Announcement

Collapse
No announcement yet.

akun siirto takakonttiin miten toteutettu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #31
    Originally posted by Axum View Post
    Ei, ainakin E30/E36 pikkukoneiset+E30cab akku on konehuoneessa.
    Mitä tarkoitat pikkukoneisella, nelisylinteristäkö?
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • jluoma
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 685
      • Lappeenranta

      #32
      Originally posted by Wesku79 View Post
      Nyt ei ole bemari kyseessä johon akun siirto suunnitteilla.

      Hoksasin tässä myös tuon kahden kaapelin taktiikan idean. Jos startti/laturi piuha menee oikoseen ja navan nalli napsahtaa, niin auton akussa olevaa virtaa voi edelleen käyttää auton muissa sähköissä. Esimerkiksi hinaamalla käyntiin ja ajamalla pajalle. Ihan pätevä systeemi. Ehkäpä tuo myös häiriönpoistoon vaikuttaa, mutta siitä en mitään varmaa faktaa löytänyt.
      Ok, jotenkin oletin että puhe tuosta sinun e87:sta, ja sitten ihmettelin, että missä se akku edes mahtuisi olemaan, jos ei perässä.
      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #33
        Originally posted by T3 View Post
        Mitä tarkoitat pikkukoneisella, nelisylinteristäkö?

        Poislukien s14, sitähän sinä tarkoitit?
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #34
          Originally posted by KariM View Post
          Melko järeän sulakkeen siihen päävirtajohtoon saa laittaa, jos meinaa starttia pyörittää sen läpi. Suuruusluokka on satoja ampeereja pakkaskäynnistyksessä.
          Jos sulake on liian iso se ei pala vaikka plussakaapelin löisi maihin. Sit palaa auto. Eli 500A nalli on liikaa.
          Mulla taitaa olla 225.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Wesku79
            Bimmer Rookie
            • Feb 2019
            • 99
            • Raahe

            #35
            Hommasin omaan projektiini sitikan akunnavan, jossa on parille mega- ja midi-sulakkeelle paikat valmiina. Lisäksi tilasin erillisen startin solenoidin, jonka laitan akun viereen. Kytkentä on tarkoitus tehdä seuraavalla tavalla:
            -akun pääsulake n. 300A mega.
            -tuon sulakkeen perään se lisäsolenoidi ja 50mm2 kaapeli startille/laturille.
            -solenoidin RINNALLE midi-sulake 125A.
            -auton pääsulakerasialle erillinen 35mm2 kaapeli johon 150A midi.

            Solenoidin ideana on se, että normaalitilanteessa paksu kaapeli on suojattu helposti palavalla pikkusulakkeella, mutta startatessa se ohitetaan. Kun solenoidin heräte otetaan paksun kaapelin kylmemmältä puolelta, niin starttaus ei onnistu, jos pikkusulake on palanut.

            Tällä tavalla tehty akun siirto on turvallisuuden puolesta mielestäni yhtä hyvä kuin bemarin alkuperäinen toteutus.
            Last edited by Wesku79; 24-05-2020, 21:29.
            E87 116i N45B16 2007

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎