Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiveniskemien paikkamaalaus -yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #16
    Originally posted by bmwbil View Post
    En tiedä miten nuo isommat alueet saisi tehtyä itse. Minulla on samanlainen homma edessäni. Yksittäiset pienet kiveniskemät saa siistittyä värikynällä, mutta isommat alueet täytyy varmaan antaa maalarin hoitaa. Vien itse autoni maalarille paikkamaalattavaksi, olen kerran aiemminkin tehnyt niin. Työn jälki oli niin hyvää, ettei autosta pystynyt millään erottamaan mitkä kohdat oli maalattu jälkeenpäin.
    Saako kysyä et missä hinnoissa liikutaan tollasessa tapauksessa?

    Itellä muutama kaks eurosen kokonen alue jotka vaatis vähä maalia
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #17
      Jatketaas vanhaan aiheeseen. Eli tuo Saappi () tarttis hiukan paikkoja. Keväällä maalattiin takakyljet ja -ovet klommojen takia. Maalarilta sain mukaan maalia lastenruokapurkissa.

      Nyt alkaisi olla aikaa paikkailla etulokarissa ja -ovessa olevat n. 10 cm pitkät naarmut tuolla maalilla käyttäen pienoismallien maalipensseliä. Samalla myös konepellistä pari kiveniskemää peittoon. Maaliviat ovat pohjamaaliin asti (näkyy valkoisena), joten ruostepaikkausta ei ole tarvis tehdä.

      Mikä olisi hyvä puhdistusaine, kun nyt siinä on myllytyksen jäljiltä joku pintakäsittely + yksi kerros uuden auton vahaa. Riittääkö esim. "raaka" Pineline vai millä pinnan saisi tarpeeksi puhtaaksi maalia varten?
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by O.K. View Post
        Jatketaas vanhaan aiheeseen. Eli tuo Saappi () tarttis hiukan paikkoja. Keväällä maalattiin takakyljet ja -ovet klommojen takia. Maalarilta sain mukaan maalia lastenruokapurkissa.

        Nyt alkaisi olla aikaa paikkailla etulokarissa ja -ovessa olevat n. 10 cm pitkät naarmut tuolla maalilla käyttäen pienoismallien maalipensseliä. Samalla myös konepellistä pari kiveniskemää peittoon. Maaliviat ovat pohjamaaliin asti (näkyy valkoisena), joten ruostepaikkausta ei ole tarvis tehdä.

        Mikä olisi hyvä puhdistusaine, kun nyt siinä on myllytyksen jäljiltä joku pintakäsittely + yksi kerros uuden auton vahaa. Riittääkö esim. "raaka" Pineline vai millä pinnan saisi tarpeeksi puhtaaksi maalia varten?
        Tinnerillä vaan pyyhkäset, eiköhän se oo tarpeeks jytyä.

        Comment

        • ali
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 38

          #19
          Originally posted by O.K. View Post
          Jatketaas vanhaan aiheeseen. Eli tuo Saappi () tarttis hiukan paikkoja. Keväällä maalattiin takakyljet ja -ovet klommojen takia. Maalarilta sain mukaan maalia lastenruokapurkissa.

          Nyt alkaisi olla aikaa paikkailla etulokarissa ja -ovessa olevat n. 10 cm pitkät naarmut tuolla maalilla käyttäen pienoismallien maalipensseliä. Samalla myös konepellistä pari kiveniskemää peittoon. Maaliviat ovat pohjamaaliin asti (näkyy valkoisena), joten ruostepaikkausta ei ole tarvis tehdä.

          Mikä olisi hyvä puhdistusaine, kun nyt siinä on myllytyksen jäljiltä joku pintakäsittely + yksi kerros uuden auton vahaa. Riittääkö esim. "raaka" Pineline vai millä pinnan saisi tarpeeksi puhtaaksi maalia varten?
          ja hankaat sitten niin kauan että varmasti on kaikki vahat pois. ei riitä pelkkä pyyhkäisy.

          Comment

          • Matlock
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 254
            • Turku

            #20
            Lainataan nyt vanhaa topicia.

            Tässä 27 000 km aikana tullut jonkin verran keulaan pieniä kiveniskemiä, kun tuota matka-ajoa kertyy 1000 km viikossa. Onko tuossa E91:ssä normaalia pehmeämpi maalipinta, vai miksi tuohon noita jälkiä on tullut noinkin paljon? Maalipinta muutoin kyllä priimaa. Harmittaa vaan kun tummassa värissä nuo näkyvät niin hyvin.

            Pitääkö tuo puskuri maalata kokonaan, vai olisiko vielä järkeä paikkailla noita jälkiä? Mielellään otetaan ehdotuksia vastaan myös firmojen suhteen.

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              #21
              Ei oo kallis juttu jos vie irto-osan maalarille ja vetää kokonaan sen.
              Retard Member

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3844
                • Nokia

                #22
                Originally posted by Matlock View Post
                Lainataan nyt vanhaa topicia.

                Tässä 27 000 km aikana tullut jonkin verran keulaan pieniä kiveniskemiä, kun tuota matka-ajoa kertyy 1000 km viikossa. Onko tuossa E91:ssä normaalia pehmeämpi maalipinta, vai miksi tuohon noita jälkiä on tullut noinkin paljon? Maalipinta muutoin kyllä priimaa. Harmittaa vaan kun tummassa värissä nuo näkyvät niin hyvin.

                Pitääkö tuo puskuri maalata kokonaan, vai olisiko vielä järkeä paikkailla noita jälkiä? Mielellään otetaan ehdotuksia vastaan myös firmojen suhteen.
                Ei ole järkeä viedä maalarille eikä korjata, jos tonnin viikossa ajat..
                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • slowrider
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 254
                  • Salo

                  #23
                  Originally posted by Matlock View Post
                  Lainataan nyt vanhaa topicia.

                  Tässä 27 000 km aikana tullut jonkin verran keulaan pieniä kiveniskemiä, kun tuota matka-ajoa kertyy 1000 km viikossa. Onko tuossa E91:ssä normaalia pehmeämpi maalipinta, vai miksi tuohon noita jälkiä on tullut noinkin paljon? Maalipinta muutoin kyllä priimaa. Harmittaa vaan kun tummassa värissä nuo näkyvät niin hyvin.
                  Samaa kyselin käyttiscorollan (-07) maalista kun käytin huollossa. Huollon ukko antoi sellaisen selityksen että nämä nykyautojen vesiliukoset maalit ovat kovempia ja lohkeilevat paljon helpommin kiven iskiessä.. tiedä sitten onko totuus, mutta mullakin on 45tkm ajetussa jo pirusti kiveniskujälkiä keulassa.
                  BMW S1000RR
                  Nordic Superbike #2

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1366
                    • Lempäälä

                    #24
                    totuuttahan tuossa on mukana, ja sekin tulee mukaan noissa vesiväreissä että se on veteen liukeneva kun peittävä lakkakerros murtuu - eli värimassa pesuissa, vesisateissa jne häviää vähä vähältä.
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #25
                      Kuluneiden alueiden säännöllinen vahaus värivahalla pitää maalipinnan siistin näköisenä ja voihan sen auton tietysti vahata muualtakin :think
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Nisti
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 705
                        • På Gränsen

                        #26
                        Originally posted by Matlock View Post
                        Lainataan nyt vanhaa topicia.

                        Tässä 27 000 km aikana tullut jonkin verran keulaan pieniä kiveniskemiä, kun tuota matka-ajoa kertyy 1000 km viikossa. Onko tuossa E91:ssä normaalia pehmeämpi maalipinta, vai miksi tuohon noita jälkiä on tullut noinkin paljon? Maalipinta muutoin kyllä priimaa. Harmittaa vaan kun tummassa värissä nuo näkyvät niin hyvin.

                        Pitääkö tuo puskuri maalata kokonaan, vai olisiko vielä järkeä paikkailla noita jälkiä? Mielellään otetaan ehdotuksia vastaan myös firmojen suhteen.
                        Jos maalautat uudelleen, niin josko suojakalvon siihen päälle pistäisit? Amerikan puolelta olen nähnyt videopätkiä, joissa kalliimman puoleisiin luksus kippoihin pistelevät tuollaisia.
                        "MURPHY'S LAW"
                        "Whatever can go wrong will go wrong,
                        and at the worst possible time,
                        in the worst possible way"

                        Comment

                        • McBeast
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 2998
                          • Tallinn

                          #27
                          Originally posted by Nisti View Post
                          Jos maalautat uudelleen, niin josko suojakalvon siihen päälle pistäisit? Amerikan puolelta olen nähnyt videopätkiä, joissa kalliimman puoleisiin luksus kippoihin pistelevät tuollaisia.
                          Bemareissa ainakin näki sellaisia mustia nahkaisia suojia nokilla. Ei mitään hirmu tyylikkäitä kylläkään.
                          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                          Comment

                          • Nisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 705
                            • På Gränsen

                            #28
                            Originally posted by McBeast View Post
                            Bemareissa ainakin näki sellaisia mustia nahkaisia suojia nokilla. Ei mitään hirmu tyylikkäitä kylläkään.
                            Haha, joo en ihan sellaisia vaippoja tarkoittanut Nämä läpinäkyvät kalvot pistettiin samaan tyyliin pellin päälle kuten tummennuskalvot laseihin.

                            e: http://www.youtube.com/watch?v=3kaorJbp334
                            Last edited by Nisti; 07-06-2009, 13:50.
                            "MURPHY'S LAW"
                            "Whatever can go wrong will go wrong,
                            and at the worst possible time,
                            in the worst possible way"

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #29
                              vaippoja
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • Matlock
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2008
                                • 254
                                • Turku

                                #30
                                Kiitos vastauksista. Ei taida kiveniskemien korjaaminen paikkamaalaamalla tms. tavalla olla kovin yleistä, kun sitä ei kukaan ehdottanut. Luulisi toisaalta, että nykytekniikalla nuo iskemät saisi koko puskuria maalaamattakin kuntoon.

                                Jos tuo työmatka tuosta 1000 km:sta nyt pienee muutaman kk päästä, niin kai tuon puskurin voisi viedä sitten maalattavaksi. Kai autoa on hieman helpompi myydäkin, jos ei ole kiveniskemiä. Harkittavaksi kyllä tulee noiden suojamuovien asennuttaminen, jos matka-ajoa tulee edelleen 1000 km :n pintaan. Harmittaa kun ei aikasemmin tiennyt tuollaisista suojamuoveista, tuollaisethan ois pitäny heti laittaa.

                                Onko muilla E90/91:n omistajalilla vastaavia kokemuksia maalipinnan kiveniskuherkkyydestä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎