Itse olen yleensä farkut tummentanut eteenpäin vaalenevaksi.
Eli konttiin 20% ja takasivuihin 35%. Ja jos joku haluaa niin eteen vielä 50%. Mielestäni tulee aika tasaväriseksi ja näkee vielä kunnolla ulos.
Normaali käyttöä ajatellen ei oikein 20% tummempaa kannata käyttää kun suomessa on näitä hämäriä kelejä niin paljon että rupee jo olemaan hankaluuksia ulos näkemistä ajatellen.
Toki makuja on monenlaisia.
Se itse auton tummuushan muuttuu vaikka vetää sivusta lähtien 50% kalvot, jos takalasikin tummennettu niin pykälittäin jokatapauksessa kun taakse ei pääse yhtä paljon valoa kuin eteen.
Joten vaikka 50% sivut ja takalasi 35% niin tulee lopputuloksesta asteittain tummuva..
No okei, jos aurinko paistaa suoraan katon päältä ja autoa katsotaan just tarkkaan sivulta, ni ei ehkä kovin asteittain tummentuva, mut muuten.
Se itse auton tummuushan muuttuu vaikka vetää sivusta lähtien 50% kalvot, jos takalasikin tummennettu niin pykälittäin jokatapauksessa kun taakse ei pääse yhtä paljon valoa kuin eteen.
Joten vaikka 50% sivut ja takalasi 35% niin tulee lopputuloksesta asteittain tummuva..
No okei, jos aurinko paistaa suoraan katon päältä ja autoa katsotaan just tarkkaan sivulta, ni ei ehkä kovin asteittain tummentuva, mut muuten.
Taidan tehdä niin että laitan nyt takalasi 20% taka ikkunat 35% ja vähän myöhemmin eteen 50%
Missäs Tampereen alueella kannattais tummennuttaa ton toukan lasit? Etuovista taaksepäin.. Ajaxlinee on suositeltu ja sieltä saa vissiin viel elinikäsen takuunki.. Mahtaakos olla muita mitenkä? Missä porukka on käyttäny?
OT: milläs/miten porukka on poistanu tummennuksia? :think
Omasta otin hiustenkuivaajalla alkuun sen ja sitte nopeesti nykäsin ettei ehtiny liima revetä irti ja jäädä lasiin kiinni. Lopuksi pesin asetonilla loput liimat veke laseista mitä sattu vähän jäämään. Kokeilin fairya ja kaikkea muuta ja sitten pisti silmään asetonipullo hyllyssä. Kaverikin puhu että ne putsaa aina asetonin kanssa PV:n hommissa kaikki linssit ym lasipinnat kun ei jätä semmosta ikävää valkosta "kalvoa" kuivuessaan.
OT: milläs/miten porukka on poistanu tummennuksia? :think
Lämmittämällä kalvoa ja hitaasti vetää sitä pois, jos jää liimajäämiä niin xyleeni on myös hyvä aine niiden poistoon, eikä se vahingoita muovi- tai kumiosia.
Eipä ole tänne hetkeen kirjoteltu mutta kokeillaan jos joltaki löytyis.. Elikkä olisi suunnitelmis omaa e39 toukkaa käydä tummentamassa ikkunat mutta vielä on vähän arvonnassa että ottaako 35% vai 20%.. Jos jollakin sattuu samanlaista hopeaa olemaan missä kys. kalvot niin mielellään katsoisin kuvia kummat mielyttäisi enempi omaa mieltä. Ja onko kenelläkään a-mainoksesta kokemuksia kun sielä ajattelin operaation suorittaa?
Mulla on omassa (cosmosschwarz) toukassa näin: takaikkuna+takasivuikkunat 18%, takaovien lasit 35%. Tyytyväinen olen ollut noihin. Kalvona SunTek:in carbon, ja ammattilainen asensi. Jos vielä etusivuikkunat laittais 55% kalvolla, niin olis viimeisen päälle.
Riippuu hieman sisustan väristä, millä % kalvolla laittaa. Omassa on aikalailla vaaleanharmaa sisusta, ja sen myötä aika valoisa, niin vaati vähintään noin tumman. Jos musta tai hyvin tummavärinen sisusta niin 20% kalvoilla ei taida enää nähdä sisälle keskellä kirkasta kesäpäivää kunnolla mitään.
Mites tumma takalasi saa olla jos lisäjarruvalo on ikkunan sisäpuolella? :think
Auto siis -01 e39
No yleensähän se lisäjarruvalo on takalasin sisäpuolella
Takalasin siis saa kalvottaa tummimmalla mahdollisella kalvolla, ja yleensähän se jarruvalon kohta leikataan. Itsellä tuo takalasin jarruvalo ei ole edes palanut vuosiin, eikä siitä ole kukaan sanonut mitään.
Tuolla kannattaa tummentaa http://autonlasientummennus.fi/ halpaa on ja fb alennuksella taisin maksaa jotain 170e, laadukas jälki ja 5v takuu työlle, jos vaikka vuosien päästä alkais kuplimaan.
Joku tässä a-mainoksesta puhu, halpaahan siellä on, mutta laatu on sitten mille päälle asentaja sattuu, kalvot myöskin kuraa vaikka muuta väittävät. Pari kaveria on virheellisesti siellä käynyt tekemässä ja sitten uudestaan tuolla Windglass paikassa joka on siis sama asia kuin http://autonlasientummennus.fi/
Tuolla kannattaa tummentaa http://autonlasientummennus.fi/ halpaa on ja fb alennuksella taisin maksaa jotain 170e, laadukas jälki ja 5v takuu työlle, jos vaikka vuosien päästä alkais kuplimaan.
Joku tässä a-mainoksesta puhu, halpaahan siellä on, mutta laatu on sitten mille päälle asentaja sattuu, kalvot myöskin kuraa vaikka muuta väittävät. Pari kaveria on virheellisesti siellä käynyt tekemässä ja sitten uudestaan tuolla Windglass paikassa joka on siis sama asia kuin http://autonlasientummennus.fi/
Kävin tumennukset laitattumassa tuolla syksyllä. Työn jälki erinomainen ja hinta halpa. E87:n taka- ja takasivulasit fb alennuksen kera 153 €. Nyt näytti lähtöhinnat nousseen 20 €, mutta halpa edelleen. Varsinkin työn laatuun verrattuna.
Kellään ideaa millä tummuuksilla kannattais tuommonen e46 coupe vetää, meinasin uhallaankin laittaa myös etusivut. Kuvat ois aika jees jos joltain löytyis kalvoprosenttien kera
Mulla oli mustassa 330ci:ssä LLumarin kalvoilla takalasi 20%, takasivut 35% ja etusivut 50%. Oli helvetin hyvän näköinen. Kunnollista kuvaa ei valitettavasti ole.
Comment