Salmiakkiavaimen testaus?
Ovien avaus E61 salmiakkiavaimen kakella ei toimi. Onko mitään keinoa testata avaimen toimintaa siten että voisi varmistaa lähettääkö avain signaalia?
Taustatietona antennivahvistin ja johtosarjat on vaihdettu, avainta on ladattu ja synkattu auton kanssa (tuloksetta). Sama juttu molemmilla avaimilla. Muutoin siis ovesta saa käännettyä lukot auki/kiinni, ainoastaan kake ei pelaa.
Edit: Tässä siis sulettu avaimen runko akulla, ei vaihdettavaa paristoa (sorry OT).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Avaimen patterin vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by lepis View PostEi onnistunut sitte tuo koodaus tuon patterin vaihdon jälkeen. Koitin noilla ns. ykkösavaimilla uudelleenkoodausta ja niillä kyllä toimi! Tosin ekan koodailun jälkeen nekin meni jotenkin pimeeksi, ei toiminut kauko-ohjaus ollenkaan, auton sai kyllä käymään jne... Muutaman uudelleen koodaussession/ihmettelyn jälkeen nuo "ykkösavaimet" alkoi onnneksi toimimaan kuten alunperinkin...
ELi onkohan noi toiset avaimet nyt yksinkertasesti vaan paskana, kun tosiaan vanhassa patterissakin näyttti olevan vielä tuo 2.79V jännitettä, eikä pelannu?
=> uusi avain Saksasta/Ebay???:think
Kun et ilmeisesti ole ihan varma, niin koita vielä uudelleen koodata, kunhan olet katsonut ohjeet tarkasti.
Leave a comment:
-
-
Ei onnistunut sitte tuo koodaus tuon patterin vaihdon jälkeen. Koitin noilla ns. ykkösavaimilla uudelleenkoodausta ja niillä kyllä toimi! Tosin ekan koodailun jälkeen nekin meni jotenkin pimeeksi, ei toiminut kauko-ohjaus ollenkaan, auton sai kyllä käymään jne... Muutaman uudelleen koodaussession/ihmettelyn jälkeen nuo "ykkösavaimet" alkoi onnneksi toimimaan kuten alunperinkin...
ELi onkohan noi toiset avaimet nyt yksinkertasesti vaan paskana, kun tosiaan vanhassa patterissakin näyttti olevan vielä tuo 2.79V jännitettä, eikä pelannu?
=> uusi avain Saksasta/Ebay???:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllä pitää koodata, ellei vaihda patteria nopeasti. En nyt muista paljonko siinä on aikaa, mutta olisko ollut jotain 60 sekunttia. Mikäli patteri on irti pidempään, pitää avain koodata uudestaan autoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lepis View PostMoro,
Pitääkö avain koodata käyttöön patterin vaihdon jälkeen, jotta sillä esim. saa ovet auki?
Kakkosavain oli aivan hengetön. Vaihdoin siihen sitten patterin, mutta edelleen ovet jäävät aukeamatta!? Uudesta patterista mittasin jännitteen => 2.95V. Vanhassakin oli kyllä 2.79V, jolla avain ei sanonut mitään. Kenties jotain muutakin hajonnut avaimesta...`?
-J
Kyllä pitää koodata, ellei vaihda patteria nopeasti. En nyt muista paljonko siinä on aikaa, mutta olisko ollut jotain 60 sekunttia. Mikäli patteri on irti pidempään, pitää avain koodata uudestaan autoon.
Leave a comment:
-
-
Moro,
Pitääkö avain koodata käyttöön patterin vaihdon jälkeen, jotta sillä esim. saa ovet auki?
Kakkosavain oli aivan hengetön. Vaihdoin siihen sitten patterin, mutta edelleen ovet jäävät aukeamatta!? Uudesta patterista mittasin jännitteen => 2.95V. Vanhassakin oli kyllä 2.79V, jolla avain ei sanonut mitään. Kenties jotain muutakin hajonnut avaimesta...`?
-J
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllä käynnistyy vaikka akku ei enää toimisikaan. Avainta voit koittaa ladata vaikka sähköisen hammasharjan laturilla. Ihan tyhjä akku voi vaatia pitkän latausajan. Yön yli lataamalla akun pitäisi herätä, jos on herätäkseen.
Entä jos jättää auton virtalukkoon ilman että auto on käynnissä. Lataako?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by topsi View PostSalmiakki-avaimista toisessa kaukosäätö ei pelaa.
Asiaan liittyen, huomasin että tuossa Ämmässä ei ole avaimenreikää (liekö vakio?)
Nyt oman turvallisuuden vuoksi haluaisin että myös vara-avaimella pääsee sisään. Vara-avaimessa siis ei napit sano mitään mutta ajaminen onnistuu normaalisti. Onko akusta vain potku lopussa? Olen tässä hieman yrittänyt käyttää vara-avainta ajamiseen jotta latautuisi, mutta ei auta.
Eli suomeksi: Jos akku on lopussa niin pystyykö avaimella vielä käynnistämään? Vai onko kyseessä joku muu vika.
Leave a comment:
-
-
Salmiakki-avaimista toisessa kaukosäätö ei pelaa.
Asiaan liittyen, huomasin että tuossa Ämmässä ei ole avaimenreikää (liekö vakio?)
Nyt oman turvallisuuden vuoksi haluaisin että myös vara-avaimella pääsee sisään. Vara-avaimessa siis ei napit sano mitään mutta ajaminen onnistuu normaalisti. Onko akusta vain potku lopussa? Olen tässä hieman yrittänyt käyttää vara-avainta ajamiseen jotta latautuisi, mutta ei auta.
Eli suomeksi: Jos akku on lopussa niin pystyykö avaimella vielä käynnistämään? Vai onko kyseessä joku muu vika.
Leave a comment:
-
-
Pakko kysyä että tietääköhän kukaan keski-suomen (jyväskylän) alueella näitä kavereita ketkä tekee akun vaihtoja ? Netistä kyllä löysin että suomestakin akkuja saa,mutta jos sais vaan viiä johonkin ja joku vaihtaisi akun niin olisi jees !
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remolux View Postmuillaki ollu onkelmia..
itellä ei salmiakki avain.. purin tänään yhen avaimista ja sielt löyty vl2020 akku. puolasta löyty samanlaisia akkuja mut saako suomesta, tietääkö joku?
saako avaimen kaukolukituksen toimimaan normaalisti akun vaihdon jälkeen?
ei muutes lähteny käyntiin " puolikkaalla " avaimella eli vaatii toisenkin puolikkaan jossa on piirilevy + akku, yritin startata kaks kertaa eikä tapahtunu mmitään paitti virrat tuli kyl kaikkiin mut ei startannu.. hain toisen avaimen ja läks samantien, tosin busines soitin ei o inahtanutkaan sen jälkeen, mikä helvetti siihen tuli??
Ja tässä vielä oma tarinani akun vaihdosta kokonaisuudessaan. Auto on 525i -02. Toinen salmiakkiavain meni aika nopeasti auton ostettuani mykäksi. Avain jäi vaimolle, koska ajelee harvemmin. Oma avain alkoi temppuilemaan myöhemmin. Kantomatka lyheni lyhenemistään, kunnes avain ei oikeastaan toiminut enää lainkaan. Ja jouduin lukosta kääntämällä ovet avaamaan. Kauko-ohjauksella toimiva lukitus kun on nimenomaan ollut ostetun auton vaatimuslistalla ja köyhä kun on niin ei oikein houkutellut uusien avaimien osto.
Youtube:sta löytyi hyvä video missä näytetään akun vaihto. Terävä mattopuukko uppoaa kohtuullisen hyvin avaimen saumaan. Puukotus kannattaa aloittaa avaimenlenkkipäästä, koska siellä ei ole mitään hajoavaa, jos terä lipsahtaa liian syvälle avaimen sisään. Rauhallisesti riittävää voimaa käyttäen avaimen saa halkaistua kohtuullisen nopeastikin. Kärkipihdeillä saa kiskottua irti piirilevystä lähtevät johtimet, jotka on juotettu akkuun kiinni. *NAPS* ja *NAPS*. Sitten laitoin uuden akun samoin päin vanhan paikalle. Koska en kolvia omista, en juottanut uutta akkua kiinni. Johtimesta tulee väkisinkin "jousimaiset" jotka luultavasti pysyvät kontaktissa akkuun, kun niitä joutuu juotosta avatessa vääntelemään.
2-komponenttiliimalla liimasin puoliskot takaisin toisiinsa. Ja tein teipistä muotin, jottei päälle tuleva Encyckoledia turhaan paina nappuloita.
Toiselle avaimelle presiis sama homma.
Seuraavana päivänä koodaus: Tätä en enää muista miten menee tarkalleen, mutta tais olla tossa jossain aikasemmassa postauksessa kuvailtu. Toiselle avaimelle koodaus kuitenkin heti perään, että toimivat molemmat.
Muutaman kuukauden nyt on toiminut avaimet. Elikkäs kai onnistunut korjaus.
Akut maksoi jotain 2x8€=16€.
Leave a comment:
-
-
Pikahaku kertoo että comfort access key fob toimii tavallisella CR2032 -paristolla jota auto ei lataa ja on suunniteltu vaihdettavaksi, video täällä: KLIK
Jos ei ole comfort accessia, käytetään samaa VL2020 -akkua jota ladataan avaimen ollessa paikallaan. Vaihto on ei-triviaali. Sivusto täällä: KLIK ja video täällä (ärsyttävä taustamusiikki, volumea pienelle): KLIK.
Leave a comment:
-
Leave a comment: