Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenonien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Originally posted by KFZ-Koenig
    No itelle ei ainakaan tullu näpeille mitään. Kunhan käänsin virrat pois avaimesta...
    TIS:ssä on vaan varoitukset siltä osin, että ehdottomasti pitäisi ottaa piuha akusta pois ja sen jälkeen laittaa vielä valot päälle, jotta mahd. varaukset purkautuu

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #17
      Jaaa niin joo tuosta luinkin joskus, mutta en mä taida vielä olla kuollut vaikka unohtu tehdäkin
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

        #18
        Originally posted by Keimo
        TIS:ssä on vaan varoitukset siltä osin, että ehdottomasti pitäisi ottaa piuha akusta pois ja sen jälkeen laittaa vielä valot päälle, jotta mahd. varaukset purkautuu
        Ja sitten pitää irroittaa vararengas ja käydä varastamassa naapurin postiluukusta eilinen hesari..

        Juuei, on noita tullut sen verran tässä (köh-köh) jo roplattua ettei ainakaan vielä ole näpeille tullut. Muistaa vaan tosiaan kytkeä virrat ja valot pois päältä. Niin ja kannattaa ekaksi kuitenkin napata siitä ballastista se virtapiuha pois ihan varmuuden vuoksi.
        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
        - Porsche Cayenne S
        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
        - plus pari muuta

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #19
          Originally posted by hannuk
          Ja sitten pitää irroittaa vararengas ja käydä varastamassa naapurin postiluukusta eilinen hesari..

          Juuei, on noita tullut sen verran tässä (köh-köh) jo roplattua ettei ainakaan vielä ole näpeille tullut. Muistaa vaan tosiaan kytkeä virrat ja valot pois päältä. Niin ja kannattaa ekaksi kuitenkin napata siitä ballastista se virtapiuha pois ihan varmuuden vuoksi.
          Mitäs sitten, jos vararengasta ei saa irti ? Pitääkö vielä hakea se naapurin lehti valot irrottaakseen?

          Comment

          • Vollaustattung
            Newbiemmer
            • Sep 2004
            • 19
            • Tampere

            #20
            Kiitokset kaikille ohjeista ja kommenteista!!! Sai jälleen kerran huomata ettei tarvi turhaan tältä foorumilta asioista kysellä. Enköhän nyt osaa hakea jostain kohtuuhintaiset polttimot ja saan ne paikalleenkin ihan omin voimin
            ------
            528iA

            Comment

            • hannuk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 2136
              • Capital

              #21
              Originally posted by Keimo
              Mitäs sitten, jos vararengasta ei saa irti ? Pitääkö vielä hakea se naapurin lehti valot irrottaakseen?
              Luulisin että purkillinen tätä paikkaussprayta, tms. sopinee tilanteeseen vallan mainiosti.
              - BMW x5 f15 m50d "navetta"
              - Porsche Cayenne S
              - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
              - plus pari muuta

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #22
                Originally posted by Convertible
                Mull ois D2R (muistaakseni) polttimot ylimääräisenä, kun ostin autooni uudet, mutta vahingossa vääränlaiset polttimot. E46 huoltokirjassa ei lue missään mikä polttimo auton xenoneissa on.
                Nuo D2R:t on kuulemma valmistettu MB:tä varten sen takia, että ne ei halunnu muuttaa aikanaan umpioita xenon-mallisiksi (vaikka halusivat myydä kyllä uusia autoja xenoneilla), vaan nuo polttimot kehitettiin niiden halogenumpioita varten. D2S:t on xenonumpioita/linssejä varten ja paremmat.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #23
                  Ok, täytyy myydä ne mun yhdelle frendille, jolla mersussa paukkuu xenon polttimot ennenaikojaan. mahtaako sopia 2002 malliseen E mersuun?
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #24
                    En osaa varmuudella sanoa käykö, mutta ks. http://faqlight.carpassion.info/car-oem-hid.htm
                    tuolla kerrotaan mihin kaikkiin autoihin käy ja on siellä uudehkoja Mersujakin seassa. Merkintä 2000+ ei kyllä kerro suoraan sopiiko 2002:een vai onko sivujen päivityksessä puutteita...
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • HassisenKone
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 146

                      #25
                      Originally posted by KFZ-Koenig
                      Osassa ei ole edes ruuveja. Riittää, että kiertää sen punasen polttimon kannan oikeeseen suuntaan auki, vetää kumilurtsan irti ja alla on sitten polttimo.
                      Xenon pimeni, viitsiikö joku kertoa tarkemmin miten polttimon kannan (se nelikulmainen, jossa on komea salamankuva) saa irti, rikkomatta vehkeitä. Auto 01/03 E39 530 DAT... kokeilin käännellä, mutta ei tuntunut toimivan. En viitsinyt rikkoa.



                      (niin eli kun en saa auki, en ole vielä tsekannut onko ballasti vai polttimo sök&#246
                      X5 M-sport 40e
                      Kupla -74-
                      530 dAT -03-
                      911 carrera cabriolet -99-
                      E93 335iA cab -07-
                      ________________
                      Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #26
                        Originally posted by HassisenKone
                        Xenon pimeni, viitsiik&#246; joku kertoa tarkemmin miten polttimon kannan (se nelikulmainen, jossa on komea salamankuva) saa irti, rikkomatta vehkeit&#228;. Auto 01/03 E39 530 DAT... kokeilin k&#228;&#228;nnell&#228;, mutta ei tuntunut toimivan. En viitsinyt rikkoa.



                        (niin eli kun en saa auki, en ole viel&#228; tsekannut onko ballasti vai polttimo s&#246;k&#246
                        No jos sulla on sellanen sytk&#228;boksi siin&#228; kannassa, niin sit&#228; pit&#228;&#228; k&#228;&#228;nt&#228;&#228; kuten ruuvia auki, mutta vain muutaman asteen (20 astetta eli sytk&#228;boksin kulma liikkuu 1-2cm tms.) verran. Sitten sen voi vet&#228;&#228; kevyesti taaksep&#228;in pois paikaltaan. Jos ep&#228;ilytt&#228;&#228; homma, niin kato pienell&#228; peilill&#228; sinne v&#228;liin, niin n&#228;et miss&#228; kohdassa reiki&#228; ne 4 pient&#228; v&#228;k&#228;st&#228; on menossa.

                        Sitten jos irrotat sen johdon siit&#228;, niin ota huomioon, ett&#228; sen johdon saa takasin, vain silloin kun se m&#246;tikk&#228; on paikallaan polttimon kannassa tai sitten sun pit&#228;&#228; k&#228;&#228;nt&#228;&#228; siell&#228; sis&#228;ll&#228; olevaa keh&#228;&#228;, jotta se tappi siirtyy pois siit&#228; m&#246;tik&#228;n liittimen rei&#228;n edest&#228; ja saat johdon takasin kiinni.
                        Last edited by KFZ-Koenig; 18-02-2006, 19:54.
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          #27
                          Originally posted by 335jesse
                          Ja akku irti ennen toimenpiteitä... Korkeajännite saattaa saada ihmisen aika heikkoon kuntoon...
                          Niin sytysjännite on luokkaa 25kv mutta ylläpitojännite 37v, näin muistan jostain lukeneeni...
                          Itellä e36:ssä e39:n xenonit ja isoon töyssyyn/kuoppaan kun täräyttää niin kuskin puoli pimenee, ja käyttämällä parkeilla herää taas henkiin... Tämäkin havainto tukee tuota sytytyssysteemiä. Se miksi sammuu johtunee hiukan ahtaista oloista siellä umpion sisällä...
                          ...

                          Comment

                          • bemari320mies
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 788
                            • Suodenniemi

                            #28
                            Eikös se mennyt niin että syttymisjännite on 10-25kV luokkaa ja palojännite 110V tuntumassa. Näin vissiin ainakin hellan järjestelmässä.
                            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                            EX: BMW E34 525i -90
                            EX: BMW E28 528iA -85
                            EX: BMW 320i Taxi -86

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #29
                              Ainakin E65:ssa lukee sytk&#228;boksissa 30kV/80V.
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              • bmw330ci
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 231
                                • Etelä-Suomi

                                #30
                                Otetaans vanha aihe ylös. Elikkäs mulla alkais oleen xenonpolttimot vaihtokunnossa niin mistäs porukka on tilannu/ ostanu laadukkaita polttimoita?
                                Xenonvalot.comissa on mielestäni aikas hintavia..eli onks tiedossa muita paikkoja?

                                Kiitos!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎