Announcement

Collapse
No announcement yet.

ulkolämpötila anturin asennus.. ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ton1-87
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 99

    #16
    onkos e30 touringissa missäpäin tuo anturi?

    Comment

    • crockett
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1295
      • Ilomantsi

      #17
      Originally posted by ton1-87 View Post
      onkos e30 touringissa missäpäin tuo anturi?
      Kuskinpuolella jarruille menevässä jäähdytystorvessa.

      *e30 cabriolet*
      *Hailuksi*
      *ex e30 325i m50*
      *ex e30 5/88 pics*
      Ostan e30 osaa

      Myytävänä e30 osaa

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 729
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by sirius18 View Post
        Heh E46:n lämpötilamittari näyttää -40 C jos anturi ei toimi, näin se kehitys menee eteenpäin...

        No tosiaan mittari alkaa pelittämään oikein kun tökkäät anturin paikoilleen. Laita vaan anturi oikeaan sille tarkoitettuun paikkaan, omassa E46:ssa tällä hetkellä anturi on viritelty väärään paikkaan jonnekin puskurin taakse jemeliin ja koneen lämmettyä mittari näyttää useita asteita liian lämmintä...

        Sama, tosin anturin oli joku hävittänyt ja kl:tä hain uuden mutta siltikään ei lähe pelaan??

        Pakkasta tuntuu olevan 40 raatia koko ajan.

        Mietin vaan onko vika muualla vai tarviiko toi nollata tms.??
        F16 M-Sport

        Comment

        • Konu
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 140
          • HELSINKI

          #19
          Originally posted by hj325hml View Post
          Sama, tosin anturin oli joku hävittänyt ja kl:tä hain uuden mutta siltikään ei lähe pelaan??

          Pakkasta tuntuu olevan 40 raatia koko ajan.

          Mietin vaan onko vika muualla vai tarviiko toi nollata tms.??
          Nostetaan tämä samalla.

          Itsellä ongelmana E39. Anturi paikoilleen oletettuun kaapeliin, mutta näytössä lukee edelleen -40 astetta. Tietääkö kukaan miten sen saisi pelittämään?
          Älä oo tommonen

          e61 525iA
          e36 320iA
          e39 540iA
          e34 518i

          Comment

          • Vee-eit
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 709
            • Turku

            #20
            Oletetaan oletetun kaapelin olevan se oikea. Lämpötilan muuttuminen näytössä kestää, jos olet kärsivällinen niin odotat yön yli. Jos lukema on edelleen sama, niin johto on poikki. Yleensä suolavedessä uineet piuhat ovat sisältä mustia ja liittimen vierestä poikki. Jos oletettu kaapeli on väärä, niin...
            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

            Comment

            • Konu
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 140
              • HELSINKI

              #21
              Kiitos vastauksesta.

              Anturi oli ollut paikallaan noin tunnin, kun huomasin että lämpötila oli muuttunut -40 -> -39. Päivän aikana se sitten nousikin sinne 20 asteen hujakoille. Nyt asteet näyttäisi jo muuttuvan lämpötilan mukaan, mutta heittoa on kuitenkin huomattavasti. Ulkona kun on n. 24 astetta, mittari näyttää lähes 30.

              Pitääkö mittari nyt sitten kalibroida tai nollata jotenkin, vai joudunko tottumaan heittoihin?
              Älä oo tommonen

              e61 525iA
              e36 320iA
              e39 540iA
              e34 518i

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Konu View Post
                Kiitos vastauksesta.

                Anturi oli ollut paikallaan noin tunnin, kun huomasin että lämpötila oli muuttunut -40 -> -39. Päivän aikana se sitten nousikin sinne 20 asteen hujakoille. Nyt asteet näyttäisi jo muuttuvan lämpötilan mukaan, mutta heittoa on kuitenkin huomattavasti. Ulkona kun on n. 24 astetta, mittari näyttää lähes 30.

                Pitääkö mittari nyt sitten kalibroida tai nollata jotenkin, vai joudunko tottumaan heittoihin?
                Erikoista lukea näistä viiveistä, kun omakohtaisesti vaihdetuissa lämpötila on hakeutunut oikeaksi joidenkin minuuttien aikana. Jos anturi näyttää liikaa, itse anturi tai johdotus osittain oikosulussa. Samoin teki itsellä, kun anturin muovikuoressa oli pieni halkeama. Kun siihen anturiin osui räntämoskaa, lämpötila nousi kymmenisen astetta yli todellisen. Jos sinulla johdotus olisi oikkarissa, olisi todennäköisesti näyttänyt muuta kuin -40C viallisella anturillakin. Voikohan tuo sinun anturi olla maanantaikappale?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Nikke89
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 34
                  • Tampere

                  #23
                  Pitäisikö tuolle anturille tulla yksi vai kaksi johtoa? Itse ajoin epäonnisesti routamöykkyyn 40km/h ja apukuskin puolen sisälokari lähti palasina irti etualakulmasta(noin 30cmx30cm alue) samassa rytäkässä alkoi lämpömittari näyttämään -40C, ja apukuskin etunurkasta roikkuu kaksi johtoa sini-punainen ja sini-ruskea. Täällä kuitenkin puhutaan että anturiin tulisi yksi johto ja se olisi kuskin puolella.

                  Autona on e39 528.

                  Comment

                  • jouni63
                    Newbiemmer
                    • Jul 2011
                    • 5
                    • Suomi

                    #24
                    auto vm.93 325 coupe.. mittari näyttää -37 mutta anturia ei löydy mistään eikä myöskään johtoa mihin uusi anturi kytkeä?? kaiveltu kuskinpuolen lokarin/puskurin alta.. jarrutuuletuskanavassa paikka mut johdosta ei mitään hajua?? olisko oulun suunnalla samanlaista niin vois käydä katsomas mistä piuha johtosarjasta lähtee??

                    Comment

                    • Nuke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1266
                      • Janakkala

                      #25
                      Kumpi KL-varaosien lämpötila-anturi on oikea: "Lämpötila-anturi 2-nap. musta" vai "sininen"? :think
                      Last edited by Nuke; 24-03-2012, 12:49.
                      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #26
                        Originally posted by Nuke View Post
                        Kumpi KL-varaosien lämpötila-anturi on oikea: "Lämpötila-anturi 2-nap. musta" vai "sininen"? :think
                        Jos ulkolämpö-anturia meinaat niin ei kumpikaan noista.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Nuke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1266
                          • Janakkala

                          #27
                          Originally posted by JJT View Post
                          Jos ulkolämpö-anturia meinaat niin ei kumpikaan noista.
                          Jep, ulkolämpö-anturi hakusessa. Ei taida motonetistäkään löytyä?
                          E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #28
                            En tiiä onko motonetissä mut ei pahan hintainen merkkitiskilläkään.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Nuke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1266
                              • Janakkala

                              #29
                              Jees, ei paha hinta lainkaan.
                              E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                              Comment

                              • Juhotoi
                                Newbiemmer
                                • Aug 2013
                                • 7
                                • Jkl

                                #30
                                Originally posted by rville View Post
                                Tietääkö kukaan onkohan tuo anturi toteutettu NTC tai PTC vastuksella?
                                Ajattelin vaan että ko. vastukset maksavat 10 centtiä kappale....
                                Vertailuna omakotitalojen lämmönsäätimiin, Ouman merkkisen laitteen lämpötila mittaukset maksavat 51- 100 euroa kappale ja eivät todellisuudessa sisällä muuta kuin tuo 10kohmin NTC vastuksen...
                                Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
                                Obc:n jälkiasentelun yhteydessä selvittelin asiaa. Anturi on NTC vastus (4.7kohmia ja 450mW), jos joku nyt haluaa alkaa näpertelemään.. Itse tilasin ebaysta kiinakopion uudempien mallien anturista(65816905133) ja hyvin tuntuu näyttävän oikeita lukemia. Hintaa oli muistaakseni 1,5e.
                                e36 kyseessä siis.
                                Last edited by Juhotoi; 09-09-2014, 15:18.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎