Ei kannata ostaa varalle, kun ne kestää sen + 100tkm. Mutta www.ebay.de ja hakusanaksi vaikka bmw xenon brenner, niin alkaa löytyä edullisiakin. Esim. Motonetissä samat polttimot 150€.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xenon polttimoista?
Collapse
X
-
Originally posted by Esko
Mutta henkilökohtaisesti en kuitenkaan laittaisi enää yli 8000K polttimoita, koska valon värin muuttuu koko ajan synkemmän siniseksi ja todennäköisesti tulee jo poliiseiltakin sanomista...
Ja sehän on vaan hyvä viranomaisvalvontaa ajatellen.
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by superbPitää paikkansa, eli kelvinit kasvaa. Sen takia mm. philipsillä on myynnissä 5100k lamppuja, jotka on tarkoitettua vaihdettavaksi mikäli vain toinen vakiopolttimo on palanut. Alkuperäisethän on juurikin nuo 4300k lamput.
Comment
-
-
Originally posted by EskoMihinköhän toikin perustuu kun mitä olen muilta kuullut ja itse kokenut niin valon väri muuttuu vaaleammaksi eli siis juuri päinvastoin kuten väitetään."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisMulla on myös kokemusta 8000K ksenoneista, ja ei ne vielä niin siniset ole, että häiritsisivät. Ja kyllä niillä näkee. Jätin e34 alkuperäiset parkkipolttimot paikalleen (eli en laittanut mitään tuuninki sinisiä) joten valot näyttävät kohtikatsottuina ehkä vähän keltaisemmilta kuin jos olisivat ilman parkkia.
Ja sehän on vaan hyvä viranomaisvalvontaa ajatellen.
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostKyllä ne keltaiseksi menee vanhetessa eikä siniseksi, itsellä ollut muutamat vanhat ja uudet polttimot eli niiden perusteella näin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla oli molemmat sinisiä kunnes eilen meni toinen violetin väriseksi. Keltaisia eivät ole olleet ikinä.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostMelkoisen siniset ne on mullakin. Lienevät alkuperäiset 159tkm matkaa nähneet.
Huuto.net:istä huusin juuri 2 kpl uusia D2S Osrameita hintaan 81€. Ei paha jos on mitä lupaa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla oli molemmat sinisiä kunnes eilen meni toinen violetin väriseksi. Keltaisia eivät ole olleet ikinä.Outo juttu kun itellä tosiaan ollut jotain vanhoja philipsejä ja kaikki kellertäviä kun olen verranut niitä uudehkoihin ostram merkkisiin. Kelvin luku sama kaikissa 4300.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View Post... jotain vanhoja philipsejä ja kaikki kellertäviä kun olen verranut niitä uudehkoihin ostram merkkisiin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
Comment
-
-
Philipsi oli tuo hajonnu jonka sain eilen irti. Se ei siis ainakaan kellastunut, vaan oli selkeesti sinisempi kuin mitä tuo uusi Osram on (kunnes meni violetiksi ja hajos). Pitää kattoo illalla numeroista mikä tuon vanhan värilämpötilan ois pitäny olla, ehkä se sit ei oo 4300K ollutkaan.
Toisella puolella on vielä vanha (merkistä ei tietoa) ja sekin on selvästi sinisempi kuin uusi, joka melkein vihertää. Uusi on myös selvästi kirkkaampi.
Otan illalla epävirallisen värilämpötilamittauksen kameralla noista.
Kuva vanhasta ja uudesta polttimosta täällä:
Last edited by Petri.Kekkonen; 16-11-2006, 08:45.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
Comment
-
-
Värilämpötilat mitattu
Mittasin nyt kuitenkin eilen asentamani uuden Osramin ja toisella puolella olevan vanhan polttimon värilämpötilat kameralla (siis kuvasin harmaaskaalaa ja siitä värilämpö C1-softalla). Ei varmaan maailman tarkin systeemi, mutta riittävän hyvä tähän hommaan koska tiedän että näyttää samaa kuin Minoltan värimittari mun olkkarin halogeeneille.
Uusi Osram Xenarc 66040 D2S: 4350K (pitäisi olla 4300K)
Vanha Philips 85122 D2S: 4600K (pitäisi olla 4300K)
Verrokkina Ikean valkoinen LED-valo: 5200K (silmällä katsoen sinertää)
Vanhat Plilipsit näyttää siis mulla sinistyneen. Tätä mieltä oli myös TM:n juttu xenonien hiipuvasta tehosta. Ilmeisesti kuitenkin jotkut sitten myös kellastuu.Last edited by Petri.Kekkonen; 19-11-2006, 17:09.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
Comment
-
Comment