En tiedä miten nuo isommat alueet saisi tehtyä itse. Minulla on samanlainen homma edessäni. Yksittäiset pienet kiveniskemät saa siistittyä värikynällä, mutta isommat alueet täytyy varmaan antaa maalarin hoitaa. Vien itse autoni maalarille paikkamaalattavaksi, olen kerran aiemminkin tehnyt niin. Työn jälki oli niin hyvää, ettei autosta pystynyt millään erottamaan mitkä kohdat oli maalattu jälkeenpäin.
Saako kysyä et missä hinnoissa liikutaan tollasessa tapauksessa?
Itellä muutama kaks eurosen kokonen alue jotka vaatis vähä maalia
Jatketaas vanhaan aiheeseen. Eli tuo Saappi () tarttis hiukan paikkoja. Keväällä maalattiin takakyljet ja -ovet klommojen takia. Maalarilta sain mukaan maalia lastenruokapurkissa.
Nyt alkaisi olla aikaa paikkailla etulokarissa ja -ovessa olevat n. 10 cm pitkät naarmut tuolla maalilla käyttäen pienoismallien maalipensseliä. Samalla myös konepellistä pari kiveniskemää peittoon. Maaliviat ovat pohjamaaliin asti (näkyy valkoisena), joten ruostepaikkausta ei ole tarvis tehdä.
Mikä olisi hyvä puhdistusaine, kun nyt siinä on myllytyksen jäljiltä joku pintakäsittely + yksi kerros uuden auton vahaa. Riittääkö esim. "raaka" Pineline vai millä pinnan saisi tarpeeksi puhtaaksi maalia varten?
Jatketaas vanhaan aiheeseen. Eli tuo Saappi () tarttis hiukan paikkoja. Keväällä maalattiin takakyljet ja -ovet klommojen takia. Maalarilta sain mukaan maalia lastenruokapurkissa.
Nyt alkaisi olla aikaa paikkailla etulokarissa ja -ovessa olevat n. 10 cm pitkät naarmut tuolla maalilla käyttäen pienoismallien maalipensseliä. Samalla myös konepellistä pari kiveniskemää peittoon. Maaliviat ovat pohjamaaliin asti (näkyy valkoisena), joten ruostepaikkausta ei ole tarvis tehdä.
Mikä olisi hyvä puhdistusaine, kun nyt siinä on myllytyksen jäljiltä joku pintakäsittely + yksi kerros uuden auton vahaa. Riittääkö esim. "raaka" Pineline vai millä pinnan saisi tarpeeksi puhtaaksi maalia varten?
Tinnerillä vaan pyyhkäset, eiköhän se oo tarpeeks jytyä.
Jatketaas vanhaan aiheeseen. Eli tuo Saappi () tarttis hiukan paikkoja. Keväällä maalattiin takakyljet ja -ovet klommojen takia. Maalarilta sain mukaan maalia lastenruokapurkissa.
Nyt alkaisi olla aikaa paikkailla etulokarissa ja -ovessa olevat n. 10 cm pitkät naarmut tuolla maalilla käyttäen pienoismallien maalipensseliä. Samalla myös konepellistä pari kiveniskemää peittoon. Maaliviat ovat pohjamaaliin asti (näkyy valkoisena), joten ruostepaikkausta ei ole tarvis tehdä.
Mikä olisi hyvä puhdistusaine, kun nyt siinä on myllytyksen jäljiltä joku pintakäsittely + yksi kerros uuden auton vahaa. Riittääkö esim. "raaka" Pineline vai millä pinnan saisi tarpeeksi puhtaaksi maalia varten?
ja hankaat sitten niin kauan että varmasti on kaikki vahat pois. ei riitä pelkkä pyyhkäisy.
Tässä 27 000 km aikana tullut jonkin verran keulaan pieniä kiveniskemiä, kun tuota matka-ajoa kertyy 1000 km viikossa. Onko tuossa E91:ssä normaalia pehmeämpi maalipinta, vai miksi tuohon noita jälkiä on tullut noinkin paljon? Maalipinta muutoin kyllä priimaa. Harmittaa vaan kun tummassa värissä nuo näkyvät niin hyvin.
Pitääkö tuo puskuri maalata kokonaan, vai olisiko vielä järkeä paikkailla noita jälkiä? Mielellään otetaan ehdotuksia vastaan myös firmojen suhteen.
Tässä 27 000 km aikana tullut jonkin verran keulaan pieniä kiveniskemiä, kun tuota matka-ajoa kertyy 1000 km viikossa. Onko tuossa E91:ssä normaalia pehmeämpi maalipinta, vai miksi tuohon noita jälkiä on tullut noinkin paljon? Maalipinta muutoin kyllä priimaa. Harmittaa vaan kun tummassa värissä nuo näkyvät niin hyvin.
Pitääkö tuo puskuri maalata kokonaan, vai olisiko vielä järkeä paikkailla noita jälkiä? Mielellään otetaan ehdotuksia vastaan myös firmojen suhteen.
Ei ole järkeä viedä maalarille eikä korjata, jos tonnin viikossa ajat..
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 53*BMW
Tässä 27 000 km aikana tullut jonkin verran keulaan pieniä kiveniskemiä, kun tuota matka-ajoa kertyy 1000 km viikossa. Onko tuossa E91:ssä normaalia pehmeämpi maalipinta, vai miksi tuohon noita jälkiä on tullut noinkin paljon? Maalipinta muutoin kyllä priimaa. Harmittaa vaan kun tummassa värissä nuo näkyvät niin hyvin.
Samaa kyselin käyttiscorollan (-07) maalista kun käytin huollossa. Huollon ukko antoi sellaisen selityksen että nämä nykyautojen vesiliukoset maalit ovat kovempia ja lohkeilevat paljon helpommin kiven iskiessä.. tiedä sitten onko totuus, mutta mullakin on 45tkm ajetussa jo pirusti kiveniskujälkiä keulassa.
totuuttahan tuossa on mukana, ja sekin tulee mukaan noissa vesiväreissä että se on veteen liukeneva kun peittävä lakkakerros murtuu - eli värimassa pesuissa, vesisateissa jne häviää vähä vähältä.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Tässä 27 000 km aikana tullut jonkin verran keulaan pieniä kiveniskemiä, kun tuota matka-ajoa kertyy 1000 km viikossa. Onko tuossa E91:ssä normaalia pehmeämpi maalipinta, vai miksi tuohon noita jälkiä on tullut noinkin paljon? Maalipinta muutoin kyllä priimaa. Harmittaa vaan kun tummassa värissä nuo näkyvät niin hyvin.
Pitääkö tuo puskuri maalata kokonaan, vai olisiko vielä järkeä paikkailla noita jälkiä? Mielellään otetaan ehdotuksia vastaan myös firmojen suhteen.
Jos maalautat uudelleen, niin josko suojakalvon siihen päälle pistäisit? Amerikan puolelta olen nähnyt videopätkiä, joissa kalliimman puoleisiin luksus kippoihin pistelevät tuollaisia.
"MURPHY'S LAW" "Whatever can go wrong will go wrong, and at the worst possible time, in the worst possible way"
Jos maalautat uudelleen, niin josko suojakalvon siihen päälle pistäisit? Amerikan puolelta olen nähnyt videopätkiä, joissa kalliimman puoleisiin luksus kippoihin pistelevät tuollaisia.
Bemareissa ainakin näki sellaisia mustia nahkaisia suojia nokilla. Ei mitään hirmu tyylikkäitä kylläkään.
Kiitos vastauksista. Ei taida kiveniskemien korjaaminen paikkamaalaamalla tms. tavalla olla kovin yleistä, kun sitä ei kukaan ehdottanut. Luulisi toisaalta, että nykytekniikalla nuo iskemät saisi koko puskuria maalaamattakin kuntoon.
Jos tuo työmatka tuosta 1000 km:sta nyt pienee muutaman kk päästä, niin kai tuon puskurin voisi viedä sitten maalattavaksi. Kai autoa on hieman helpompi myydäkin, jos ei ole kiveniskemiä. Harkittavaksi kyllä tulee noiden suojamuovien asennuttaminen, jos matka-ajoa tulee edelleen 1000 km :n pintaan. Harmittaa kun ei aikasemmin tiennyt tuollaisista suojamuoveista, tuollaisethan ois pitäny heti laittaa.
Onko muilla E90/91:n omistajalilla vastaavia kokemuksia maalipinnan kiveniskuherkkyydestä?
Comment