Originally posted by Axum
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto kyssäri
Collapse
X
-
Originally posted by mikko-n View PostMites E39 farkku (540), onkos siinä tuota lisäakkua? Ja jos on niin missä? Ite en oo ainakaan vielä löytänyt- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Polttoaineessa vettä
Itselläni oli myös viime talvena ongelmia 530 D e39:ssä Webaston kanssa, eli lähti käymään, mutta sammui hetken päästä. Soitin tutulle kaverille, joka huoltaa noita työkseen ja hän kertoi, että suurimmassa osassa tapauksista ongelmana on vesi polttoaineen seassa. Hän neuvoi käyttämään hieman polttoaineen jäänestoa dieselin seassa. Viime talvena kokeilin tuon homman, eli kun syksyn jälkeen tuli ensimmäiset pakkaset, Webasto temppuili, mutta kun laitoin muutamaan tankilliseen jäänestoa, lopputalven sitten pelasikin ilman häiriöitä.
Webaston sisällä on erittäin pienihalkaisijainen polttoaineputki joka jäätyy helposti, jos polttoaineessa on vähänkään vettä.
Comment
-
-
Originally posted by Pepe58 View PostItselläni oli myös viime talvena ongelmia 530 D e39:ssä Webaston kanssa, eli lähti käymään, mutta sammui hetken päästä. Soitin tutulle kaverille, joka huoltaa noita työkseen ja hän kertoi, että suurimmassa osassa tapauksista ongelmana on vesi polttoaineen seassa. Hän neuvoi käyttämään hieman polttoaineen jäänestoa dieselin seassa. Viime talvena kokeilin tuon homman, eli kun syksyn jälkeen tuli ensimmäiset pakkaset, Webasto temppuili, mutta kun laitoin muutamaan tankilliseen jäänestoa, lopputalven sitten pelasikin ilman häiriöitä.
Webaston sisällä on erittäin pienihalkaisijainen polttoaineputki joka jäätyy helposti, jos polttoaineessa on vähänkään vettä.
Mulla on ollut polttoaineensaantiongelmia E34 diesel-webastossa. Pari iltaa sitten otin webaston päätylevyn irti eikä sieltä näyttänyt tuleman dieseliä ollenkaan. Eilen illalla otin levyn uudestaan irti ja nyt irroitin myös polttoaineletkun siitä päätylevystä. Letkun nokasta näytti tulevan polttoainetta ihan kivasti. Puhdistin sen päätylevyn röörin ja kasasin vehkeen uudestaan. Hyvin pelitti. Pitkät ajat pyörittelin webastoa, useaan otteeseen, toimi kokoajan loistavasti.
Tänä aamuna pysyi mööpeli kylmänä. Polttoainepumppu lähti pöksöttämään, hehku kävi kuumana, kiertovesipumppu sekä puhallin pyörivät, mutta webasto ei herännyt henkiin.
Voisiko se olla jotenkin jäätynyt? Voiko polttoainepumppu väsähätää siten, että se pöksöttää normaalisti, mutta ei kuitenkaan jaksa antaa tarpeeksi ainetta? Voiko dieselin joukkoon laittaa jäänestoa kuten lainaamani kirjoittaja ehdotti? Jossain luki, jotta se on maaliman loppu justiinsa mikäli dieselin joukkoon laittaa jäänestoa.
Comment
-
-
Ohjaako Webastossa(thermotop V) kello väylän kautta herätteen vai antaako se pelkästään jännitteen johonki pinniin, että Webasto lähtee tulille. . Mulla olis DW50:n kello, joka pyörii hyllyssä ylimääräisenä. Kävisköhän se tuohon TT-V Webastoon?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
tämmöistä webasto ongelmaa olisi, että toimii vain lämpöisellä kelillä... yli 10C meni pakkanen, niin eipä taas starttaamistähän voi johtua? akkukin oli latauksessa, niin ei pitäisi virtakaan olla vähissä. polttoainepumppu ei ainakaan lähtenyt naksuttamaan.
edit: taas saatu käyntiin vähän pienemmällä pakkasella vikamuisti kuittaamalla... on se vaan ihmeellinen värkkiLast edited by bemu2000; 30-01-2010, 00:17.
Comment
-
-
nyt taas vähän valottui ongelma, kun tuli pakkasta lisää...
eli webasto toimii ihan normaalisti, jos on alle -10C, mutta vähäkään enemmän, niin ei inahda. tänäänkin polttoainepumppu naksutti muutaman kerran ja sitten kuului vinkaisu ja se sammui, jonka jälkeen lähti sammutus tuuletus käyntiin.
kellään arvauksia mikä voisi olla vikana? polttoainepumppu ei siis lähde kovemmalla pakkasella syöttämään, tai niin kun tänään pysähtyi keskekaiken ennen sytytystä.
Comment
-
Comment