Toinen Xenon palaa epävakaasti ja välillä sammuu sekunneiksikin. Hyvin tuntuu olevan paikoilaan, ei kosketushäikkää. Päikseen en jaksa vaihtaa kun toisella puolella on toivottoman ahdas umpion luukun ympäristö. Ilmeisesti taitaa vika olla jossain mualla kun polttimossa (ikävä kyllä)? Vai onko jollakula xenon polttimo käyttäytynyt noin elämänsä lopussa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten Xenon polttimo kuolee?
Collapse
X
-
Xenon polttimo tietääkseni haalistuu tai menettää siis valotehoansa hiljalleen ja sitten yhtäkkiä sanoo itsensä irti. Tuo ongelmasi viittaa ballastiin tai riittämättömään jännitteeseen/virtaan.
Kokeile vaihtaa ballastien puolia toiselta puolelta toiselle ja katso tekeekö sitten samaa välkkymistä toisella puolella.
Tietenkin jos on aftermarket xenonit, niin varmastikin olet sulakkeen vaihtanut samalla?Last edited by tomippa; 10-11-2007, 18:42.
-
-
Originally posted by rp View PostToinen Xenon palaa epävakaasti ja välillä sammuu sekunneiksikin. Hyvin tuntuu olevan paikoilaan, ei kosketushäikkää. Päikseen en jaksa vaihtaa kun toisella puolella on toivottoman ahdas umpion luukun ympäristö. Ilmeisesti taitaa vika olla jossain mualla kun polttimossa (ikävä kyllä)? Vai onko jollakula xenon polttimo käyttäytynyt noin elämänsä lopussa?Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Joo, onneksi näyttää olevan polttimo. Vaihdoin ja vika siirty toiselle puolelle. Nyt sitten kaivataankin vihjeitä miten helkutissa saa ne umpioiden kannet takas paikalleen. Toisella puolella piti umpion yläkiinnikeruuvit avata ja vääntää umpiota ulos täysillä, jolloin juuri ja juuri sai kannen paikoiltaan. Sen jälkeen kun pihdeillä väänsi lampun kannan irti niin tuli sen verran tilaa että kannen sai kokonana pois. Takasin saanti lampun kanta paikoillaan vaikuttaa vähintään haastavalta... ei kyläl millään viittis puskureita purkaa ja umpiota irrottaa.
Comment
-
-
Originally posted by rp View PostJoo, onneksi näyttää olevan polttimo. Vaihdoin ja vika siirty toiselle puolelle. Nyt sitten kaivataankin vihjeitä miten helkutissa saa ne umpioiden kannet takas paikalleen. Toisella puolella piti umpion yläkiinnikeruuvit avata ja vääntää umpiota ulos täysillä, jolloin juuri ja juuri sai kannen paikoiltaan. Sen jälkeen kun pihdeillä väänsi lampun kannan irti niin tuli sen verran tilaa että kannen sai kokonana pois. Takasin saanti lampun kanta paikoillaan vaikuttaa vähintään haastavalta... ei kyläl millään viittis puskureita purkaa ja umpiota irrottaa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostYleensä polttimo alkaa voimmakkaasti sinertämään jos on menossa hajalle..E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Kun katsoo tarkasti xenon-lampun elektrodeja (siis niitä "johtimien" päitä lasin sisällä), niin jos ne ovat kaukana toisistaan (>5mm), niin xenon alkaa olemaan tiensä päässä. Varsinkin, jos elektrodien päät ei ole kunnolla enää siinä pallomaisessa kaasutilassa.G21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
-
Nostetaampa ylös
Eli ongelma e39 vm.99 xenonissa. Kuskin puolen lamppu syttyi palamaan punasena, sammui puolen tunnin päästä, oli päivän pimeä ja nyt palaa vaaleahkon punasena kumpi hajoamassa polttimo vai ballasti? Ja kyllä on original xenonit liukuhihnalta asti...-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Originally posted by ongelmalapsi View PostNostetaampa ylös
Eli ongelma e39 vm.99 xenonissa. Kuskin puolen lamppu syttyi palamaan punasena, sammui puolen tunnin päästä, oli päivän pimeä ja nyt palaa vaaleahkon punasena kumpi hajoamassa polttimo vai ballasti? Ja kyllä on original xenonit liukuhihnalta asti...
Comment
-
-
Originally posted by ongelmalapsi View PostNostetaampa ylös
Eli ongelma e39 vm.99 xenonissa. Kuskin puolen lamppu syttyi palamaan punasena, sammui puolen tunnin päästä, oli päivän pimeä ja nyt palaa vaaleahkon punasena kumpi hajoamassa polttimo vai ballasti? Ja kyllä on original xenonit liukuhihnalta asti...
PS. tuolla myydän osat ja tarvikkeet osiossa oli myytävänä noita xenon polttimoita.
Comment
-
-
Originally posted by ongelmalapsi View PostNostetaampa ylös
Eli ongelma e39 vm.99 xenonissa. Kuskin puolen lamppu syttyi palamaan punasena, sammui puolen tunnin päästä, oli päivän pimeä ja nyt palaa vaaleahkon punasena kumpi hajoamassa polttimo vai ballasti? Ja kyllä on original xenonit liukuhihnalta asti...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
No ei muutakun ens viikolla ostamaan molemmat uudet, kai se toinenkin kohta paukahtaa aikas pornot ku olis viel molemmin puolin punaset ''Devil BMW''-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Xenon
Polttimot vaihtoon vaan!!!
Siinä itsellänikin meni vaihtoon....Ekaa kertaan muuten jouduttu tähän autoon vaihtaa polttimot.:think
Koska Torx-ruuvvit kun otin pois niin oli aika tiukassa ja niihin jäi sitä muovia kiinni....
Ekan kanssa tappelin jo jonkun tovin. Toisessa meni 15min...
Kunhan muistaa polttimoa vaihdattaessa ETTÄ valot on pois ei mitään hätää..
Comment
-
-
Xenon rikki 3v vanhassa E90:ssä?
Uppia tälle. Kulkine siis on -05 E90, joka vietti keväällä 3-vuotis käyttöönottopäiviänsä. 70tkm ajettu "suomiauto".
Huomasin aamulla duunin parkkihalliin ajaessa ja seinään heijastaessa, että kuskinpuolen xenon paloi vaaleanpunaisena, kun pelkääjänpuolen valo oli/on normaali. Lähtiessä sitten ajoin taas valkoisen seinän eteen tilannetta tarkastamaan ja lykkäsin valot päälle. Tämä ongelmainen valo ei syttynyt ensin ollenkaan (5-10s) ja alkoi sitten vilkkumaan kuin pahainen loisteputki hajottuaan. Ja lopuksi sammui ja tuli herja näytölle. Ajoin sitten porukoille käymään ja siellä taas toistin testin ja menin valoa tuijottamaan. Nyt samaa vilkkumista ja räpsymistä ja välillä se meni päälle vaaleanpunaisena samalla koko ajan "hakien" väriä. Ja sitten sammui taas. Kotimatkalla näin liikennemerkkien heijaustuksista, että se vilkkuu taas.
Miksi näin, kun on näinkin uusi auto (orkkisvaloilla)? Voiko liittyä mitenkään siihen, kun lähdin eilen liikkeelle ilman valoja ja sen huomattuani hädissäni lykkäsin valot päälle tietyömaalla kohdassa, joka muistutti lähinnä iskaritestiä pomppuineen ja ryökytyksineen? Eli onko xenoni herkkä syttymisvaiheessa vai tuliko joku osa nyt vain ikänsä päähän?
Aiempien postien perusteella kuulostaisi itse xenonilta eikä ballastilta? Voiko olla näin uudessa? Entä onko millainen työ vaihtaa E90:ssä, kun ahtaalta näyttää? Entä osa, tarvitaanko käynti marmorille ja kannattaako vaihtaa molemmat samalla?
Ja vielä sellaista, että tekeekö hallaa jollekin osalle koittaa ajaa valot päällä? Vai onko vaarassa oleva osa jo kuollut joka tapauksessa?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Comment