Originally posted by E39-530A
View Post
Miten Xenon polttimo kuolee?
Collapse
X
-
Poltin finaalissa, muistaakseni kesto noissa on suunnilleen 60.000km, voi toki kestää kauemminkin mutta oireet vaikuttaa siltä kun olisi poltin loppu. Ota toisesta umpiosta poltin sen rikkinäisen tilalle niin selviää onko kyseessä poltin vai ballasti.
-
Juuri näin, noin se mullakin sippas. Eipä nuo nyt kai hirveitä kestä kuitenkaan. En kyllä menis ite marmoritiskiltä hakeen polttimoa. Tärkeintä on tietysti tietää haluaako saman värilämpötilan uuteenkin vai jotain muuta. Mitähän noi polttimot alunperin on merkiltään ja malliltaan?Originally posted by JonasG View Post... mutta oireet vaikuttaa siltä kun olisi poltin loppu.
Noi perus-Osramit (4300K tms.) mitkä joskus laitoin ei ole kovin sinertäviä. Voisi luulla että orggispolttimot on 5000-6000K.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Orkkispolttimo on tuo 4300K ja on aika valkoinen, mitä korkeampi luku niin sen sinertävämpi ja 12000K lilansävynen jne. Mitä korkeampi lukema sitä huonompi valoteho.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostJuuri näin, noin se mullakin sippas. Eipä nuo nyt kai hirveitä kestä kuitenkaan. En kyllä menis ite marmoritiskiltä hakeen polttimoa. Tärkeintä on tietysti tietää haluaako saman värilämpötilan uuteenkin vai jotain muuta. Mitähän noi polttimot alunperin on merkiltään ja malliltaan?
Noi perus-Osramit (4300K tms.) mitkä joskus laitoin ei ole kovin sinertäviä. Voisi luulla että orggispolttimot on 5000-6000K.
Comment
-
Kiitokset Petrille ja Jonakselle pikaisesta konsultaatiosta. Olisi tosiaan fiksuinta kokeille ensin puolelta toiselle. En ole ennen xenoneihin missään kajonnut, joten onko jotain erityistä tiedettävää? Kuten jotain kytkentöjen/ballastien kanssa ja lampun asettelussa/suuntauksessa? Ja tuolla E90:n pellin alla näyttää odottavan pakollinen purkutyömää toisin kuin esim. E39:ssä.Originally posted by JonasG View PostOrkkispolttimo on tuo 4300K ja on aika valkoinen, mitä korkeampi luku niin sen sinertävämpi ja 12000K lilansävynen jne. Mitä korkeampi lukema sitä huonompi valoteho.
Mistäs muuten kannattaa lähteä lamppua ostamaan? Motonet? Vaiko joku hyväksi havaittu alan liike (mikä)?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Laita M powerille privaa ja kysäse jos sillä löytyy tuohon e90, sain sopivasti uudet polttimot häneltä e39:iin. Taisi olla puolet halvempi kuin kiskuritiskillä.Originally posted by E39-530A View PostKiitokset Petrille ja Jonakselle pikaisesta konsultaatiosta. Olisi tosiaan fiksuinta kokeille ensin puolelta toiselle. En ole ennen xenoneihin missään kajonnut, joten onko jotain erityistä tiedettävää? Kuten jotain kytkentöjen/ballastien kanssa ja lampun asettelussa/suuntauksessa? Ja tuolla E90:n pellin alla näyttää odottavan pakollinen purkutyömää toisin kuin esim. E39:ssä.
Mistäs muuten kannattaa lähteä lamppua ostamaan? Motonet? Vaiko joku hyväksi havaittu alan liike (mikä)?
Polttimon töpseli vaan irti ja polttimon lukitus auki ja poltin ulos, taitaa uusi poltin mennä vaan yhdessä asennossa takaisin joten ei tarvitse suuntailla tms. Näin e39:ssä, varmasti vastaava systeemi e90:ssä.
Comment
-
Originally posted by JonasG View PostLaita M powerille privaa ja kysäse jos sillä löytyy tuohon e90, sain sopivasti uudet polttimot häneltä e39:iin. Taisi olla puolet halvempi kuin kiskuritiskillä.
Polttimon töpseli vaan irti ja polttimon lukitus auki ja poltin ulos, taitaa uusi poltin mennä vaan yhdessä asennossa takaisin joten ei tarvitse suuntailla tms. Näin e39:ssä, varmasti vastaava systeemi e90:ssä.
Paitsi E90:ssa polttimona on D1S
Löytyy selainen uusi.Last edited by buksin-1; 11-08-2008, 23:05.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Kannattaa vaihtaa suosiolla molemmat kerralla, vanhassa ja uudessa valon väri on erillainen ja ei kovin tyylikäs ja pian kuitenkin menee se toinenkin polttimo jollei sitä vaihda samalla.Originally posted by E39-530A View PostMistäs muuten kannattaa lähteä lamppua ostamaan? Motonet? Vaiko joku hyväksi havaittu alan liike (mikä)?
Comment
-
Jep, näin sanoo Motonetin lista:Originally posted by JonasG View PostJuu, sellainenhan siellä on.
300s E90 05-- Lähivalo jos Xenon-D1S sisrak sytyttimell. . 43-0006 89.50 ???
Kertooko tuo värilämpötilan myös? Pitää varmaan mennä parkkihalliin katsomaan ohjekirjaa :think.
Ilmoittautukaa, jos on myydä kaksi kappaletta sopivia käyttämättömiä. Tosin pitää ensin koittaa varmuuden vakuudeksi vaihtaa ristiin niitä polttimia. Jahka pääsen purkamaan keulaa tarpeeksi.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Originally posted by E39-530A View PostJep, näin sanoo Motonetin lista:
300s E90 05-- Lähivalo jos Xenon-D1S sisrak sytyttimell. . 43-0006 89.50 ???
Kertooko tuo värilämpötilan myös? Pitää varmaan mennä parkkihalliin katsomaan ohjekirjaa :think.
Ilmoittautukaa, jos on myydä kaksi kappaletta sopivia käyttämättömiä. Tosin pitää ensin koittaa varmuuden vakuudeksi vaihtaa ristiin niitä polttimia. Jahka pääsen purkamaan keulaa tarpeeksi.
Vakio värilämpötila on tuo 4300K noissa, uskoisin että noissa Motonetin polttimoissa on just tuo 4300K, mutta kannattaa varmistaa myyjältä. Jos et orkkiksia Philips/Osram polttimoita hae niin tästä saisi halvemmalla kuin Motonetista http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...ries/Polttimot
Comment
-
Multa löytyisi uusi Osramin D1S eli BMW:n orkkis 60e, asennuskin onnistuuOriginally posted by E39-530A View PostJep, näin sanoo Motonetin lista:
300s E90 05-- Lähivalo jos Xenon-D1S sisrak sytyttimell. . 43-0006 89.50 ???
Kertooko tuo värilämpötilan myös? Pitää varmaan mennä parkkihalliin katsomaan ohjekirjaa :think.
Ilmoittautukaa, jos on myydä kaksi kappaletta sopivia käyttämättömiä. Tosin pitää ensin koittaa varmuuden vakuudeksi vaihtaa ristiin niitä polttimia. Jahka pääsen purkamaan keulaa tarpeeksi.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Itse välttäisin halpiksia ja laittaisin merkilamput.
E46 facelift touringiin laitoin osramit kun vanha lamppu alkoi tekemään juuri tuota räpsimistä.
Osramit jäi kustantamaan noin 60e/kpl ja toki vaihdoin molemmat.
Vielä kun jostain löytäisi kohtuulliseen hintaan uudet lasit (muovit) umpioihin.- Vihellys ja Pauke -
E91 320dA Touring -06
Comment
-
Originally posted by TiK View PostItse välttäisin halpiksia ja laittaisin merkilamput.
E46 facelift touringiin laitoin osramit kun vanha lamppu alkoi tekemään juuri tuota räpsimistä.
Osramit jäi kustantamaan noin 60e/kpl ja toki vaihdoin molemmat.
Vielä kun jostain löytäisi kohtuulliseen hintaan uudet lasit (muovit) umpioihin.
Oliko Osram D1S? Mistä noin halvalla?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
OK, hassua vain että monesti uusisa autoissa kattonu että on aika sinertäviä xenoneita kun taas noi omat 4300K Osramit ei minusta juuri sinerrä. Mutta voihan olla että silmään on sattunu vain niitä joissa on omistaja jo vaihtanu sinisemmät polttimot.Originally posted by JonasG View PostOrkkispolttimo on tuo 4300K ja on aika valkoinen, mitä korkeampi luku niin sen sinertävämpi ...
Toisaalta luulis tosiaan että orggispolttimot on tuon 4300K koska sillä saadaan paras valoteho.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment