Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rättikaton takaikkuna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    #46
    Originally posted by lastus
    Tietääkö joku mistä löytyisi itse koko katon vaihto-ohjetta?
    Kuusikymmentäkohtainen KUVALLINEN ohje tulee rätin mukana.
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

    Comment

    • lastus
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 746
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by BMW 325I avo
      Kuusikymmentäkohtainen KUVALLINEN ohje tulee rätin mukana.
      Ajattelin kyllä ihan digitaalisena jos löytyisi, pääsisi tutustumaan kuin hirveä projekti tuo on vai pitääkö vaihdettavaks viedä.
      BTCF Team Kännissä Alasti
      Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #48
        Originally posted by lastus
        Ajattelin kyllä ihan digitaalisena jos löytyisi, pääsisi tutustumaan kuin hirveä projekti tuo on vai pitääkö vaihdettavaks viedä.
        Varaat kolme päivää aikaa hommaan, niin kyllä se siitä. Kaveri on hyvä olla auttamassa liimauksessa.

        Itsellä ensimmäinen päivä meni purkaessa, toinen liimatessa kattoa ja kolmas viimeistellessä.

        Ohjeet ovat todella hyvät, että jos yläastellaa sulla ollu käsityöt 9 tai 10, niin ei muuta kuin hommiin vaan.

        Kysyppä huviksesti jostain liikkeestä, mitä katon laitto maksaa.
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          #49
          Originally posted by BMW 325I avo
          Varaat kolme päivää aikaa hommaan, niin kyllä se siitä. Kaveri on hyvä olla auttamassa liimauksessa.

          Itsellä ensimmäinen päivä meni purkaessa, toinen liimatessa kattoa ja kolmas viimeistellessä.

          Ohjeet ovat todella hyvät, että jos yläastellaa sulla ollu käsityöt 9 tai 10, niin ei muuta kuin hommiin vaan.

          Kysyppä huviksesti jostain liikkeestä, mitä katon laitto maksaa.
          Katon vaihto ei tosiaan ole mikään mahdoton homma, jos peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä. Melko tarkka ja aikaa vaativa homma, mutta varsinaisesti mitään uskomattomia taitoja ei vaadi. Helposti kuitenkin ryssittävissä, jossei hommaa tee ajatuksen ja ajan kanssa.

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #50
            Originally posted by Maza
            Helposti kuitenkin ryssittävissä, jossei hommaa tee ajatuksen ja ajan kanssa.
            Juuri näin. Tässä muutama kuva katon laittelusta

            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=49183&page=7
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1366
              • Lempäälä

              #51
              Onkos kellään vaihdettu taka"lasia" ompelemalla ? On risana vetoketju että menee varmastikin manuaaliseksi (=ompelua) askareeksi, ja mietin että teenkö itte vai käyttäskö ostopalveluita.

              Mistä kysyä pirkanmaalta ?
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #52
                Millä tavalla risana? Onko hampaita irti kankaan puolelta? Jos on vaan irronnut jostain kohtaa tai ketjun vedin on rikki niin korjaussarjassa pitäisi tulla uusi vedin, katso esimerkki: KLIK.

                Jos on kovin rispaantunut niin kahteen pekkaan saa tietty kahden langan ristipistolla ja ohuella purje- tai verhoiluneulalla kovan langan kanssa varmaan kelvollista jälkeä. Toinen on sisäpuolella ottamassa neulat vastaan ja tekee piston takas ulkopuolelle. Liima tai butyylinauha kosteussuluksi.

                Langaksi voi kokeilla esim. Gütermann Tera #30 tai Nomex #40: KLIK, kova lanka vaikkakin tuntuu ohuelta tai A&E SunStop #30 tai jopa #20: KLIK. Shelbyn kataloogissa on vaan reilumpi puola tuota #30, 1920m: KLIK.

                Perusneulat löytyvät myös Shelbyltä: KLIK.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by MNi View Post
                  Millä tavalla risana? Onko hampaita irti kankaan puolelta? Jos on vaan irronnut jostain kohtaa tai ketjun vedin on rikki niin korjaussarjassa pitäisi tulla uusi vedin, katso esimerkki: KLIK.

                  Jos on kovin rispaantunut niin kahteen pekkaan saa tietty kahden langan ristipistolla ja ohuella purje- tai verhoiluneulalla kovan langan kanssa varmaan kelvollista jälkeä. Toinen on sisäpuolella ottamassa neulat vastaan ja tekee piston takas ulkopuolelle. Liima tai butyylinauha kosteussuluksi.

                  Langaksi voi kokeilla esim. Gütermann Tera #30 tai Nomex #40: KLIK, kova lanka vaikkakin tuntuu ohuelta tai A&E SunStop #30 tai jopa #20: KLIK. Shelbyn kataloogissa on vaan reilumpi puola tuota #30, 1920m: KLIK.

                  Perusneulat löytyvät myös Shelbyltä: KLIK.
                  Toimiiko tuo butyylinauha ehyen vetoketjun päällä tiivisteenä? Zetassa on taka"lasin" se muovilista, jonka alle kankaan pitäis mennä, niin kapea että kankaan reuna ei pysy hahlossa ja ketju on näkyvissä -> vettä konttiin ja lattialle. Just jouduin purkamaan lattiamaton pois ja kuivattelemaan pari päivää, ei kiinnostais tehdä uudestaan.

                  Saatta se lattialle menevä vesi toki tulla jostain muualtakin, edellinen omistaja ei ollut ilmeisesti kyllästänyt kattoa kahdeksaan vuoteen.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #54
                    Varmaksi en lupaa mutta jos tuota halkaisijaltaan 3 mm pyöreää butyyliprofiilia (81229407639)käytetään myös ovipahvien alla olevan kosteussulun kiinnittämiseen niin kuvittelisin sen olevan riitävän vedenpitävää. Ongelmana lienee tässä levitys, nauha pitänee ensin juoksuttaa koko matkalle kevyesti kiinni ja sitten varovasti kuumaföönillä saada se tarttuvammaksi ja levittää sopivan kokoisella työvälineellä. Lopullinen pito tulee puristamalla.

                    Tuohon sopisi paremmin jokin lattaminen butyyliprofiili, vaikka Terostat 81 eli 83190153321: KLIK. Tuota en ole itse käsitellyt mutta vaikuttaa pätevältä ja kuvittelis että pysyy kiinni.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎