Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eturenkaiden kuluminen reunoilta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #16
    Miksi sisäreuna jos auraa ?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Rado View Post
      Miksi sisäreuna jos auraa ?
      Siis liiallisella negatiivisella camberilla rengas kulkee pääosin sisäreunansa kantamana ja jos lisäksi on liikaa aurausta, rengas ihan oikeasti joutuu auraamaan/sortamaan.
      Eli jonkun on annettava periksi ja tällöin sisäreunan kuviointi joutuu ikäänkuin "puskemaan latana" ja lämmetessään kuviointi/runko antavat sen verran periksi että kuvio alkaa "taittumaan alle" ja näin palat kuluvat "sahanterälle"
      Riippuen tietenkin renkaan kuvioinnin tyypistä, mutta kaikki ne kulutuspinnat joissa kuviointi on uurrettu paloiksi, kuluu tämän tyypin renkaat aina hampaalle liiallisella camber/auraus yhdistelmällä.

      Eli tämän tyyppinen kuvio on tälle ilmiölle herkempi kuin jollakin muulla:

      NS2:

      falken 452:


      jne,jne.

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        #18
        Luulis ainakin takapyöris olevan suurin kuluttaja camberia ja haritusta yhtäaikaan ?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Rado View Post
          Luulis ainakin takapyöris olevan suurin kuluttaja camberia ja haritusta yhtäaikaan ?
          Kuluttaja ehkä, mutta hampaalle kuluttaja ei, josta tässä nyt puhuttiin.
          Loppujen lopuksi taitaa itse renkaalle pelkän kulumisen suhteen olla se ja sama onko siellä liikaa haritusta vai aurausta, jos negatiivista on alla olevalle vannekoolle liikaa.

          Comment

          • maverick999
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 919
            • Rauma

            #20
            edit: ei sittenkään laiteta mitään tekstiä tähän
            Last edited by maverick999; 08-07-2013, 08:09.
            Respect your elders

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #21
              No niin.

              Autosta katsottiin pyörät johonkinpäin

              Parinkilometrin ajolla voi olla rauhallisempi ajaa.
              Pitää ajaa pitempi testi.

              Täällä kun on noita expertttejä paikalla niin
              onko nuo nyt sitten ihan ok asetuksissa?


              Olisiko tuo eturenkaiden auraus aiheuttanut tuon kulumisen?
              Onko ongelma ratkaistu vai vieläkö seurailen tilannetta
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                #22
                En tiedä kulumisesta, mutta noilla alkuarvoilla ratin olisi luullut olevan vähän vinossa suoraan ajaessa. Kokonaisauraus on ollut ennen säätöä 0,04', mikä on hyvä, nyt sitä on lisätty vaikka puolittaiset auraukset onkin saatu tasattua. Camberitkin on aika hyvin. Jos ne on vaan ne renkaat, tai väljää jossakin etupäässä?
                Last edited by Bomb5; 30-07-2013, 20:23.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  No niin.

                  Autosta katsottiin pyörät johonkinpäin

                  Parinkilometrin ajolla voi olla rauhallisempi ajaa.
                  Pitää ajaa pitempi testi.

                  Täällä kun on noita expertttejä paikalla niin
                  onko nuo nyt sitten ihan ok asetuksissa?


                  Olisiko tuo eturenkaiden auraus aiheuttanut tuon kulumisen?
                  Onko ongelma ratkaistu vai vieläkö seurailen tilannetta
                  Siis nythän kulmat ovat niin hyvät kun ne voi oikeastaan olla 17"-19" vannekoolle, vaikka itse ottaisin aavistuksen vieläkin vähemmän eteen aurausta(riippuu nyt toki hieman renkaista ja alustan kunnosta/ajetuista kilsoista).

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎