Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä glow plug flame detector webasto thermo top z/c

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

    Mistä glow plug flame detector webasto thermo top z/c

    Eli tehdasasenteisen webaston 'liekki tunnistin' rikki. Vikakoodi: Glow plug flame detector. (Webasto ei käynnisty.) Auto E39 4/2000 528iat.
    Luin webastosivuja ja juttuja täältä jo ainaki 1000...sivua. En löytäny selvää (tai edes kännistä) vastausta.
    Tietääkö joku myydäänkö erikseen kyseistä osaa. Ja missäpäin pääkaupunkiseutua. Entä mitä maksaa korjaus.
    KIITOS!



    ps.Pakko ajaa pemarilla kun ei verrarilla ole tuurinkia.
    Lohja
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Melkein sormia polttelee vastaus suoraan kysymykseesi. KLIK
    Hehkutulppa = liekkivahti, hehkutuksen jälkeen sama elementti jatkaa liekkivahdin tehtävässä. Suoraan Webaston kautta saatavana vain koko poltinosa. Ei muuta kuin VAG-konsernin marmoria kolkuttelemaan paremmassa toivossa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • tigu
      BTCF Member
      • May 2006
      • 947
      • Oulu

      #3
      palopesä/liekkivahti 239eTiedän koska ukko vaihtoi juuri mersuunsa.
      -e21 m50-

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Ei muuta kuin VAG-konsernin marmoria kolkuttelemaan paremmassa toivossa.
        Samaa mieltä... sieltä löytyy ja maksaa noin 40 euroa.

        EDIT: ois voinu avata linkinkin
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • mikasare
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 241
          • Lohja

          #5
          Kiitos Kommenteista

          Originally posted by Axum View Post
          Samaa mieltä... sieltä löytyy ja maksaa noin 40 euroa.

          EDIT: ois voinu avata linkinkin

          Kiitoksia täytyy kysellä volkkarikaupasta.
          Lohja

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Axum View Post
            Samaa mieltä... sieltä löytyy ja maksaa noin 40 euroa.

            EDIT: ois voinu avata linkinkin
            Mikäs sen mukavampaa kuin itsensä toistaminen...
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • mikasare
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 241
              • Lohja

              #7
              Uusi Webasto

              No nyt on kyselty sadasta paikasta.
              Tuomio:
              Luultavasti myös tai ehkä vain ohjainlaite vika.
              Se on helppo uusia kun ostaa uuden webaston.(1003€/laakkonen)
              Kuulemma liekkivahti harvoin rikki vaikka antaa ko. vikakoodin. Vika yleensä ohjainlaitteessa.

              Jos koko lämppärin haluu vaihtaa jälkiasennus webaan maksaa se noin 800-900€

              Hattu että ketuttaa
              Lohja

              Comment

              • jones69
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 510
                • Myrskylä

                #8
                Originally posted by mikasare View Post
                No nyt on kyselty sadasta paikasta.
                Tuomio:
                Luultavasti myös tai ehkä vain ohjainlaite vika.
                Se on helppo uusia kun ostaa uuden webaston.(1003€/laakkonen)
                Kuulemma liekkivahti harvoin rikki vaikka antaa ko. vikakoodin. Vika yleensä ohjainlaitteessa.

                Jos koko lämppärin haluu vaihtaa jälkiasennus webaan maksaa se noin 800-900€

                Hattu että ketuttaa
                Hehku/liekkivahtihan on mitattavissa... Ensimmäiseksi tietenkin mittaat sen hehkunsauvan, ja sitten vasta ryhdyt jatkotoimenpiteisiin. Hehkun vastus tulee olla 25˚C : 0,3 - 0,6 ohmia... Jos hehkussa on vika, löytyy multakin siihen ehjiä käytettyjä... Ja voin korostaa että aikalailla bullshittiä tuo ettei hehkuja ole mennyt..! Itsekkin olen monia vaihtanut! Ja jos on ohjainlaitevika, niin mikä estää ostamasta perus termotop c:n ohjaimen ja vaikkapa kellon sen ohjausta varten... Ei ole kovinkaan suuri homma tuo modifikaatio!
                E91 320d ///M-Sport "Voll"

                E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                Comment

                • JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

                  #9
                  Originally posted by jones69 View Post
                  Hehku/liekkivahtihan on mitattavissa... Ensimmäiseksi tietenkin mittaat sen hehkunsauvan, ja sitten vasta ryhdyt jatkotoimenpiteisiin. Hehkun vastus tulee olla 25˚C : 0,3 - 0,6 ohmia... Jos hehkussa on vika, löytyy multakin siihen ehjiä käytettyjä... Ja voin korostaa että aikalailla bullshittiä tuo ettei hehkuja ole mennyt..! Itsekkin olen monia vaihtanut! Ja jos on ohjainlaitevika, niin mikä estää ostamasta perus termotop c:n ohjaimen ja vaikkapa kellon sen ohjausta varten... Ei ole kovinkaan suuri homma tuo modifikaatio!
                  Juu hyvinhän se on minullakin toiminut tuo termotop c:n ohjainlaite erillisellä kellolla!
                  Last edited by JonasG; 05-12-2007, 15:29.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Jep! Kannattaa purkaa lokaria ainakin sen verran, että saa asian tarkemmin tutkittua. Hehkun mittaus, kuten edellä. Jos hehku on kunnossa, testataan ohjainkortin antama jännite hehkulle. Webaston päältä irrotetun liittimen pinnien väliin pieni vastus kuormaksi, jonka yli mitataan jännite Webasto aktivoituna. Riippuen vastuksen koosta, jännite saattaa normaalistikin hieman notkahtaa 12 voltista. Jos hehkulle ei tule jännitettä tai tulee jatkuva jännite kuormattuna ilman aktivointia, vika on todennäköisesti ohjainkortin FET:issä. Tuo on vielä hyvin vaihdettavissa, kun on perinteisillä jaloilla (ei pintaliitos), FET mallia BTS141.

                    Originally posted by JonasG View Post
                    Juu hyvinhän se on minullakin toiminut tuo termotop c:n ohjainlaite erillisellä kellolla!
                    Tuossa tapauksessa pitää ilmeisesti värkätä johdotus uudelleen jälkiasennusta vastaavaksi? Eli ainakin Webaston tuuletuksen ohjain-pinniltä releelle, joka antaa ilmastoinnin ohjausyksikölle jännitteen normaalin virtakiskon ohi.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jones69
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 510
                      • Myrskylä

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Jep! Kannattaa purkaa lokaria ainakin sen verran, että saa asian tarkemmin tutkittua. Hehkun mittaus, kuten edellä. Jos hehku on kunnossa, testataan ohjainkortin antama jännite hehkulle. Webaston päältä irrotetun liittimen pinnien väliin pieni vastus kuormaksi, jonka yli mitataan jännite Webasto aktivoituna. Riippuen vastuksen koosta, jännite saattaa normaalistikin hieman notkahtaa 12 voltista. Jos hehkulle ei tule jännitettä tai tulee jatkuva jännite kuormattuna ilman aktivointia, vika on todennäköisesti ohjainkortin FET:issä. Tuo on vielä hyvin vaihdettavissa, kun on perinteisillä jaloilla (ei pintaliitos), FET mallia BTS141.


                      Tuossa tapauksessa pitää ilmeisesti värkätä johdotus uudelleen jälkiasennusta vastaavaksi? Eli ainakin Webaston tuuletuksen ohjain-pinniltä releelle, joka antaa ilmastoinnin ohjausyksikölle jännitteen normaalin virtakiskon ohi.
                      JonasG:lle rakensin tuon viime syksynä... jos oikein muistan en joutunut rakentamaan kun perus kellon johdotuksen ja samalla vetäsin diagnoosijohdon konehuoneeseen... Johdotus vieläpä helppoa rakentaa kun on valmis läpivienti tuolta lokasuojasta hyttiin...
                      E91 320d ///M-Sport "Voll"

                      E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by jones69 View Post
                        JonasG:lle rakensin tuon viime syksynä... jos oikein muistan en joutunut rakentamaan kun perus kellon johdotuksen ja samalla vetäsin diagnoosijohdon konehuoneeseen... Johdotus vieläpä helppoa rakentaa kun on valmis läpivienti tuolta lokasuojasta hyttiin...
                        Diagnoosijohdon? Eli pinniltä 2 (bus/diagnosis), vapaana roikkumaan mahdollista koodinlukua varten vai kytkettynä jonnekin?
                        Mitenkäs ilmastoinnin ohjausyksikkö käynnistyy, jos Webasto ei ole kiinni väylässä?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • JonasG
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 2160
                          • Porvoo/Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jep! Kannattaa purkaa lokaria ainakin sen verran, että saa asian tarkemmin tutkittua. Hehkun mittaus, kuten edellä. Jos hehku on kunnossa, testataan ohjainkortin antama jännite hehkulle. Webaston päältä irrotetun liittimen pinnien väliin pieni vastus kuormaksi, jonka yli mitataan jännite Webasto aktivoituna. Riippuen vastuksen koosta, jännite saattaa normaalistikin hieman notkahtaa 12 voltista. Jos hehkulle ei tule jännitettä tai tulee jatkuva jännite kuormattuna ilman aktivointia, vika on todennäköisesti ohjainkortin FET:issä. Tuo on vielä hyvin vaihdettavissa, kun on perinteisillä jaloilla (ei pintaliitos), FET mallia BTS141.


                          Tuossa tapauksessa pitää ilmeisesti värkätä johdotus uudelleen jälkiasennusta vastaavaksi? Eli ainakin Webaston tuuletuksen ohjain-pinniltä releelle, joka antaa ilmastoinnin ohjausyksikölle jännitteen normaalin virtakiskon ohi.
                          Jep,eli juuri näin. Kun Webasto menee päälle niin alkaa puhaltamaan myös kabiiniin lämmintä. Kaikki toimii muuten normaalisti paitsi että kellolla säädetään aika Midin siasta.
                          Last edited by JonasG; 05-12-2007, 20:04.

                          Comment

                          • JonasG
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 2160
                            • Porvoo/Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Diagnoosijohdon? Eli pinniltä 2 (bus/diagnosis), vapaana roikkumaan mahdollista koodinlukua varten vai kytkettynä jonnekin?
                            Mitenkäs ilmastoinnin ohjausyksikkö käynnistyy, jos Webasto ei ole kiinni väylässä?
                            Muistaakseni piuha on laitettu konehuoneeseen "roikkumaan" jotta voi lukea koodit tarvittaessa.

                            Comment

                            • jones69
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 510
                              • Myrskylä

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Diagnoosijohdon? Eli pinniltä 2 (bus/diagnosis), vapaana roikkumaan mahdollista koodinlukua varten vai kytkettynä jonnekin?
                              Mitenkäs ilmastoinnin ohjausyksikkö käynnistyy, jos Webasto ei ole kiinni väylässä?
                              Jees... Elikkäs webasto asennettu tismalleen samalla tavalla kun termotop-c, eli kytkin puhaltimen samalla tavalla kun olisi jälkiasenteisessakin asennettu eli releen kautta ilmastoinnin ohjaimelle (voin vielä tarkistaa nastan jos tarvitsee?!)... Tosiaan en käyttänyt mitään muita kuin vanhat virtapiuhat webastolle, uusin liittimen ja sitä kautta vedin piuhat kellolle ja puhaltimen releelle(vanhan jätin irralleen kutistesukan sisään). Diagnoosijohto tosiaan "roikkuu" siinä iskaritolpan nurkilla mahdollista vikakoodien lukua varten.
                              Hirveetä kun unohtuu nämä tietyt "prokkikset",kun lähes joka päivä näitten kanssa töissä joutuu painimaan! ----> Ei ole kysymystä mihin ei olisi vastausta, täytyy vaan "paneutua" asiaan
                              E91 320d ///M-Sport "Voll"

                              E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎