Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä renkaat,mitkä vanteet?"TAULUKKO". EI keskusteluja!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10057
    • KVLA

    #16
    Yli 400 lukenutta,vain reilut 10 vastausta/tietoa tällä hetkellä.Täytyy sanoa että helvetin laiskaa porukkaa kirjoittamaan.Nyt kun ei tarvi edes tietää mitään nerokasta,laittaa vaan autostaan ko. tiedot.Sillä varmasti jelppaa joskus jotain toista.Huomenna jannut kirjoittimet kuumiksi...

    Comment

    • heksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 335
      • Joensuu

      #17
      E36 sedan:
      40/40mm madallus.

      Ennen 225/40-18 et 40, takaa piti kääntää kaaren pokkausta noin 2mm pois edestä..
      Nyt 225/45-17 et 40, ei ota mihinkään.
      Last edited by heksu; 19-01-2005, 11:46.
      Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
      Soita/txt/whatsapp 0406375197
      [email protected]

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by Heguli 31
        Yli 400 lukenutta,vain reilut 10 vastausta/tietoa tällä hetkellä.Täytyy sanoa että helvetin laiskaa porukkaa kirjoittamaan.Nyt kun ei tarvi edes tietää mitään nerokasta,laittaa vaan autostaan ko. tiedot.Sillä varmasti jelppaa joskus jotain toista.Huomenna jannut kirjoittimet kuumiksi...
        Ottaen huomioon että minä ainakin vain seuraan listaa ja yleensä luen kaikki kiinostavat aiheet läpi kun tulen tänne btcf:lle.

        Vai pitääkö vakio rengaskootkin kertoa ilman madallusta??? minun mielestä ei, mutta sitten voi laittaa kun on kunnon madallus alla...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • crane
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 6392
          • Ex Lappilainen, nykyään etelä

          #19
          Originally posted by Heguli 31
          Yli 400 lukenutta,vain reilut 10 vastausta/tietoa tällä hetkellä.Täytyy sanoa että helvetin laiskaa porukkaa kirjoittamaan.Nyt kun ei tarvi edes tietää mitään nerokasta,laittaa vaan autostaan ko. tiedot.Sillä varmasti jelppaa joskus jotain toista.Huomenna jannut kirjoittimet kuumiksi...
          missäs herran itsensä tiedot sitten on

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10057
            • KVLA

            #20
            Originally posted by crane
            missäs herran itsensä tiedot sitten on
            Ensinnäkään ei mikään herra ja toiseksi tänne topiikkiin vain pelkkää tietoa,kiitos.Kolmanneksi,jos olisit lukenut topiikin aloitustekstin,olisit ehkä huomannut että jutun aloittajana tietoni on ENSIMMÄISENÄ.Joten pyytäisinkin,että tämä topiikki TÄYTTYISI vain tiedoista.

            Totta tuokin ettei tänne kaikkia "vakiokurria" kannata ilmoitella,mutta varmasti tuon tähän astisista yli 400 lukijan joukossa löytyy erikoisempiakin yhdistelmiä.Eihän tänne todellakaan ole kenenkään pakko ilmoittaa mitään.Nyt on vain niin,että etenkin E30:n ja E36:n omistat kyselevät asiasta aika paljon.Siksi olisikin hyvä,että ne jotka ovat autoihinsa MUUTOKSIA ko.asiassa tehneet,kirjaisivat tietonsa tänne asiaa harkitsevan vertailtavaksi.Ei ollut tarkoitus,että kukaan vetäisi asiasta herneitä jos käsitti jutun jotenkin eri tavalla.Tarkoitukseni oli,että täällä osiossa olisi vain FAKTAA TIETOA,eikä keskusteluja,niin lopetan kirjoittelun itsekkin tähän.Kurratietoja lisää,kiitos.
            Last edited by Heguli 31; 14-01-2005, 17:15.

            Comment

            • Magic530dAT
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 119
              • Porvoo

              #21
              530dA Touring E39 -01

              Orggis M-Sportfahrwerk ja korkeuden säätö takana, onkohan madallus jotakin 20-30 mm luokkaa, kertokaa ken tietää.

              Vanteet: BMW Styling 32 8*17 ET20
              Renkaat: 235/45/17

              Hyvin pelaa, ei pahemmin vedä urissa ja sopusuhtaisen näköinen.
              E93 330d -09
              F11 M550d Touring -12
              E61 LCI 530xDA Touring -07
              E39 LCI 530DA Touring -01

              Comment

              • JiiP
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1734
                • Tampere

                #22
                E30 -88 Cabi

                Pudotettu 60/40, takakaarista pokkaukset taitettu.

                Edessä: 215/40/17" +9" ET13.
                Takana: 245/35/17" +10" ET13.

                Empä ole huomannu, että ottais takaa kiinni. Eipä se kyllä toisaalta kovin (tarpeeksi) matalalta näytä, mutta toisaalta alusta ei myöskään ole mikään "kierre pois" ratkaisu. Edessä kun kääntää aivan tappiin toiseen suntaan ni hiukan ottaa kiinni johonki koteleen tjsp. Vanteiden ET on just passeli eipä vois pienemmällä/suuremmalla enää olla.
                Last edited by JiiP; 14-01-2005, 11:51.
                Official member of BTCF-Sauna Team
                E46 316i -03
                Ex:
                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                Comment

                • hate79
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 485
                  • Iisalmi

                  #23
                  E36 Sedan vakiokaaret ja madallettu 50/20

                  Kesällä
                  MIM Pesaro, 8x17, ET38, kumit edessä 215/45 ja takana 225/45.
                  Sopii ongelmitta, ET just kohillaan.

                  Talvella
                  ATS Type 10, 8x17, ET35, kumit 225/45
                  Sopii ongelmitta, ET just kohillaan.
                  Last edited by hate79; 23-02-2006, 11:07.
                  540ia m-sport touring -98
                  Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

                  Comment

                  • jakkeri530d
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 231
                    • Oulu

                    #24
                    E39 -99 235/40/18" ja 265/35/18" kesällä. joskus 5hlö. kyydissä takaa raapii +100km/h nopeudessa isommissa montuissa.
                    Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                    Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                    Ex. MB C 200cdi farkku -03
                    Ex. Bmw 540iA T -98/99
                    Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                    Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                    Comment

                    • Touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1310
                      • Järvenpää

                      #25
                      e36 touring= edessä 8,5x18" et 42 ja 225/40/18" , takana 9,5x18" et 41 ja 255/35/18 (tuo jo vähän ahdisti mutta kaarien pokkaus toi avun ongelmaan), en kuollakseni muista paljon oli pudotettu mutta jotkut eibachhit siellä oli. Ja kyllähän breyton myy nimenomaan e36 bemuun jopa 10x19 vannetta et 35:llä mutta kuka sen taikoo alle on toinen juttu.
                      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                      Comment

                      • Jeff
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 202
                        • Mämmilä

                        #26
                        E34 525ixA -96 tehtaan vakioalustasarjalla.

                        Kesärenkaat: Alkuperäinen kevytmetallivanne 7,5x16 ET 54
                        Continental Eco Contact 225/55 16"

                        Talvirenkaat: Alkuperäinen peltivanne 7,5x16 ET 54
                        Michelin Ivalo 205/55 16"

                        Ei raavi lokareihin (eikä paljon tienpintaankaan, vaan vie eteenpäin liukkauden määrästä riippumatta, kiitos nelivedon.)

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Jakkeri, mikä ET? Kaverilla sama rengastus 528 e39:ssä 50/30 pudotuksella ja vakiopokkauksilla, eikä raavi lastista huolimatta mistään kiinni??? Ilman et tietoa em.tiedot OVAT HYÖDYTTÄMIÄ. 205/65-15" raapii kiinni jos ET on perseellään.

                          Comment

                          • ex-VAG
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 408
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Hemi
                            e39 sedan vm.-00 M-sport Einbach 30/30 alustasatsilla:
                            Kesäpyörät Avon ZZ1 225/40-18 vanne 8.5" 18et
                            Talvipyörä encore 225/45-17 vanne 8.5" 15et
                            -Molmmat luonnollisesti toimii lastista/olosuhteista riippumatta 100%sti.
                            -Ei vetelyä, eikä raapimisia.
                            Eli onko noi Eibachit vielä 30mm matalammat kuin M-sport alusta? Vakio e39:iin verrattuna siis noin -50mm?

                            Comment

                            • jakkeri530d
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 231
                              • Oulu

                              #29
                              en tiedä tarkkaa et:tä mutta 13-18 ja takana siis 10" ja edessä 8.5" leveä vanne.
                              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                              Ex. MB C 200cdi farkku -03
                              Ex. Bmw 540iA T -98/99
                              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                VAG: Ei, vaan nimellisesti pudotus on sama molemissa, eli pudotus on vain tuo 30mm. Kuitenkin todellisuudessa tuo einbachin satsi pudottaa varsinkin etupäätä hieman enemmän kuin vako M-sport, mutta mitään tarkkaa en osaa sanoa. Mutua on että vakioon verrattuna etupään pudotus suhteessa vakioon on n.40mm ja takana tuo M-sportin vakio 30mm. Tämä einbachin pudotus on se ns.optimipudotus e39:iin jolloin suuntauksiin löytyy speksit, alustageometria on optimissa, mukavuudesta eikä käyttöominaisuuksista ei vielä tarvitse tinkiä, mutta meno on kaikin puolin tukevampaa. Pikkuisen alhaalla nuo M-etupuskimen sisälokaripullistukset Suomen talvessa aika-ajoin käyvät, mutta ainakin toistaiseksi on ehjänä pysynyt.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎