Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten konepelti auki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smack
    BTCF Member
    • May 2005
    • 320
    • Oulu

    #16
    E36 konepelti ei aukene eikä sulkeudu

    Voi helevetin perkele.. kävi justiinsa e36:ssa niin että ku vaihoin kuskin puolen lyhyen valon polttimen niin unohin laittaa sen muoviläpyskäkannen kiinni valon taakse ja se jäi nyt konepellin/moottorin väliin jumiin silleen että konepelti meni oikeelta puolen kiinni ja kuskin puolen jäi raolleen. Ongelma ois se että konepeltiä ei saa nyt auki eikä kiinni. Jos avaan konepeltiä vivusta auton sisältä niin ei tapahu mitään (vivun tuntuma aluks löysä ja lopuks jäykkä, tosin normaalisti löysän alueella jo aukeis) ja sormet saan konepellin välistä siihen avauskahvaan mutta kahvan vivusto haroo jotenkin tyhjää ku se on niin kevyt painaa ja mitään ei tapahu. Koitin rynkyttää konepeltiä mutta en saa sitä kiinnikkään. Eli konepelti pitäs saaha nyt joko kiinni tai auki. Jos sen sais kunnolla kiinni ni sen sais aukikin vivusta.

    Auttakee?

    Ps. kaiken kruunaa se etten saanut uutta topikkia auki jostain syystä joten oli pakko käyttää tätä vanhaa. Ei ole mun päivä tänään....

    Comment

    • Smack
      BTCF Member
      • May 2005
      • 320
      • Oulu

      #17
      Kas, ongelma ratkesi jo muuten. Painelin vaan ronskimmalla kädellä reilusti niin sain konepellin lukittuun ja näin ollen avautuun normaalisti.

      Toisen vinkin sain että toinen vetää sisältä kahvasta auki konepeltiä ja toinen painauttaa sitä lukittuneesta reunasta kädellä, mutten kerennyt kokeilla. Tiedoksi kuitenkin jos jollakin joskus sama ongelma..

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #18
        Itsellä jäi konepelti jumiin, väliin jäi akkukotelon kansi. Vedin vaijerista oikealta puolelta ja oikea reuna aukesi. Vasen ei aukea, vaijeri on jäykkä tai sitten vasen puoli häiritsee tms. Seuraava konsti on että jotenkin alakautta otetaan meisselin avulla auki mutta miten ja mistä? Englanninkielisiä juttuja löytyi muttei kovinkaan tarkasti. Onko kukaan ottanut näin auki?

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5546
          • Kankaanpää

          #19
          Originally posted by TheLoial View Post
          Itsellä jäi konepelti jumiin, väliin jäi akkukotelon kansi. Vedin vaijerista oikealta puolelta ja oikea reuna aukesi. Vasen ei aukea, vaijeri on jäykkä tai sitten vasen puoli häiritsee tms. Seuraava konsti on että jotenkin alakautta otetaan meisselin avulla auki mutta miten ja mistä? Englanninkielisiä juttuja löytyi muttei kovinkaan tarkasti. Onko kukaan ottanut näin auki?
          Kaveri painaa lukkojen kohalta ja ite nyppäät vaijerista.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • EFNU

            #20
            Originally posted by TheLoial View Post
            Itsellä jäi konepelti jumiin, väliin jäi akkukotelon kansi.
            ... Onko kukaan ottanut näin auki?
            Keula ylös, sen verran tavaraa syylärin edestä irti että ne systeemit näkee sieltä (voi joutua taivuttamaan ilmanohjaimia). Pihdeillä kun vetelee vaijerin kuoresta niin voi lähteä, joskus ruuvarilla koneistoa kampeamalla.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #21
              Missä kohti koneisto on? Löytyykö se munuaisten takaa (siinä on jonkinsortin muovi edessä joka on parilla ruuvilla kiinni mitkä pitäisi avata yläkautta), jääkö se valon taakse piiloon edestä katsottuna?

              Tuulihaan löysin jo, siihen saa käden kun ottaa munuaisen pois mutta siitä nyt ei ole tässä varmaan apua.

              Vetäisin vaijerista kabiinin puolelta ja se tuli vaan ulos ja jäi siihen. Enemmän kun vetää niin tuntuu olevan yhtä rautaa keulan kanssa, mikään ei liiku...

              Oikeassa puolessa sai käyttää varsin paljon väkivaltaa vedettäessä että edes lähti se puoli auki. Käden saa munuaisen reiästä varsin hyvin sisälle jäähdytinputken ja ilmastoinnin puhaltimen väliin mutta onko koneisto suoraan siinä yläpuolella?

              Comment

              • Allianz
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 386
                • Vantaa

                #22
                E36/7 z3 1.9 ja konepelti jumissa. Kahva purettiin sisalta ja vaijerista sai kiinni, eika ole katkennut. Tarkemmat tutkimukset osoitti, etta kun kahvasta tai vaijerista vetaa niin lukitusmekanismista keulilta kuuluu aanta. Pelti ei vain hievahdakkaan. Aikaisemmin paivalla en meinannut saada peltia kiinni kun lukitusmekanismi jumitti. Nyt ei sitten aukea ja muutaman tunnin ennen yrittamista oli lampimassa hallissa, etta tuskin on jaastakaan kiinni. Kukaan ilman suurempaa vakivaltaa ratkaissut tallaista?
                Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #23
                  Sain auki tällä tavalla:
                  - poistin vasemman munuaisen
                  - leikkasin ilmanohjainmuovia edestä jotta sain esteettömän näkymän lukkoon
                  - löin ruuvitaltalla lukosta nurkan rikki. 20 asteen pakkanen edesauttoi muovin murtumista... Auton keskellä jäävä reuna-etunurkka on nyt auki.
                  - painoin ruuvimeisselillä pyöreää sylinteriä joka on lukon keskellä -> lukko aukesi

                  Oikean puolen lukon sain auki nykäisemmällä vaijerista oikean lukon vierestä.

                  Ostin uuden lukkopesän, hinta oli 13-14 euroa. Tosi halpa... Keskivaijeri maksoi 16 euroa ja vaijeri matkustamoon 30-33€ kl-varaosista. Lukko ja keskivaijeri Hartikaiselta Joensuusta, hinta siis tammikuu 2010.

                  Lukon saa ujuttamalla takaa auki, siellä on reikä ja vipu siinä jossa vaijeri tulee siihen kiinin. Siitä sivusuunnassa siirtämällä lukko aukeaa mutta itse en saanut siihen millään konstilla mitään järkevää kiinni. Toiset kuulemma ovat saaneet auki purkamalla etupuskurin mutta tuohon reiluun 10 euron lukkoon, en edes ajatellutkaan sellaista. Lukko tosin toimii yhä, ei siinä ole mitään vikaa. Etureunassa on vain reikä hätäavausta varten. Pesä piti uusia siksi että vaijeri joka tulee lukkoon, ei kestä paikoillaan sillä siinä on muovinen ohjuri joka halkesi kun yritin vetää matkustamosta vaijerista konepeltiä auki. Tämän takia se ei enää aukea. Vaijerissahan kuori toimii "voiman välittäjänä" ja sen pitää kestää paikoillaan jotta vaijeri toimii. Nyt pää on rikki ja konepellin saa auki vain meisselillä -> lukko oli pakko uusia. Oli se vaijerin pää tosi huonossa kunnossakin, suojakierre oli hapertunut melkein pois. Mureni käsiin taivuteltaessa.

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5546
                    • Kankaanpää

                    #24
                    Ite ainaki nyppäsin vaijerista ja kaveri paineli peltiä lukkojen kohilta. Aukes!
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • Allianz
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 386
                      • Vantaa

                      #25
                      Ratkaisu

                      Originally posted by Allianz View Post
                      E36/7 z3 1.9i ja konepelti jumissa. Kahva purettiin sisalta ja vaijerista sai kiinni, eika ole katkennut. Tarkemmat tutkimukset osoitti, etta kun kahvasta tai vaijerista vetaa niin lukitusmekanismista keulilta kuuluu aanta. Pelti ei vain hievahdakkaan. Aikaisemmin paivalla en meinannut saada peltia kiinni kun lukitusmekanismi jumitti. Nyt ei sitten aukea ja muutaman tunnin ennen yrittamista oli lampimassa hallissa, etta tuskin on jaastakaan kiinni. Kukaan ilman suurempaa vakivaltaa ratkaissut tallaista?
                      "Pohjapanssari" pois ja jaahdyttimen etupuolelta paasee kiskomaan oikeanpuoleisen lukon auki yhdysvaiherista ja vasemman lukon saa auki esim ruuvimeisselilla vaantamalla lukkoa, kunhan valon kanssa katsoo mista se loytyy.
                      Uudet kilkkeet tilattu ja odotellaan saapumista.
                      Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                      ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                      "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #26
                        Jos ongelmana vaijerin katkeaminen kahvanpäästä kannattaa enne mitään purkamisia pyytä kaver apuun joka ronskista painaa konepeltiä alaspäin lukkojen kohdalta samalla kun toinen vetää vaijerista. Tällain lähti ainakin oma auki.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • santerinfaijanbmw
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 33
                          • Espoo

                          #27
                          Ja tässä muuten DIY ohjeet vaijerin vaihtoon joka avaa konepellin (kuvia mukana)..
                          Ideana vetää vanhan vaijerin avulla uusi vaijeri samaa reittiä pitkin.. meinaan koittaa lähiaikoina itse.

                          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                          nyt: en kommentoi..
                          exät: E92 BMW 320da -09, E36 328i sedan -95, E36 323ti compact -00, E36 318i touring -96

                          Comment

                          • EDF7X40
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 89
                            • Pääkaupunkiseutu

                            #28
                            Kiitos hyvän näköisestä linkistä. Laita omakohtaisia havaintoja kehiin, jos teet rempan ennen mua. Lupaan kans laittaa havaintoja tänne.

                            t tommi

                            Comment

                            • MTV
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 337
                              • JKL

                              #29
                              E34 konepelti jumissa

                              Olihan tuossa kaikenlaista ohjetta mutta ei auta..kahvasta kun vetää niin kyllä pellin alta narinaa kuuluu eli jotain siellä tapahtuu mutta ei aukee.
                              Kaveri koitti painella samaan aikaan kun nyin, sama tulos.
                              Kattelin & ronkin sieltä nokalta meisselillä myös ilman tulosta..osaako joku sanoo tarkemmin mitenhän tuon saisi auki?
                              vm93
                              Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                              E34 540iA -93

                              Comment

                              • Albert1
                                Newbiemmer
                                • Nov 2012
                                • 7
                                • Canada

                                #30
                                You need some thing like a strip which can pull up the hood. You have to just put into the hood and then some effort and the hood will be open.... Ok this is the simple way to opening a jammed hood. you can use a long screw drive or some thing like that.
                                car hire gold coast

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎