Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kattoluukun moottorin hammasratas palasina
Collapse
X
-
Originally posted by Bimli View PostKattoluukun tai oikeastaan aurinkovisiirin moottori alkoi pyöriä turhaan. Avasin katon ja kaivoin moottorin esille. Kuvan hammasratas on palasina. Mistäköhän saisin uuden (Netti/Helsinki/Turku -akselilta)? :think
[ATTACH]131077[/ATTACH]
-
-
Originally posted by jr66;3576960[IMGresource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3576960[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3576960[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3576960]Varmaankin jostakin bmw:stä tuo osa ? Jos on niin bmw-liikkeestä.
Call using Skype
Send SMS
Learn more
You'll need Skype CreditNo Skype credit required
Comment
-
-
Originally posted by Bimli View PostJoo, vähän heikko selitys minulta, kun koitin kännykästä kirjoitella. Eli tuota pelkkää ratasta ei saa ainakaan virallista kautta, vaan joutuu tilaamaan koko moottorin á n. 500e. Ja mietin tässä, että mistä tuollaisen rattaan voisi saada noin muuten. Känny teki muutakin jäynää turhaan = tyhjää.
Call using Skype
Send SMS
Learn more
You'll need Skype CreditNo Skype credit requiredNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Omassa E46:ssa oli ostettaessa sama vika, ratas halki. Rattaan kiinnitys on toteutettu siten, että tiukalla sovituksella oleva ratas on tökätty moottorin akselille ja sitten akselin pää on lyöty hieman littaan. Pieni isku sivuun ja ratas on saanut oman osansa lyöntivoimasta ja jo uutena saanut pienen hiusmurtuman.
Ratkaisin ongelman helposti/halvalla. E30:n kattoluukun moottorissa (sama akselitapin halkaisija ja ratas) ratas on painettu samalla tavalla akselille, mutta kiinnitys on lukkosokalla. E46:n moottorin akselitapin yläpään ulkojäysteitä varovasti viilalla tasaiseksi ja aina välillä kokeilee sitä E30:n ratasta paikalleen. Sitten kun tuntuu, että on sopivan tiukka naputella vasaralla paikalleen, niin homma valmis. Oma korjaus on kestänyt kohta vuoden ja luukkua on kuitenkin käytetty aika ahkerasti. Tein sovituksesta niin tiukan, ettei akselitappia tarvinnut enää lyödä littaan. Pysyy kiinni kuin tauti.
Samaa E30:n ratasta löytyy myös manuaalikattoisen luukkumekanismista ja kiinnitys sokalla. Myös monessa muussa vanhemmassa korimallissa on käytetty kattoluukun moottorissa samalla rattaalla olevaa, joten ehjän rattaan löytyminen ei pitäisi olla vaikea rasti. Vaatii pientä askartelua ja sorminäppäryyttä. Korjaus 10min homma, mutta siinä säästää uuteen moottoriin verrattuna satasia.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Timelord View Post
Eihän tuossa tietysti paljon mene rahaa hukkaan, jos tuolta tilaat, mutta riski saada sopimaton osa on kyllä aika suuri.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Kiitos paljon vinkistä T3, enpä tosiaan tullut ajatelleeksi, että ratas ei sovikaan paikalleen ihan noin vain. Täytyy koittaa metsästää käytettyä. Myös Timelord:n linkki vaikuttaa lupaavalta, kyselen sieltä lisätietoja, jos vaikka natsaisi. Kiitos.
Tällainen tyhmä kysymys vielä, jos onnistun rattaan jostain löytämään: Onko väliä kumminpäin sen laittaa, eli onko rattaalla määritelty ylä-/alapuoli?
Comment
-
-
Originally posted by Bimli View PostKiitos paljon vinkistä T3, enpä tosiaan tullut ajatelleeksi, että ratas ei sovikaan paikalleen ihan noin vain. Täytyy koittaa metsästää käytettyä. Myös Timelord:n linkki vaikuttaa lupaavalta, kyselen sieltä lisätietoja, jos vaikka natsaisi. Kiitos.
Tällainen tyhmä kysymys vielä, jos onnistun rattaan jostain löytämään: Onko väliä kumminpäin sen laittaa, eli onko rattaalla määritelty ylä-/alapuoli?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Tässäpä lyhyesti tilannepäivitystä. Tilasin tuolta Timelord:n laittaman linkin kautta eBaysta tuon rattaan. Näytti riittävän samalta. Ja samanlainenhan se olikin, tosin ehkä vähän "krouvimpi". Hintaa tuli postituksineen 8 eur ja paketti tuli reilussa viikossa.
Sitten T3:n vinkin mukaan viilaa ja vasaraa (ja loppuvaiheessa tuurnaa) käyttäen naputtelin rattaan paikalleen. En tiedä jätinkö liian tiukaksi, kun naputteluun meni lähemmäs tunti. Mutta on ainakin piukassa! Toivottavasti lämpölaajeneminen ei halkaise ratasta...
Eilen sitten sisäkaton purku ja moottori paikaoilleen ja initialisointi. Johan lähti taas luukku ja visiiri rullamaan
Kiitos vaan neuvoista!
Comment
-
-
Originally posted by Bimli View PostTässäpä lyhyesti tilannepäivitystä. Tilasin tuolta Timelord:n laittaman linkin kautta eBaysta tuon rattaan. Näytti riittävän samalta. Ja samanlainenhan se olikin, tosin ehkä vähän "krouvimpi". Hintaa tuli postituksineen 8 eur ja paketti tuli reilussa viikossa.
Sitten T3:n vinkin mukaan viilaa ja vasaraa (ja loppuvaiheessa tuurnaa) käyttäen naputtelin rattaan paikalleen. En tiedä jätinkö liian tiukaksi, kun naputteluun meni lähemmäs tunti. Mutta on ainakin piukassa! Toivottavasti lämpölaajeneminen ei halkaise ratasta...
Eilen sitten sisäkaton purku ja moottori paikaoilleen ja initialisointi. Johan lähti taas luukku ja visiiri rullamaan
Kiitos vaan neuvoista!.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Bimli View PostTässäpä lyhyesti tilannepäivitystä. Tilasin tuolta Timelord:n laittaman linkin kautta eBaysta tuon rattaan. Näytti riittävän samalta. Ja samanlainenhan se olikin, tosin ehkä vähän "krouvimpi". Hintaa tuli postituksineen 8 eur ja paketti tuli reilussa viikossa.
Kiitos vaan neuvoista!
Aivan loistavaa!W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
Comment