Saako tuota elvytystoimintoa käyttää kun akku on kytkettynä autoon? Ohjeissa ei mitään mainintaa. Jännite parhaimmillaan 15.8v. Autona e60.
Akun elvytys c-tekillä akku kytkettynä
Collapse
X
-
En suosittele käyttämään suoraan akkuun kytkettynä, kun autossa kiinni.
Eikös elvytystoiminto nosta jännitettä juurikin tuonne 16V tienoille.
Onko jo akku sen verta sökö että tarvii elvytellä? Suosittelen ostamaan uuden akun, jolla taas porskuttaa muutaman vuoden.
-
Akku ei kauhean hyvä enää ole mutta mielenkiinnosta aattelin koittaa onko tuosta elvyttämisestä mitään hyötyä.
Elvytystähän suositellaan tehtäväksi kerran vuodessa vaikka akussa ei vikaa olisikaan.
Täytyy ottaa akunkenkä latauksen ajaksi irti ettei hajota mitään.
Comment
-
Mutta eikös E60 pitäsi olla aina virran päässä... myös kun akkua vaihdetaan?? Muistelin lukeneeni ettei autoa saisi päästää virrattomaksi... :think
Itsekin ajattelin c-tekillä ladata oman auton akkua jossain vaiheessa koska kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä ajoa !!
Mitenkä tuo sitten oikeaoppisesti tehdään...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
Ei suoraan akun navoista vaan konepellin pistokkeiden puolelta. Siellä on silloin "älykäs" kaapeli välissä.Originally posted by nappe74 View PostMutta eikös E60 pitäsi olla aina virran päässä... myös kun akkua vaihdetaan?? Muistelin lukeneeni ettei autoa saisi päästää virrattomaksi... :think
Itsekin ajattelin c-tekillä ladata oman auton akkua jossain vaiheessa koska kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä ajoa !!
Mitenkä tuo sitten oikeaoppisesti tehdään...
Ja älä käytä elvytystä vaan normaalia latausta.
Comment
-
No näin minä sen ajattelinkin varmaan menevän... konehuoneen puolelta olenkin aina ladannut...Originally posted by Muurahainen View PostEi suoraan akun navoista vaan konepellin pistokkeiden puolelta. Siellä on silloin "älykäs" kaapeli välissä.
Ja älä käytä elvytystä vaan normaalia latausta.
Kiitos !!
G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
Onko syynä mikä, että autoa ei saisi päästää virrattomaksi? Eri mallisarjaan, E90 akun vaihtaneena kylmän viileästi oli auto virratta reilu puolisen tuntia, kun nysväsin uutta akkua tilalle. IBS-mötikkäkin autosta löytyy. Kaikki toimi, kun uuden akun sai kiinni, virrat autoon ja OBD:n kautta kertoi akun vaihdon. Edes radion kanavat eivät kadonneet, mutta kellonajan joutu kertomaan autolle uudelleen.Originally posted by nappe74 View PostMutta eikös E60 pitäsi olla aina virran päässä... myös kun akkua vaihdetaan?? Muistelin lukeneeni ettei autoa saisi päästää virrattomaksi... :think
Itsekin ajattelin c-tekillä ladata oman auton akkua jossain vaiheessa koska kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä ajoa !!
Mitenkä tuo sitten oikeaoppisesti tehdään...sigpic
325i E90
Comment
-
Poikkeaako tuo c-tekin elvytystoiminto vanhemmissa malleissa olleista lumihiutas-moodista, siinäkin muistaakseni käytetään korkeampaa jännitettä. Vähän aprikoinut että pitäiskö AGM-akkua ladata juurikin tuolla korkeammalla jännitteellä:thinke39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Täysin eri toiminto, elvytystä ei sitten löydy niistä pienistä ~3A C-tekeistä olleenkaan. Lumihiutale on tarkoitettu akun lataamiseen, kun lämpötila on alle +5c sekä useille AGM-akuille. Jännite lumihiutale-moodissa ainakin tuossa omassani on 14.7V. Elevytys sitten 15.8v, ohjeessa suositellaan, että akku irroitettaan autosta tuon ajaksi. Itsellä hieman vanhempi xs7000.Originally posted by 205/65-15H View PostPoikkeaako tuo c-tekin elvytystoiminto vanhemmissa malleissa olleista lumihiutas-moodista, siinäkin muistaakseni käytetään korkeampaa jännitettä. Vähän aprikoinut että pitäiskö AGM-akkua ladata juurikin tuolla korkeammalla jännitteellä:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Miksei? Kyllä itsellä ainakin auto on ollut useamman kerran ilman virtaa eikä se siitä miksikään ole mennyt nOriginally posted by nappe74 View PostMutta eikös E60 pitäsi olla aina virran päässä... myös kun akkua vaihdetaan?? Muistelin lukeneeni ettei autoa saisi päästää virrattomaksi... :think
Itsekin ajattelin c-tekillä ladata oman auton akkua jossain vaiheessa koska kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä ajoa !!
Mitenkä tuo sitten oikeaoppisesti tehdään...F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
Ok...Originally posted by Weuli View PostMiksei? Kyllä itsellä ainakin auto on ollut useamman kerran ilman virtaa eikä se siitä miksikään ole mennyt n
Muistelin vaan lukeneeni jostain että autossa on sen verran sähkötoimintaa että ei saisi tulla katkoa tai jotain sekoaa... tais olla sitten vaan esson baari-juttuja...
G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
Kyllähän sen akun saa autosta kun autosta irrottaa. Pitää vaan odottaa, eikä heti repiä akkua irti. Miten sitä muka voisi mitään sähköille tehdä kun aina ensimmäiseksi käsketään irroittamaan akku?Originally posted by nappe74 View PostOk...
Muistelin vaan lukeneeni jostain että autossa on sen verran sähkötoimintaa että ei saisi tulla katkoa tai jotain sekoaa... tais olla sitten vaan esson baari-juttuja...
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment

Comment