Announcement

Collapse
No announcement yet.

MOTRONIC lamda vika???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    #31
    Originally posted by Cell View Post
    Ei jumalauta, meinasin pudota tuolilta

    Oletko nyt ihan varma että se on korjaamossa eikä sirkuksessa?

    nii oon miettiny samaa, merkki huolto se pitäis olla... perkele ku ne on vikaa paikantanu osia vaihtamalla ei tutkimalla. oliko jotain järkevää mielessä?!? aattelin viikonloppuna alkaa ite purkaa konetta jos vain saan tilat jostain... kai se pitää alkaa kattoo ekana venttiili koppaa auki jne... järkeviä ehotuksia otetaan vastaan... sen muistan et ne sano et ohivuotoa on 4ses joku 28%
    Last edited by armageddon; 13-02-2008, 21:26.
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • teemumm
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 41

      #32
      Originally posted by armageddon View Post
      voiko motronic boxilta korjata mitenkää kyseistä vikaa:think aattelin vaan ku tuntuu boxi nro 0 261 200 405 olevan kovin kiven alla.elikä tänään merkki huollossa huomasivat et antaa lamdan
      ...
      taas sama hommeli... kehottivat etsimään jostain käytetyn mut niinku täs jo on huomattu tuota numeroa omaavia ei vaan löydy vai olisiko tässä kyse Thermoshokki-viasta...
      Noita bokseja kannattaa etsiä Ebaysta. Saksan ebayssa (www.ebay.de) tuntuu olevan paljon BMW:n bokseja. Itse löysin 316i:ni sopivan boksin 50eurolla.

      Tässä on esim. etsimäsi boksi:

      http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-M...spagenameZWD2V

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #33
        Originally posted by teemumm View Post
        Noita bokseja kannattaa etsiä Ebaysta. Saksan ebayssa (www.ebay.de) tuntuu olevan paljon BMW:n bokseja. Itse löysin 316i:ni sopivan boksin 50eurolla.

        Tässä on esim. etsimäsi boksi:

        http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-M...spagenameZWD2V
        kiitti vastauksesta mutta mul on oikeita boxeja jo kax aapuva hän haluvaa
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Ensinnäkin, kannattanee miettiä toisenkin kerran onko varmasti hanskassa koneen avaaminen. Toiseksi, kannattaa etsiä sitä konetta katsomaan joku joka tietäisi asiasta jotain muuta kuin että hattivatteja kone täynnä ja jotain laakereita täytyy vaihdella kun puristukset karkailee. Turhaan ei kannata avata.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #35
            Originally posted by Cell View Post
            Ensinnäkin, kannattanee miettiä toisenkin kerran onko varmasti hanskassa koneen avaaminen. Toiseksi, kannattaa etsiä sitä konetta katsomaan joku joka tietäisi asiasta jotain muuta kuin että hattivatteja kone täynnä ja jotain laakereita täytyy vaihdella kun puristukset karkailee. Turhaan ei kannata avata.
            Ei kyl mä koneista tajuan mut noi sähöt... sille kysyin ny apuja et mitä kannattaa huomioida ku alan itsekseen paikantaa ku ei oo aikaisempaa bemari tuntemusta olen laittanu aikanaan asiakas töikse noita KONE vikoja kuntoon, se vaan täs ku ite jouduin viemään liikeeseen jo ihmetyttää itseänikin.normaalisti oon laittanu koneen toimiin, Jos vain on ollu itellä aikaa ja paikka jossa teen
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #36
              Mittauta ohivuodot jossain toisessa paikassa vielä varmuuden vuoksi, jos tulos on sama niin ei ole vaihtoehtoja, vähintään yläkerta auki. Tiivistesarja hiukan reilu 200e, kk + rk laakerit yhteensä about 150e, jakopään hiluja en muista.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • armageddon
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 443
                • Kokkola

                #37
                Originally posted by Cell View Post
                Mittauta ohivuodot jossain toisessa paikassa vielä varmuuden vuoksi, jos tulos on sama niin ei ole vaihtoehtoja, vähintään yläkerta auki. Tiivistesarja hiukan reilu 200e, kk + rk laakerit yhteensä about 150e, jakopään hiluja en muista.
                kiitos
                ei ne tehot vaan se kuski...

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #38
                  Jakopään hiluista tiivisteineen tulee muistaakseni kolmisensataa euroa.:think

                  EDIT: Aiempaa viestiäni lainaten "Osat(laahaimet alas, molemmat ketjut, vesipumppu ja tiivisteet) maksoi vajaat 250e." Sain tuohon jonkinmoiset alennukset, että saattaa olla hitusen kovempikin hinta. Ja molemmat kiristimet jos/kun vaihtaa, tulee ~80e lisähintaa.
                  Last edited by O-Peksi; 14-02-2008, 10:04.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    #39
                    elikä ohivuodot oli jotenki näin 7,7,17,27,18,15% jotenki noin:think, järjestys1->6
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #40
                      no nii nyt juttelin parin moottori "gurun" kaa ja ne kyllä meinas että noilla ohivuodoilla auton kyllä pitää käydä normaalisti:think noo ja toiselle ku kerroin millainen se óngelma on nii se kyl heti tuumas et mee huomena hakee varaosakeskuksesta moottorinlämpö anturi maksaa about 20€... mut mut kunpihan se niistä kahdesta on jotka ovat imusarjan alla siinä lohkos kii:think ku nehän on kannastaan saman näköisiä
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • marko.m
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 333
                        • Keminmaa

                        #41
                        Olisko kyseessä motronicin lämpötila-anturi? Se mahtaa olla niistä kahdesta se etummainen ja sininen väriltään. Nämä löysin kun selasin vanhoja ketjuja.
                        316i e46 -04.
                        Ex. 525i e34 -91

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          #42
                          karstanpolttoa sille koneelle ennenkun ruetaan kantta aukomaan, karstaset venttiilit voi myös vuotaa.
                          Eli jotain bensan lisäainetta, valvecleaner tms. litkua ja parisataakilometriä kovaa ajoa motarilla -> uusi ohivuotomittaus

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #43
                            joo elikkä koneen aukasua harrastettu ny sen verran että ventiili koppa otettu irti ja havaittu samalla et vettä sielä on ollu, koneistossa oli voimakas bensiinin haju... jäähytinnesteet hukassa, miten tää on ny mahdollista ku ennen huoltoon menoa se ei syöny vettä:think nyt oli öljykorkkiin asti tullu. joten eiköhän vika löydy kannesta tai kansipahvista.ketjut oli hyvässä kunnossa päällisin puolin.noo huomena jatkuu kansi irti
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • armageddon
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 443
                              • Kokkola

                              #44
                              no nyt on kansi plokattu irti ja eipä sieltä löytynyt mitään erikoista, ei ollu syöpymä jälkiä eikä mitään mistä olis havainnú et vesi mene öljyyn.yhdestä vesikanavasta tuli joitain ihme niinku tiivisteen palasia mut laitan huomena tänne niistä kuvat ku jäi kamera kuvineen tallille.mitäs tässä nyt vesinkö kannen koe ponnistukseen:think aika karstainen oli venttiillit ja männän päät...
                              ei ne tehot vaan se kuski...

                              Comment

                              • armageddon
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 443
                                • Kokkola

                                #45
                                oudot esineet vesikanavassa, mutta mitä nää on Click image for larger version

Name:	oudot esineet vesikanavassa bmw_017.jpg
Views:	1
Size:	32.9 KB
ID:	4814309
                                ei ne tehot vaan se kuski...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎