu vaivalla tuohon 540i jarrujen tilalle?
                    Helpottaisi tuota uusien levyjen arpomista, jos kohtuu hinnalla saisi upgraden, niin sitten jättää nyt levyt vaihtamatta ja joskus päivittää jarrut.


                    En muista yhtään enää mitkä palat/levyt aikoinaan laitoin tuohon. Vahva mielikuva että Zimmermann, mutta voi olla Brembokin. Edessä, jotka vaihtu 2012 on sileät levyt ja takana näyttää olevan reikälevyt(vaihettu myöhemmin).
                    Paloista en kyllä muista. Mutta ei tuo oo ollu herkkä pysähtymään, ehkä hämää myös se että tottunut noihin uudempiin joissa "ottavammat" jarrut.
                    Last edited by bemmeri; 21-11-2018, 16:17.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • biimerrrrville
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 297
                      • Suomi

                      #40
                      itelläkin ois jarrujen uusinta edessä tässä. levyt tulikin jo vaan palat vielä hommaamata. vaihtoehtoina meinasin noita ateja tai sitten trw dtec paloja. onko nuista dtec:eistä kokemuksia ? juurikin mahdollisimman vähän pölyävät hakusessa jos pysysi vanteet puhtaampana.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #41
                        Tilasin eteen ja taakse nuo keraamiset ATE-palat Aerolta samalla kun muuta tuli tilattua. Samoin eteen laitoin Saksasta tulemaan uudet Zimmermannin reikälevyt (+pinnoitettu, n. 152€ toimituskuluineen, nää ois ollut Aerolla selvästi kalliimat). Takana levyt vielä aika priimat, niin laittaa niille vaan uudet palat, onpahan samanlaiset palat kuin eessäkin.


                        Aikaisemmin tuli tilattua myös teräspunosletkut. Ei oo ikinä autossa tuommoisia ollu, kokeillaan nyt samalla noitakin. Eipähän noissa paljoa köyhtynyt, jos ei oo hyvät tai rupee murtumaan, tms. muita ongelmia, niin laittaa sitten uudet normaalit kumiletkut.




                        En pystynyt perustelemaan itselle, että miksi tarviisin isommat jarrut(=kalliimmat). Ehkä ulkonäkö ois ollu se suurin, kun ei radalla tule pyörittyä. Jääkööt vakiokokoiset.
                        Last edited by bemmeri; 22-11-2018, 18:24.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Krampus
                          BTCF Member
                          • Nov 2017
                          • 375
                          • Keski-Suomi

                          #42
                          Trw dtec palat tilattu. Pohdin, että mitkä levyt zetaan tilaisi. Reijillä vai ilman? Zimmermania vai mitä? Mistä nuo zimmermanin reikälevyt tilasit?
                          Aikaisemmissa posteissa oli, että reikälevyt menneet piloille, mutta joillain kaikki ok. Muita huonoja kokemuksia reikälevyistä? Ota näistä nyt selvää.





                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Tilasin eteen ja taakse nuo keraamiset ATE-palat Aerolta samalla kun muuta tuli tilattua. Samoin eteen laitoin Saksasta tulemaan uudet Zimmermannin reikälevyt (+pinnoitettu, n. 152€ toimituskuluineen, nää ois ollut Aerolla selvästi kalliimat). Takana levyt vielä aika priimat, niin laittaa niille vaan uudet palat, onpahan samanlaiset palat kuin eessäkin.


                          Aikaisemmin tuli tilattua myös teräspunosletkut. Ei oo ikinä autossa tuommoisia ollu, kokeillaan nyt samalla noitakin. Eipähän noissa paljoa köyhtynyt, jos ei oo hyvät tai rupee murtumaan, tms. muita ongelmia, niin laittaa sitten uudet normaalit kumiletkut.




                          En pystynyt perustelemaan itselle, että miksi tarviisin isommat jarrut(=kalliimmat). Ehkä ulkonäkö ois ollu se suurin, kun ei radalla tule pyörittyä. Jääkööt vakiokokoiset.
                          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2084
                            • Naantali

                            #43
                            Originally posted by Krampus View Post
                            Trw dtec palat tilattu. Pohdin, että mitkä levyt zetaan tilaisi. Reijillä vai ilman? Zimmermania vai mitä? Mistä nuo zimmermanin reikälevyt tilasit?
                            Aikaisemmissa posteissa oli, että reikälevyt menneet piloille, mutta joillain kaikki ok. Muita huonoja kokemuksia reikälevyistä? Ota näistä nyt selvää.
                            Itse laittaisin oem levyt ainakin eteen. Ne toimii varmasti eikä rupea täristämään. Takana menee tarvikkeetkin. Itsellä monet ratapäivät takana ja ei ongelmia alkuperäisten kanssa. Samoin aiemmassa 335i oli oem levyt edessä ja ei ikinä ongelmia tärinän kanssa.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • Vibex
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2014
                              • 1996
                              • Lohja

                              #44
                              Omassa zetassa ecb:n uritetut ja reijitetyt levyt Ate:n keraamisilla paloilla, loistava kombo tähänastisilla kokemuksilla, ei tärrää eikä pöllyä, ja pysähtyy hienosti.

                              E: pöllyää
                              Last edited by Vibex; 20-03-2020, 13:37.
                              Husqvarna Svartpilen
                              BMW e36 318iA

                              Ex:

                              BMW e85 Z4 3,0
                              BMW e36 316ti
                              MINI Cooper S
                              BMW Z3 Coupé
                              BMW e46 325iA
                              BMW Z3 Roadster
                              BMW e46 328ci
                              BMW e36 316ti

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                #45
                                Originally posted by Krampus View Post
                                Trw dtec palat tilattu. Pohdin, että mitkä levyt zetaan tilaisi. Reijillä vai ilman? Zimmermania vai mitä? Mistä nuo zimmermanin reikälevyt tilasit?
                                Aikaisemmissa posteissa oli, että reikälevyt menneet piloille, mutta joillain kaikki ok. Muita huonoja kokemuksia reikälevyistä? Ota näistä nyt selvää.
                                Ebaystä tilasin nuo, kun sillä hetkellä olivat halvimmat, posteineen mitä löysin.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎