Originally posted by Axum
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
akun siirto takakonttiin miten toteutettu?
Collapse
X
-
Originally posted by Wesku79 View PostNyt ei ole bemari kyseessä johon akun siirto suunnitteilla.
Hoksasin tässä myös tuon kahden kaapelin taktiikan idean. Jos startti/laturi piuha menee oikoseen ja navan nalli napsahtaa, niin auton akussa olevaa virtaa voi edelleen käyttää auton muissa sähköissä. Esimerkiksi hinaamalla käyntiin ja ajamalla pajalle. Ihan pätevä systeemi. Ehkäpä tuo myös häiriönpoistoon vaikuttaa, mutta siitä en mitään varmaa faktaa löytänyt.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostMitä tarkoitat pikkukoneisella, nelisylinteristäkö?
Poislukien s14, sitähän sinä tarkoitit?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by KariM View PostMelko järeän sulakkeen siihen päävirtajohtoon saa laittaa, jos meinaa starttia pyörittää sen läpi. Suuruusluokka on satoja ampeereja pakkaskäynnistyksessä.
Mulla taitaa olla 225.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Hommasin omaan projektiini sitikan akunnavan, jossa on parille mega- ja midi-sulakkeelle paikat valmiina. Lisäksi tilasin erillisen startin solenoidin, jonka laitan akun viereen. Kytkentä on tarkoitus tehdä seuraavalla tavalla:
-akun pääsulake n. 300A mega.
-tuon sulakkeen perään se lisäsolenoidi ja 50mm2 kaapeli startille/laturille.
-solenoidin RINNALLE midi-sulake 125A.
-auton pääsulakerasialle erillinen 35mm2 kaapeli johon 150A midi.
Solenoidin ideana on se, että normaalitilanteessa paksu kaapeli on suojattu helposti palavalla pikkusulakkeella, mutta startatessa se ohitetaan. Kun solenoidin heräte otetaan paksun kaapelin kylmemmältä puolelta, niin starttaus ei onnistu, jos pikkusulake on palanut.
Tällä tavalla tehty akun siirto on turvallisuuden puolesta mielestäni yhtä hyvä kuin bemarin alkuperäinen toteutus.Last edited by Wesku79; 24-05-2020, 21:29.E87 116i N45B16 2007
Comment
-
Comment