Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eri Motronic-versioiden erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #16
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Senverran edelliseen haluan selventää, että kysymyksessä ilmeisesti haetaan 60-2, toisinsanoen 58-hampaisen triggerin anturia. Itsellenikään ei ole selvinnyt miten vanhemmissa BMW:n koneissa homma on toteutettu. Onko vauhtipyörällä (60-2)-hammastus? Ja VR-tyyppinen anturi lukemassa?
    Vauntipyörällä on ykk anturille vaan 1 ainut pieni nasta ulkokehällä.

    Kierrosluku tulee sitten hammaskehältä erikseen.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1847
      • Lappeenranta, Finland

      #17
      Originally posted by JJT View Post
      Vauntipyörällä on ykk anturille vaan 1 ainut pieni nasta ulkokehällä.

      Kierrosluku tulee sitten hammaskehältä erikseen.
      Kaipa se sitten on viisainta nikkaroida 60-2 koneen etupäähän ja siihen oikea VR-anturi, jos megan haluaa skulaamaan... :think

      Vai olisko tuo originaali sitten esim. joku 60-59...?

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #18
        Originally posted by JJT View Post
        Vauntipyörällä on ykk anturille vaan 1 ainut pieni nasta ulkokehällä.

        Kierrosluku tulee sitten hammaskehältä erikseen.
        Minkä vuosimallin koneessa?

        Kyllä mulle on selvää että kaikissa bemarin koneissa joissa triggerikehä on koneen etupäässä, signaali tulee sieltä, mutta entäs näissä vanhoissa joissa on motronic, muttei triggeröintiä etupäässä?
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1847
          • Lappeenranta, Finland

          #19
          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Minkä vuosimallin koneessa?

          Kyllä mulle on selvää että kaikissa bemarin koneissa joissa triggerikehä on koneen etupäässä, signaali tulee sieltä, mutta entäs näissä vanhoissa joissa on motronic, muttei triggeröintiä etupäässä?
          Kytkiksien (täältä) mukaan '87 olis jo 55-piikkinen Motronic ja siis anturi koneen etupäässä.

          Mutta, meitsillä on kyllä '87 ja on vielä 35-piikkinen (Motronic 1.0), eli anturit kytkinkopassa. Jossain näillä main se rajapyykki kuitenkin lienee, ehkä... Vai riippuisiko ehkä siitä, onko katti vai ei, minulla ei ole. 35-piikkisessä on kyllä paikka lambdallekin.

          Kävin viikonloppuna ECU:n pistokkeen johdot läpi ja on lähes yksi-yhteen '86 kaavion kanssa. Poislukien tyhjäkäynnin säätö, '86 kaaviossa on erillinen tyhjäkäynnin säätömokkula kojelaudan alla ja sille johdotusta. Samoin '86:n kaaviossa on erillinen kylmäkäynnistysventtiili. Minulla ei ole kumpaakaan vaan Motronicilta johdot suoraan tyhjäkäyntimoottorille.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #20
            Originally posted by 525iiäxä View Post
            Kytkiksien (täältä) mukaan '87 olis jo 55-piikkinen Motronic ja siis anturi koneen etupäässä.

            Mutta, meitsillä on kyllä '87 ja on vielä 35-piikkinen (Motronic 1.0), eli anturit kytkinkopassa. Jossain näillä main se rajapyykki kuitenkin lienee, ehkä... Vai riippuisiko ehkä siitä, onko katti vai ei, minulla ei ole. 35-piikkisessä on kyllä paikka lambdallekin.

            Kävin viikonloppuna ECU:n pistokkeen johdot läpi ja on lähes yksi-yhteen '86 kaavion kanssa. Poislukien tyhjäkäynnin säätö, '86 kaaviossa on erillinen tyhjäkäynnin säätömokkula kojelaudan alla ja sille johdotusta. Samoin '86:n kaaviossa on erillinen kylmäkäynnistysventtiili. Minulla ei ole kumpaakaan vaan Motronicilta johdot suoraan tyhjäkäyntimoottorille.
            Mulla ei ainakaan 4/86:ssa ollut mitään mokkuloita tyhjäkäynnin säädölle, eikä erillistä kylmäkäynnistysventtiiliä (ryyppysuutinta kai tällä meinataan.) Mistään motronicista ei tietääkseni sellaisia löydy.

            Saahan tuohon vanhempaankin bolt-on sen uudemman dampperin jossa 60-2 hammastus.
            Last edited by JJT; 29-08-2011, 19:27.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1847
              • Lappeenranta, Finland

              #21
              Originally posted by JJT View Post
              Mulla ei ainakaan 4/86:ssa ollut mitään mokkuloita tyhjäkäynnin säädölle, eikä erillistä kylmäkäynnistysventtiiliä (ryyppysuutinta kai tällä meinataan.) Mistään motronicista ei tietääkseni sellaisia löydy.

              Saahan tuohon vanhempaankin bolt-on sen uudemman dampperin jossa 60-2 hammastus.
              Noissa kytkentäkaavioissa semmoisia jutskia on, kuten esim tuossa '86:n kaavioista napatussa kuvassa: KLIK

              Mutta, se nyt on sivuseikka, en ole itsekään noihin törmännyt missään. Pääasia oli kaiketi se, missä vaiheessa tämä masiina vaihtuu uudempaan ja mikä on sen vanhemman vehkeen asentotunnistuksen sähköinen periaate.

              Jos uudempi dampperi hammastuksineen menee heittämällä vanhempaankin, niin sillä (ja tietysti vastaavalla anturilla) minun ongelma ratkeaa mitä todennäköisimmin. PnP -megaruutta ei mennytkään ihan vaan kytkemällä, vähän tuossa joutuu askartelemaan. Siltikin tämä ratkaisu tuntuu olevan helpoin tie megamaailmaan.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Noissa kytkentäkaavioissa semmoisia jutskia on, kuten esim tuossa '86:n kaavioista napatussa kuvassa: KLIK

                Mutta, se nyt on sivuseikka, en ole itsekään noihin törmännyt missään. Pääasia oli kaiketi se, missä vaiheessa tämä masiina vaihtuu uudempaan ja mikä on sen vanhemman vehkeen asentotunnistuksen sähköinen periaate.

                Jos uudempi dampperi hammastuksineen menee heittämällä vanhempaankin, niin sillä (ja tietysti vastaavalla anturilla) minun ongelma ratkeaa mitä todennäköisimmin. PnP -megaruutta ei mennytkään ihan vaan kytkemällä, vähän tuossa joutuu askartelemaan. Siltikin tämä ratkaisu tuntuu olevan helpoin tie megamaailmaan.
                Joo menee se. Anturitelineellekin oli kierre valmiina ainakin '86 lohkossa.
                Ja onhan se uudempi limppu n. kilon kevyempikin
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎