Ostin käytetyn Webaston mallia Thermo Top Z/C. Vekotin ei sisältänyt kiertovesipumppua ollenkaan. Kytkiessäni uutta pumppua huomasin, että vesipumpun virtaliittimestä puuttui nastat. Kysymys kuuluukin, että mistä johdoista minun kannattaisi ryöstää virta ja maa, jotta saisin pumpun pyörimään lämmittimen ollessa päällä? Kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston vesipumppu!
Collapse
X
-
Siis Webastolta puuttui nastat, joilta tulisi jännite vesipumpulle? Thermo Top Z/C:ssä kyllä pitäisi olla vesipumpun ohjaus, ellei ohjainkorttia ole vaihdettu.
Ja auto oli? (Todennäköisesti virrat kannattaa ottaa ilmastointiyksiköltä sähköiselle kiertopumpulle tulevasta jännitelinjasta.)E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by ANA@J View PostWebaston ohjainpiirin kotelon avattuani piirilevyn päältä paistoi teksti MAZDA. Piirilevyssä on kyllä paikat nastoille, mutta niitä ei ole. Pumpun paikalla oli vain muovikotelo koristeena. Ostin Webaston huutonetistä halvalla ja se on vuosimallia 2003.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Webasto on menossa 10.98 valmistettuun 530d:en. Ostin weban yksityishenkilöltä eikä ollut puhetta mihin autoon sitä olin istuttamassa, enkä tiennyt virtanastojen puuttumisesta. Tarkoituksena saada toimimaan puhelinohjauksen kanssa. Ajattelin että vetäisin puhelinohjausreleeltä toisen virtapiuhan herätteen lisäksi, mutta ongelmaksi tulee jäähdytys jolloin pumpun pitäisi pyöriä vielä webaston sammumisen jälkeen pari minuuttia.Ilmastoinnin paneelissa on rest painike, niin eikö se viittaa erilliseen pumppuun weban lisäksi?Last edited by ANA@J; 09-01-2008, 18:27.
Comment
-
-
Originally posted by ANA@J View PostWebasto on menossa 10.98 valmistettuun 530d:en. Ostin weban yksityishenkilöltä eikä ollut puhetta mihin autoon sitä olin istuttamassa, enkä tiennyt virtanastojen puuttumisesta. Tarkoituksena saada toimimaan puhelinohjauksen kanssa. Ajattelin että vetäisin puhelinohjausreleeltä toisen virtapiuhan herätteen lisäksi, mutta ongelmaksi tulee jäähdytys jolloin pumpun pitäisi pyöriä vielä webaston sammumisen jälkeen pari minuuttia.
Rakenna vesipumpun releelle viivepiiri, joka pitää sen aktivoinnin loppumisen jälkeen vielä tovin vetäneenä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by ANA@J View PostTossa sain juuri privaatti postia kyseisestä viivepiiristä. 9eu postikuluineen ja asennusohjeineen, niin täytyy laittaa tilaukseen.Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!
Comment
-
-
Minulla sama tilanne eli osti ebaysta thermo top C:een ja ohjainkortista puuttuu kyseiset nastat. Autossa (01/99 530D) on jälkiasennettuna kellokytkin ja kaukosäätö. Mistä piuhasta kannattaa virrat vetää vesipumpulle?
Viikonloppuna asensin weban paikoilleen, mutta en saanut siihen mitään eloa. Ei herännut sulake resetillä. Älyääkö webasto olla yrittämättä käynnistyä jos polttoainepumppu ei toimi?
Comment
-
-
Originally posted by rle View PostMinulla sama tilanne eli osti ebaysta thermo top C:een ja ohjainkortista puuttuu kyseiset nastat. Autossa (01/99 530D) on jälkiasennettuna kellokytkin ja kaukosäätö. Mistä piuhasta kannattaa virrat vetää vesipumpulle?
Viikonloppuna asensin weban paikoilleen, mutta en saanut siihen mitään eloa. Ei herännut sulake resetillä. Älyääkö webasto olla yrittämättä käynnistyä jos polttoainepumppu ei toimi?E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
-
Originally posted by jones69 View PostJos polttoainepumppu ei toimi (oikosulku/virtapiiri avoin)taikka ei ole kytkettynä, ei webasto yritäkkään lähteä käyntiin...
palopesä ainakin oli ihan tukossa ettei löpö päässyt kammioon asti jos pumppu olis pelannut.
Eikös pumpun toiminnan voi tarkastaa ottamalla polttoaine letku irti webasta ja laittaa se kellokytkimestä päälle?? Kai sen pitäisi alkaa silloin ruikkia polttoainetta vai onko määrä niin pieni ettei sitä heti huomaa jos letku on tyhjä?
Comment
-
-
Originally posted by rle View PostMinulla sama tilanne eli osti ebaysta thermo top C:een ja ohjainkortista puuttuu kyseiset nastat. Autossa (01/99 530D) on jälkiasennettuna kellokytkin ja kaukosäätö. Mistä piuhasta kannattaa virrat vetää vesipumpulle?
PA-pumpun voi testata suoraan akkujännitteelläkin. Jos navoilla käyttää jännitteen, pumppu naksahtaa ja sylkäisee.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
nyt on polttoainepumppu testattu. Räkii ihan samalailla kuin uusikin.
Kun otin pumpun irti, ihmeytti ettei dieseliä valunut tankista. Imeekö pumppu aineen tankista??
Historiaa sen verran, että weba lopetti toimintansa edellisellä omistajalla kun oli ajanut tankin melkein tyhjäksi. Siittä epäilin, että polttoaineen syötössä olisi vikaa.
Mulla on ollut molemmat webat (orig ja ebaysta ostettu) ollut käsissä, mutta en tiedä kuinka niita voisi testata autosta irrallaan. Kertokaa???
Sais varmuuden ettei vika ole kellokytkimessä tai johdoissa.
Molemmat olen purkanut ihan osiin ja ebay weba on tosi hyväkuntoisen oloinen.
Tietty voi olla vika molemmissa vaikka ohjausyksikössä?? Liian helppo!!!
Mutta ihmetyttää kuiteskin että vanhalla weballa palokammion tuuletin toimi, mutta uudella ei sekään pelitä?? Ihan mykkä koko vehje.
Olisin kokeillu tänään vanhaa ohjausyksikköä, mutta oli special pyöränmutterin avain on varmaankin lähi korttelissa. Jää huomiseen.
Nyt kaivataan Clavurionin tietämystä.
Comment
-
-
Originally posted by rle View Postnyt on polttoainepumppu testattu. Räkii ihan samalailla kuin uusikin.
Kun otin pumpun irti, ihmeytti ettei dieseliä valunut tankista. Imeekö pumppu aineen tankista??
Historiaa sen verran, että weba lopetti toimintansa edellisellä omistajalla kun oli ajanut tankin melkein tyhjäksi. Siittä epäilin, että polttoaineen syötössä olisi vikaa.
Mulla on ollut molemmat webat (orig ja ebaysta ostettu) ollut käsissä, mutta en tiedä kuinka niita voisi testata autosta irrallaan. Kertokaa???
Sais varmuuden ettei vika ole kellokytkimessä tai johdoissa.
Molemmat olen purkanut ihan osiin ja ebay weba on tosi hyväkuntoisen oloinen.
Tietty voi olla vika molemmissa vaikka ohjausyksikössä?? Liian helppo!!!
Mutta ihmetyttää kuiteskin että vanhalla weballa palokammion tuuletin toimi, mutta uudella ei sekään pelitä?? Ihan mykkä koko vehje.
Olisin kokeillu tänään vanhaa ohjausyksikköä, mutta oli special pyöränmutterin avain on varmaankin lähi korttelissa. Jää huomiseen.
Nyt kaivataan Clavurionin tietämystä.
Jos tankin ajaa huuruille, Webaston PA-linjaan tulee ilmaa, koska lähtö tankissa on ylempänä. PA-linja kannattaisi ensin ilmata. Eli naksuttelee sitä pumppua niin pitkään, että saa astiaan kerättyä ainakin muutaman desin polttoainetta. Kyllä pumppu imee polttoaineen tankista.
Vesipumpun ja paloilmapuhaltimen voi testata antamalla jännitteen suoraan liittimille. Mittaa hehkun/liekkivahdin vastus (< 1 ohm).
Nuo kun ovat perinteisiä ilman väyläohjausta toimivia, testaus pitäisi onnistua Webastohuollon testipenkissä.
Mittaa kellokytkin aktivoituna jännite siitä johtosarjan 1-nastalta. Vastaavasti voit kokeilla antaa aktivointijännitteen suoraan siihen nastaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKoitetaan nyt jotain...
Jos tankin ajaa huuruille, Webaston PA-linjaan tulee ilmaa, koska lähtö tankissa on ylempänä. PA-linja kannattaisi ensin ilmata. Eli naksuttelee sitä pumppua niin pitkään, että saa astiaan kerättyä ainakin muutaman desin polttoainetta. Kyllä pumppu imee polttoaineen tankista.
Vesipumpun ja paloilmapuhaltimen voi testata antamalla jännitteen suoraan liittimille. Mittaa hehkun/liekkivahdin vastus (< 1 ohm).
Nuo kun ovat perinteisiä ilman väyläohjausta toimivia, testaus pitäisi onnistua Webastohuollon testipenkissä.
Mittaa kellokytkin aktivoituna jännite siitä johtosarjan 1-nastalta. Vastaavasti voit kokeilla antaa aktivointijännitteen suoraan siihen nastaan.
Ei ollu helppo homma ottaa pyöränpultti pois ilman erikoisholkkia, mutta onnistu kuitenkin.
Mittasinin 1 pinnin ja siihen tuli n. 11v kun kellokytkin oli päällä.kokeilin myös suoraa virtaa samaan pinniin, mutta ei webasto tehnyt mitään.
Kai sen pitäisi jotain tehdä vaikka polttoainetta ei saisikaan??
Yksi piuha 6-pinnisestä liittimestä oli poikki. Pin 2. Mihin tämä johto menee? Kiinnostaisi kyllä kaikkien muidenkin pinnien osoitteet?.
Toiseen kaksi pinniseen liittimeen tulee kokoajan poweri ja toinen on varmaan maa?? Mihin tämä webaston maajohto menee? Missä se on rungossa kiinni?
Comment
-
Comment