Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Korinvaihtaminen tänä päivänä"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #16
    Originally posted by JD View Post
    Kyllä. Se ei ole tehtaalla kyseiseen auton ruuvattu osa kun vaihdat sen toiseen vaikka samalta näyttäisikin. Eli osa on vaihdettu.

    Korinvaihto puolestaan laitettiin verolliseksi kokonaan, koska "mersumiehet" huijasivat ja kiersivät niin paljon veroja myyntitarkoituksessa että siellä täällä heitä jäi laumoittain kiinni rötöksistään.
    Tästä kaikesta skeidasta on turha syyttää yksistään "mersumiehiä"...mukaan voidaan lukea "bemarimiehet","coupeaudimiehet","cabriogolfmiehet ","mantamiehet" yms.säätäjät...ja monet monet muut...
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • JD
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1194
      • Espoo

      #17
      Originally posted by jpeltoma View Post
      Pussihousu mobilistit on vuosikymmeniä kaivaneet saunan takaa raatoja jolle on jostain saatu paperit. Yhdistelemällä raatoja yhteen on saatu auto aikaan jonka oikeasta identiteetistä kukaan ei voi sanoa mitään. Sitten sitä palapeliä esitellään MR-kilvissä kokoontumisajoissa jonku tunnetun kartanonherran autona...eli laki ei ole ihan sama kaikille.
      Itsekantavien korien vaihto on verollepantu, rungollisiin autoihin saa koriakin vaihdella.

      Toisaalta oikein vanhat harrasteautot ja museoikäiset ovat onneksi verottajankin silmissä epäpotentiaalisia veronkiertokäyttöautoja.

      Ja harrasteautot ovat jatkossa saamassa lisää vapauksia, sääntöjä viilataan nykyään harrastajien kanssa yhdessä ja yritetään löytä keskitie harrastajille mutta huijareiden porsaanreiät tukkien.


      Sinänsä tuo koko korinvaihtopykälä tuli liian myöhään ja oli jo turha, samaan aikaan tuontiauton verot tippui niin paljon että korien vaihdosta ("rutatusta dieselambulanssista -uusi luksuskupeemersu") ei saa enää juuri mitään hyötyä. Halvempaa rekisteröidä aito tuontiauto.
      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

      Comment

      • MasaTDS
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1606
        • Tampere

        #18
        mikäs erikoinen yksilö sitten kyseessä jos saa kysyä?
        E24 635csi
        M-B W140
        Citroen c4 coupe
        H-D sportster chopper

        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
        www.mpanet.fi

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #19
          Originally posted by JD View Post
          Itsekantavien korien vaihto on verollepantu, rungollisiin autoihin saa koriakin vaihdella.

          Toisaalta oikein vanhat harrasteautot ja museoikäiset ovat onneksi verottajankin silmissä epäpotentiaalisia veronkiertokäyttöautoja.

          Ja harrasteautot ovat jatkossa saamassa lisää vapauksia, sääntöjä viilataan nykyään harrastajien kanssa yhdessä ja yritetään löytä keskitie harrastajille mutta huijareiden porsaanreiät tukkien.


          Sinänsä tuo koko korinvaihtopykälä tuli liian myöhään ja oli jo turha, samaan aikaan tuontiauton verot tippui niin paljon että korien vaihdosta ("rutatusta dieselambulanssista -uusi luksuskupeemersu") ei saa enää juuri mitään hyötyä. Halvempaa rekisteröidä aito tuontiauto.
          Ja mikä sitten jatkossa voidaan hyväksyä harrasteautoksi?


          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #20
            Originally posted by MasaTDS View Post
            mikäs erikoinen yksilö sitten kyseessä jos saa kysyä?
            On joo,sellainen hökötys jonka rakentaminen tänäpäivänä ei ole mahdollista.Ei siitä sen enempää.
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • TheLate
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 418

              #21
              Originally posted by jani1632 View Post
              Täytyy nyt varmaan käydä paikallisella katsastus asemalla neuvottelemassa asiasta...tai sitten täytyy vaan vaihtaa paloja koriin...
              Näin minä tekisin.

              Vähän ristiriitainen minusta tuo korinvaihto(46%), kun siitä menee mukamas verot jo kättelyssä. Mikseivät laittaneet suoraan 51% vaihdettaviin osiin, jolloin olisi helppo tuo asia ymmärtää. Joku sopivasti lukee prosenttitaulukosta, että kv:n voi tehdä ihan helposti, veroja maksamatta, mutta tulee aika ikävä yllätys sitten katsastus vaiheessa...

              Lopuksi hyppäisisin Bullitin kelkkaan:

              Ja mikä sitten jatkossa voidaan hyväksyä harrasteautoksi?

              Toisaalta oikein vanhat harrasteautot ja museoikäiset ovat onneksi verottajankin silmissä epäpotentiaalisia veronkiertokäyttöautoja.
              Eli museoikäiset(ei siis museokilvissä olevat) autot luokitellaan harrasteautoihin?

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #22
                Originally posted by TheLate View Post
                Näin minä tekisin.

                Vähän ristiriitainen minusta tuo korinvaihto(46%), kun siitä menee mukamas verot jo kättelyssä. Mikseivät laittaneet suoraan 51% vaihdettaviin osiin, jolloin olisi helppo tuo asia ymmärtää. Joku sopivasti lukee prosenttitaulukosta, että kv:n voi tehdä ihan helposti, veroja maksamatta, mutta tulee aika ikävä yllätys sitten katsastus vaiheessa...

                Lopuksi hyppäisisin Bullitin kelkkaan:

                Ja mikä sitten jatkossa voidaan hyväksyä harrasteautoksi?



                Eli museoikäiset(ei siis museokilvissä olevat) autot luokitellaan harrasteautoihin?
                Aiheesta on lähtenyt "kysely" AKEN tarkastajalle...odotan vastausta...
                Tiedän kyllä melko tarkkaan mikä vastaus sieltä tulee,vaikka perustelin asian niin hyvin kuin vain voi..."varaosakori+luukut otettaisiin autosta josta jo autovero maksettu ja vaihdettaisiin autoon josta jo autovero maksettu.." plaa plaa,samaa selkeää linjaa parinsivun verran....:think
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • 928 GTS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1559
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by JD View Post
                  Sinänsä tuo koko korinvaihtopykälä tuli liian myöhään ja oli jo turha, samaan aikaan tuontiauton verot tippui niin paljon että korien vaihdosta ("rutatusta dieselambulanssista -uusi luksuskupeemersu") ei saa enää juuri mitään hyötyä. Halvempaa rekisteröidä aito tuontiauto.
                  Korinvaihtopykälä tuli koska ministeriön virkamies sen sinne ehdottomasti halusi eikä kansanedustajat älynneet sitä poistaa laista ennen hyväksymistä. Aiemmalla kerralla kun virkamies yritti samaa saivat harrastajat puhuttua edustajille järkeä ja pykälä jäi pois. Vuoden vaihteessa tulee taas uusi laki voimaan ja pykylä säilyy siinäkin.
                  -92 928 GTS
                  -98 550 Maranello

                  Comment

                  • ///X-POWER
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 424
                    • kajaani

                    #24
                    Entäs 2011

                    Mahtaskohan olla mitenkään päin mahdollista tehdä niin, että alkuperäiseen tuonti e36 325 -91:seen vaihtais tax free M3 -98:sen korin.. tai melkein kaiken. Niin että lopputuloksen olis 325:sen papereilla oleva M3 325:sen moottorilla

                    Siitä menis varmaan jo jokin verokin, mutta paljonkohan ja millä perusteella laskettuna?


                    EDIT! No jaa löyty laki pykälää jonka mukaan tuo ei periaatteessa ole mahdollista..

                    " Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan, alkuperäistä teknisesti vastaavaan koriin seuraavin edellytyksin:"
                    Last edited by ///X-POWER; 09-10-2011, 13:11.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16460
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by ///X-POWER View Post
                      Mahtaskohan olla mitenkään päin mahdollista tehdä niin, että alkuperäiseen tuonti e36 325 -91:seen vaihtais tax free M3 -98:sen korin.. tai melkein kaiken. Niin että lopputuloksen olis 325:sen papereilla oleva M3 325:sen moottorilla

                      Siitä menis varmaan jo jokin verokin, mutta paljonkohan ja millä perusteella laskettuna?


                      EDIT! No jaa löyty laki pykälää jonka mukaan tuo ei periaatteessa ole mahdollista..

                      " Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan, alkuperäistä teknisesti vastaavaan koriin seuraavin edellytyksin:"
                      Siis e30 m3 ei kuulu e30- mallisarjaan mutta e36 m3 kuuluu e36- mallisarjaan. Vai kuuluuko :think Korihan on sama kun e30 taas ei ole.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #26
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Siis e30 m3 ei kuulu e30- mallisarjaan mutta e36 m3 kuuluu e36- mallisarjaan. Vai kuuluuko :think Korihan on sama kun e30 taas ei ole.
                        Ei kuulu.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16460
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by JJT View Post
                          Ei kuulu.
                          No hitto. Millähän tämä on perusteltu :think

                          Comment

                          • ///X-POWER
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 424
                            • kajaani

                            #28
                            Originally posted by jr66 View Post
                            No hitto. Millähän tämä on perusteltu :think
                            Joo näin on. Se käy ilmi Aken tietokannasta. Ja ei edes ole Aken omaa keksintöä vaan käsittääkseni siinä mennään ihan alustanumero koodin mukaan. VIN koodin 4-7 kertoo malli koodin, korimallin ja moottorin ja tuossa -91 325:ssa se alkaa kirjaimilla CB?? (joka kattaa mallit 316-328) ja M3:ssa ilmeisesti jotain muuta..?

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by ///X-POWER View Post
                              Mahtaskohan olla mitenkään päin mahdollista tehdä niin, että alkuperäiseen tuonti e36 325 -91:seen vaihtais tax free M3 -98:sen korin.. tai melkein kaiken. Niin että lopputuloksen olis 325:sen papereilla oleva M3 325:sen moottorilla
                              Oviako se meinaa vähentää?
                              Olli.

                              Comment

                              • ///X-POWER
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 424
                                • kajaani

                                #30
                                Originally posted by Rocla View Post
                                Oviako se meinaa vähentää?
                                Eee. Yritän päästä vaan helpommalla ja parempaan lopputulokseen. Tai no helpommalla ja helpommalla, jos vaihtoehtona on vaihtaa kaikki alustarojut, voimansiirto ja sisustan ym. osia ämmästä vaiko ylimaalata ämmä. Noo, mutta eipä se onnistu muutenkaan, että se siitä. Ja eipä tuo 325 kippokaan ihan huonoimmasta päästä oo vaikka vanha alkaaki olla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎