Jännäkun bemarin dokkarissa oli mainittu 90Ah agm akun painoksi 26,5kg. Ellen nyt aivan väärin muista niin ei tarviakut oo kyllä noin painavia... :think
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Jännäkun bemarin dokkarissa oli mainittu 90Ah agm akun painoksi 26,5kg. Ellen nyt aivan väärin muista niin ei tarviakut oo kyllä noin painavia... :think
Aivan taatusti 90Ah lyijyakku painaa tuon 26,5kg. Oma litiumini bemarissa 1,9kg, valintojen maailma. En nyt jaksanut lukea kaikkia viestejä mutta ehdottomasti dedikoitu laturi, jos siis autoissa on loisvirrankulutusta. Pelkästään akku itsessään ei purkaudu vaikkapa 9kk käytännössä ollenkaan.
Mä ostin victron energyn laturin joka osaa ladata myös lion-akkuja. Valmistajalla on myös litiumakkuja eri käyttötarkoituksiin. Eräs malli on tarkoitettu asuntovaunuun ja sisältää valmistajan mukaan integroidun laturin = toimii normi autoissa, jossa on normaali laturi.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Kävin heti ämmän takaluukussa vakoilemassa, Li-Ion 30 tarrahan siellä oli akun päällä. Eli menee laturin hankinnaksi. Tai siis taidan hommata tuon virtalähteen flässäilyjä varten. Millä volttimäärällä virtahähde nyt sitten pitää laittaa virtaa syöttämään 14,4 V?
Mä ostin victron energyn laturin joka osaa ladata myös lion-akkuja. Valmistajalla on myös litiumakkuja eri käyttötarkoituksiin. Eräs malli on tarkoitettu asuntovaunuun ja sisältää valmistajan mukaan integroidun laturin = toimii normi autoissa, jossa on normaali laturi.
Tuo on varsin varteenotettava malli, olisin varmaan tuohon päätynyt jos ei olisi jo eilen tullut tuota Nocoa ostettua...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Mä ostin victron energyn laturin joka osaa ladata myös lion-akkuja.
Mielenkiintoisia latureita tuolla Victronilla. Nyt kun olen kuullut moisesta niin C-tekit jäisi kauppaan tuon bluetooth ominaisuuden takia. Kiinnostaisi joskus koittaa millainen ero akun virranvastaanottokyvyssä on -20, 0 ja +20 asteessa... Tuolla sen näkisi helposti.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Pitempään seisseestä F80:stä oli akku päässyt "tyhjäksi",
akku katkaisee yhteyden plus navalta kun akun jännite tippuu tarpeeksi alas.
Eikä 10A Li-on akuri näköjään riitä siihen että sen saisi resetoitua,
joten pitää ottaa akku irti, purkaa kansi (5x reikätorxi ja 2 x 10 mm mutteria mustien kierteellä olevien muovikorkkien alta) jolloin pääsee suoraan lataamaan akkua...
Muista käyttää li-on akulle tarkoitettua laturia!!!
Periaatteessa siis pitäisi riittää että akkua / autoa ladataan mutta ilmeisesti ei laturi antanut tarpeeksi virtaa siihen että akku itsessään olisi resetoitunut.
Annetaas nyt tuon akun olla kansi auki latauksessa yön yli, josko se siitä heräisi henkiin..
Joten sen "kuolleen akun" tilalle ei välttämättä tarvitse ostaa uutta 1000++ € akkua ;-)
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Pitempään seisseestä F80:stä oli akku päässyt "tyhjäksi",
akku katkaisee yhteyden plus navalta kun akun jännite tippuu tarpeeksi alas.
Eikä 10A Li-on akuri näköjään riitä siihen että sen saisi resetoitua,
joten pitää ottaa akku irti, purkaa kansi (5x reikätorxi ja 2 x 10 mm mutteria mustien kierteellä olevien muovikorkkien alta) jolloin pääsee suoraan lataamaan akkua...
Muista käyttää li-on akulle tarkoitettua laturia!!!
Periaatteessa siis pitäisi riittää että akkua / autoa ladataan mutta ilmeisesti ei laturi antanut tarpeeksi virtaa siihen että akku itsessään olisi resetoitunut.
Annetaas nyt tuon akun olla kansi auki latauksessa yön yli, josko se siitä heräisi henkiin..
Joten sen "kuolleen akun" tilalle ei välttämättä tarvitse ostaa uutta 1000++ € akkua ;-)
10V - 14V 2-18sekuntia pitäisi aktivoida akun takaisin käyttökuntoon.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Pitääkö akun olla tällöin autossa kiinni (akkuun tulevan piuhan paikallaan, enkä nyt tarkoita napoja)?
Ei tarvitse olla autossa kiinni, kun syöttää siihen tuollaisen herätysjännitteen. Sitten toki heti lataukseen akku. Eli joku säädettävä jännitelähde, jossa sitten vaan valitsee sopivan jännitteen. Kaikissa kunnon Li-on akuissa on tuollainen suojaus ja sen tosiaan yleensä saa heräteltyä kun syöttää sopivaa jännitettä ja sitten heti lataukseen. Li-on tarkoitettu laturi ei ala lataamaan, koska ei ole yhteyttä akkuun.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Eipä tunnu auttavan, akun sisäinen jännite 13.4V, syötän virrantyöttömoodissa laturilla navoille (akku kasattuna, tieytysti) 13.82V niin silti ei kytke napaa...
Comment