ATE keraamiset jarrupalat?
Collapse
X
-
itelläkin ois jarrujen uusinta edessä tässä. levyt tulikin jo vaan palat vielä hommaamata. vaihtoehtoina meinasin noita ateja tai sitten trw dtec paloja. onko nuista dtec:eistä kokemuksia ? juurikin mahdollisimman vähän pölyävät hakusessa jos pysysi vanteet puhtaampana.
-
-
Hyvää keskustelua tullut.
Ei oo saanut vielä aikaiseksi tilata, kun jäi arpomaan että ottaako uudet levyt vai. Jos en ota levyjä, niin ei viittis/raaskis laittaa noita keraamisia paloja. Kun olettaisin että uudet palat kestää pitempään, kuin nuo vanhat levyt jossa jo hieman reunaa tullut.
Ottaa vaikka nuo Textar-palat, jos ei levyjä vaihda tällä kerralla.
Sit jos pistää uudet levytkin, niin pitää kokeilla noita keraamisia, kun ei oo missään autossa moisia ollut.
Onkohan minkälaisia "bolt on" ratkaisuja budjettihintaan e39:lle jos haluaa isompia jarruja? Lähinnä käykö jonkun isomman tai uudemman jarrut kohtuu vaivalla tuohon 540i jarrujen tilalle?
Helpottaisi tuota uusien levyjen arpomista, jos kohtuu hinnalla saisi upgraden, niin sitten jättää nyt levyt vaihtamatta ja joskus päivittää jarrut.
En muista yhtään enää mitkä palat/levyt aikoinaan laitoin tuohon. Vahva mielikuva että Zimmermann, mutta voi olla Brembokin. Edessä, jotka vaihtu 2012 on sileät levyt ja takana näyttää olevan reikälevyt(vaihettu myöhemmin).
Paloista en kyllä muista. Mutta ei tuo oo ollu herkkä pysähtymään, ehkä hämää myös se että tottunut noihin uudempiin joissa "ottavammat" jarrut.Last edited by bemmeri; 21-11-2018, 15:17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pazq View PostMulla yhet zimmermanit missä on aika paljon pieniä halkeamia reijästä reikään
Samaan tapaan kun viides sarja EBC paloja (punaisia, keltaisia) irroitti kitkapintansa jarrupalan rungosta siirryin takaisin ihan vakiota vastaaviin paloihin. Ainakin omassa E90:sissä oli Textarin palat tehtaalta (BMW:n omilla merkinnöillä toki), joten samanlaiset Textarit sinne laitoin tilalle. Textarilla on myös ATE:n Ceramicia vastaava rinnakkaismalli "Textar Epad", mutta kummankaan merkin näistä ns keraamisista paloista ei ole omakohtaisia kokemuksia. Joten ihan vakiopaloilla mennään, ja ne kestävät hyvin myös rata-ajoa, ainakin paremmin kuin noi EBC:t jotka eivät hurjan kulumisensa lisäksi kestä edes lämpöä yhtään.
Joo, mukana oli kommentteja rata-ajosta, mutta kaikki kommentit voi suhteuttaa myös mihin tahansa ajoon missä tulee kovia jarrutuksia edes joskus.
Leave a comment:
-
-
Kai ne pölyttää saman verran kun muutenkin luulisin. Se levy vaan heittää sen ulos sieltä eikä poistu ilmavirran mukana kuten urittamattomassa :think itse aiheeseen ei ole kokemusta kunnolla kun ebc ura+reikä ja greenstuff yhdistelmästä. Zimmerman reikälevyt menee ainakin tukkeeseen todella nopeasti vrt ebc pelkkä kuoppa ja ura eikä pääse halkeamaankaan urien välillä. Mulla yhet zimmermanit missä on aika paljon pieniä halkeamia reijästä reikään
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEiköhän se niistä levyistä johdu. Itsellä kun oli nuo Ate ceramic palat edessä, niin eivät pölynneet paljon. Vai oliko sulla jonkun muun valmistajan palat?
Tarvis löytää jotku palat mitkä ei pölyttäs uralevyn kanssa paljoa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Matuh View PostItellä ainakin ceramic palat pöllyää tajuttoman paljon :think johtuukohan sitten noista powerdisc urotetuista levyistä :think
Leave a comment:
-
-
Itellä ainakin ceramic palat pöllyää tajuttoman paljon :think johtuukohan sitten noista powerdisc urotetuista levyistä :think
Leave a comment:
-
-
Tein just niin kuten kysyit, todella hyvä tuli
Tein juuri siten kuin esitit, auto E60 530D LCI, etujarrut 324x30mm.
Ostin eteen jarrulevyiksi Zinnermanin reijitetyt Sport levyt 324x30mm ja siihen ATE Ceramic jarrupalat ja aiemmin autossa oli 5-vuotta sitten asennetut BMW orginaali etulevyt ja samoin etujarrupalat molemmat orginal BMW jarrut parani huomattavasti paremmaksi kuon orginaali osilla, ei vingiu putasin kaikki osat ja herkistin liukutapit. Taakse vaihdoin saman merkkiset osat myös ja minusta kaikki pitää olla samaa osaa ja mallia. Suosittelen em.kompensioita, koska lopputulos on hyvä ja kuka tietää mitä etua reijitetyt levyt tekee ne vaan toimii ATE Ceramic palojen kanssa paremmin kuin vakio reijittämättömien.
Vanteet muuten pysyy puhtaina ja olen myös sitä mieltä, että uritetut jarrulevyt ei ole niin hyviä kuin reijitetyt. Koska reijitetyt toimii siten,että ne poistaa palojen leijumista eli silloin pala ilaisee jarrulevyyn paremmin kiinni ,kun levyssä on vähän kuin ilmaus reikä. Uriteut enemmänkin toimii paremmin moottoripyörissä koska itse ura poistaa veden jarrulevystä ja tälläistä ominaisuutta ei autossa tarvita ja urat ei tee sitä mitä reijät tekee.
Originally posted by TJJ View PostATE:llakin on näköjään keraamisia paloja, onko kokemuksia niistä vs. alkuperäiset/tavalliset palat? Jarrupölyä tietty tulee vähemmän mutta onko noista mitään muuta hyötyä? Muuttuuko jarrujen tuntuma tai purevuus? Ominaisuuksissa lukee myös, että melu vähenee, missä tuon huomaa? Muita ääniä en ole huomannut, mutta nykyiset jarrut narisee jos auto pysähdyksissä jarrun antaa sopivasti luistaa D-asennossa, katoaako tuo ääni?
http://www.ate.de/generator/www/com/...n,tabNr=1.htmlLast edited by 325E; 20-11-2018, 23:26.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEi noista aikaisemmista viesteistä oikein selvinnyt miten hyvin nuo keraamiset puree. Oliko nyt enemmän kokemuksia porukoilla, vai katsellaanko perinteisiä?
Eteen pitäis palat vaihtaa, niin onko heittää vinkkiä mitkä palat on hyvin purevat ja jarrupölyä ei tulisi hirveästi?
Tilaan tuolta, kun muutakin sälää on jo korissa. Eli joku noista:
[url]https://aeromotors.fi/kataloog/search/34116761252[/url
Joo, mulla oli tuolla jo ostoskorissa Ferodo ds2500 paketti joka ilmeisen pureva "lämpimänä" ja sopii myös kadulle, mutta kun luin että pölyää pirusti ja on tiukassa, sekä vinkuu, yms. niin tulin toisiin aatoksiin.
(sekä levyissä vielä pintaa kohtuullisesti ja ei raaskisi niitä laittaa uusiksi ja parin sadan paloja, jos jarrut päivittää joskus isompiin, tms.)
Muuten ok, mutta kuluvat ainakin kovemassa ajossa suhtteetoman äkkiä mielestäni.Last edited by miyli; 20-11-2018, 15:48.
Leave a comment:
-
-
Kesällä tuli kaiken muun ohessa täysi jarruremppa (ml. satulat, letkut, ...) ja joka nurkkaan ATEn pinnoitetut (coated) sileät levyt + ATEn keraamiset palat.
On hyvät. Pölyttää normipaloihin verrattuna varsin vähän, aavistuksen enemmän kuin EBC RedStuffit, mutta se pöly on paitsi vaaleampaa eikä tartu vanteisiin kuten normijarrupöly vaan irtoaa helposti huuhtelulla muun autopesun yhteydessä.
Ovat purevat ja selvästi tunnokkaammat kuin EBC:t eivätkä ole kiljuneet tai vinkuneet kertaakaan tippakaan kylmänä tai kuumana tai märkänä tai kuivana. Kestävätkin noiden pitäisi olla.
ATE suosittaa noille paloille nimenomaan noita pinnattuja sileitä levyjään ennemmin kuin uritettuja PowerDiscejä, vaikka toiminee noi palat kait niilläkin. http://www.ate-brakes.com/products/d...ic-brake-pads/
Hukkasin linkin, jossa syykin oli tarkemmin kerrottu; saattoi olla mahdollinen kiljuminen, mutta en muista tarkemmin. Halvemmatkin oli nuo sileät levyt. 9 tkm ajettu nyt rempan jälkeen, jarrut on tosi hyvät ja mitään moitteen sijaa en keksi sen enempää noista paloista kuin levyistäkään.
Saatavuus Suomessa noille ATEn keraamisille paloille aika heikko, profiteilesta tilasin itse niin palat kuin levytkin.
Leave a comment:
-
-
Hyvin puree. Nyt ollut Aten keraamiset neljä vuotta ja joku reilu 10 tkm, ei mitään valittamista.
Leave a comment:
-
-
Ei noista aikaisemmista viesteistä oikein selvinnyt miten hyvin nuo keraamiset puree. Oliko nyt enemmän kokemuksia porukoilla, vai katsellaanko perinteisiä?
Eteen pitäis palat vaihtaa, niin onko heittää vinkkiä mitkä palat on hyvin purevat ja jarrupölyä ei tulisi hirveästi?
Tilaan tuolta, kun muutakin sälää on jo korissa. Eli joku noista:
Joo, mulla oli tuolla jo ostoskorissa Ferodo ds2500 paketti joka ilmeisen pureva "lämpimänä" ja sopii myös kadulle, mutta kun luin että pölyää pirusti ja on tiukassa, sekä vinkuu, yms. niin tulin toisiin aatoksiin.
(sekä levyissä vielä pintaa kohtuullisesti ja ei raaskisi niitä laittaa uusiksi ja parin sadan paloja, jos jarrut päivittää joskus isompiin, tms.)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View Post
Jos ei radalla ajeta, niin kestäväthän nuo tavallisetkin palat kyllä aika pitkään. Ja keraamisten palojen hinnalla ostaa useamman satsin normaaleja paloja. Kannattaa siis pitää mielessä, että mihin tarkoitukseen palat ovat tulossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostViimeksi katsastuksessa sanoivat että kannattaisi kohta vaihtaa etulevyt, mutta kun tuossa viikonloppuna toista levyä mittailin niin minusta se oli yli 21mm paksu joten ei pitäis olla mitään ongelmaa sen kuluneisuuden suhteen lähiaikoina jos toinen levy ei ole paljon kuluneempi.
Vaihdata ennen jarrunesteet uusiin!
Leave a comment:
-
-
Viimeksi katsastuksessa sanoivat että kannattaisi kohta vaihtaa etulevyt, mutta kun tuossa viikonloppuna toista levyä mittailin niin minusta se oli yli 21mm paksu joten ei pitäis olla mitään ongelmaa sen kuluneisuuden suhteen lähiaikoina jos toinen levy ei ole paljon kuluneempi.
Sain kuitenkin vihdoin viimein pyydettyä tarjouksen ATE Cemaric-jarrupaloista ja ATE Powerdisc-levyistä eteen Saksasta (http://www.guensticar.de). Muutamassa tunnissa tuli vastaus, toimituskuluineen 240,60€.
Leave a comment:
-
Leave a comment: