Miksi sisäreuna jos auraa ?
Eturenkaiden kuluminen reunoilta
Collapse
X
-
Siis liiallisella negatiivisella camberilla rengas kulkee pääosin sisäreunansa kantamana ja jos lisäksi on liikaa aurausta, rengas ihan oikeasti joutuu auraamaan/sortamaan.Originally posted by Rado View PostMiksi sisäreuna jos auraa ?
Eli jonkun on annettava periksi ja tällöin sisäreunan kuviointi joutuu ikäänkuin "puskemaan latana" ja lämmetessään kuviointi/runko antavat sen verran periksi että kuvio alkaa "taittumaan alle" ja näin palat kuluvat "sahanterälle"
Riippuen tietenkin renkaan kuvioinnin tyypistä, mutta kaikki ne kulutuspinnat joissa kuviointi on uurrettu paloiksi, kuluu tämän tyypin renkaat aina hampaalle liiallisella camber/auraus yhdistelmällä.
Eli tämän tyyppinen kuvio on tälle ilmiölle herkempi kuin jollakin muulla:
NS2:

falken 452:

jne,jne.
Comment
-
Kuluttaja ehkä, mutta hampaalle kuluttaja ei, josta tässä nyt puhuttiin.Originally posted by Rado View PostLuulis ainakin takapyöris olevan suurin kuluttaja camberia ja haritusta yhtäaikaan ?
Loppujen lopuksi taitaa itse renkaalle pelkän kulumisen suhteen olla se ja sama onko siellä liikaa haritusta vai aurausta, jos negatiivista on alla olevalle vannekoolle liikaa.
Comment
-
edit: ei sittenkään laiteta mitään tekstiä tähän
Last edited by maverick999; 08-07-2013, 09:09.Respect your elders
Comment
-
No niin.
Autosta katsottiin pyörät johonkinpäin
Parinkilometrin ajolla voi olla rauhallisempi ajaa.
Pitää ajaa pitempi testi.
Täällä kun on noita expertttejä paikalla niin
onko nuo nyt sitten ihan ok asetuksissa?
Olisiko tuo eturenkaiden auraus aiheuttanut tuon kulumisen?
Onko ongelma ratkaistu vai vieläkö seurailen tilannetta
Tesla M3 performance
ExF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
En tiedä kulumisesta, mutta noilla alkuarvoilla ratin olisi luullut olevan vähän vinossa suoraan ajaessa. Kokonaisauraus on ollut ennen säätöä 0,04', mikä on hyvä, nyt sitä on lisätty vaikka puolittaiset auraukset onkin saatu tasattua. Camberitkin on aika hyvin. Jos ne on vaan ne renkaat, tai väljää jossakin etupäässä?Last edited by Bomb5; 30-07-2013, 21:23.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Siis nythän kulmat ovat niin hyvät kun ne voi oikeastaan olla 17"-19" vannekoolle, vaikka itse ottaisin aavistuksen vieläkin vähemmän eteen aurausta(riippuu nyt toki hieman renkaista ja alustan kunnosta/ajetuista kilsoista).Originally posted by Nettipepe View PostNo niin.
Autosta katsottiin pyörät johonkinpäin
Parinkilometrin ajolla voi olla rauhallisempi ajaa.
Pitää ajaa pitempi testi.
Täällä kun on noita expertttejä paikalla niin
onko nuo nyt sitten ihan ok asetuksissa?
Olisiko tuo eturenkaiden auraus aiheuttanut tuon kulumisen?
Onko ongelma ratkaistu vai vieläkö seurailen tilannetta
Comment
Comment