Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avaimen patterin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bob9
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 92
    • Leppävirta

    Avaimen patterin vaihto

    Mitenkä avaimen pariston pystyy vaihtamaan/ kuinka avain avataan?
    Kyseessä -00 vm avain eli malli jossa ei ole rruuveja takana.
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Onko se salmiakin muotoinen? Jos näin on niin sitä ei pysty avaamaan koska siellä ei ole patteria!!!
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • bob9
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 92
      • Leppävirta

      #3
      Kyllä vain.

      Mikä neuvoksi kun ei avain toimi??

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by bob9
        Kyllä vain.

        Mikä neuvoksi kun ei avain toimi??
        Toimiiko toinen avain? jos toimii niin silloinhan on selvää että avaimessa on vika. ja tod. näköisesti joutuu ostamaan uuden avaimen. Eli käy kysymässä merkkiliikkeestä voiko sille edes tehdä mitään.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • bob9
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 92
          • Leppävirta

          #5
          joo toinen avain toimii.

          Mutta jos avaimeen ei voi vaihtaa patteria niin mikä on avaimen virta lähde?

          Patteri?? Vai miten avaimen toiminta on järjestetty?

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Niin, unohtu kysyä että oletko käyttänyt sitä avainta pitkään aikaan?

            Avaimen sisällä on pieni akku joka latautuu ainoastaan ajaessa siitä virtalukon ympäriltä olevasta kiiltävästä renkaasta, eli jos sitä ei käytä niin akku tuppaa tyhjenemään ja menettää luonnollisesti toimintakykynsä.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • bob9
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 92
              • Leppävirta

              #7
              Minkä laiseen kontaktiin se lataus perustuu?
              Eikös kuitenkin aina tarvita plus ja niinus napa akkujenlataukseen??
              Kun en oikein nyt ymmärrä sitä lataus systeemiä niin voisiko joku selittää jos tosiaan näin on?

              Comment

              • bob9
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 92
                • Leppävirta

                #8
                Asia ratkennut.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Eli se lataantuu mangneettikentän avulla!


                  Miten asia ratkesi??
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Northstar
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 745
                    • Järvenpää

                    #10
                    Midä sviddua... Kannattaako siis sitä ns. vara-avaintakin silloin tällöin käyttää, jos siinä on kerran joku akkuhommeli? Meinaan, kun avaimiahan on kaksi (vakiona, niitä muistillisia taikka jotain semmoista (en tiedä onko avaimessa vai autossa se muisti?), erikseen se muovinen sitten) ja käytännössä ainakin meikäläisellä vain toinen on aktiivisessa käytössä.
                    No niinhän tuossa ylempänä käytännössä lukee, että pitää käyttää... Mutta kuinka nopeasti se sitten oikein tyhjenee yms..?
                    Last edited by Northstar; 06-02-2005, 17:57.
                    sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                    Comment

                    • TINTTI
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 404
                      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                      #11
                      Originally posted by Rahu
                      Onko se salmiakin muotoinen? Jos näin on niin sitä ei pysty avaamaan koska siellä ei ole patteria!!!
                      Entäpäs jos se EI ole tsalniakin muotoinen. Siiskyseessä E46 vm98. Avaimen toisella lappeella kansi, jonka alla patterit näkyy. Hukkaakos tää avain tyyppi jotain tietoa jos itse vaihtaa patskut???

                      T:TINTIN
                      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                      Comment

                      • bob9
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 92
                        • Leppävirta

                        #12
                        Originally posted by Rahu
                        Eli se lataantuu mangneettikentän avulla!


                        Miten asia ratkesi??

                        Asia selvisi kun otin manuaalin kauniiseen käteen ja lueskelin sitä.
                        Ja lisäks lueskelin tuolta TIS:stä

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9994
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by TINTTI
                          Entäpäs jos se EI ole tsalniakin muotoinen. Siiskyseessä E46 vm98. Avaimen toisella lappeella kansi, jonka alla patterit näkyy. Hukkaakos tää avain tyyppi jotain tietoa jos itse vaihtaa patskut???

                          T:TINTIN
                          Jostain aikaisemmasta topiikista olin lukevinani,että kun patterit vaihtaa,pitää hommasta suoriutua alle 30sek/paristo (=2kpl).Jos paristo on pitempään irti avaimesta,joutuu sen jotenkin koodaamaan.Saattaa olla ihan bs:ä,mutta noin muistan lukeneeni.Korjatkaa viisaammat.
                          Itse vaihdatin juuri omaani kellosepällä (patterien hinnalla) ko. ohjeistuksella.
                          Last edited by Heguli 31; 02-10-2006, 22:16.

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #14
                            Jossain toisessa topicissa kirjotin miten pitää tehä. Löytyy searchilla ja siellä oli myös linkki avaimen uudelleeninitialisointiin.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • Kaasuttaja
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 211
                              • Rajalla

                              #15
                              Nostetaas tämmöinen Väinämöisen aikainen juttu pinnalle jos ei ole tullut kenellekkään vastaan..

                              Räjäytin tuollaisen e39 -01 vuotisen salmiakkiavaimen halki ja sieltähän löytyi vaihdettava akku. Akku on tinattu kiinni piirilevyyn ja ainakin saksassa kauppaavat sitä hintaan 7.95 eur.

                              Testaan avainta kun saan uuden akun paikoilleen (jos jollakin aikataululla suomesta saa),koska epäilynä on että molempien avaimien akut on loppu.

                              Akun malli on Panasonic VL 2020.
                              Josko tästä olisi apua muillekkin, ettei tarvitsisi aina tilata kallista avainta
                              Pitää olla veekasi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎