Originally posted by MikeDry
View Post
Turvakaaret
Collapse
X
-
Olisko ollut näin? Ymmärrän kyllä, etteivät ole verrattavissa kunnollisiin hyväksyttyihin hitsattuihin kilpakaariin. Mutta mielestänit ovat paremmat kuin ei mitään, tällaiseen "sunnuntairata-ajelu" autoon, jossa halutaan pitää sisusta paikallaan ja kilvissä. Tähän yksilöön en halua hitsattavia kaaria, koska se on sitten aika lopullinen ratkaisu...Originally posted by MikeDry View PostEikö tuon lain idea ollut lopettaa pulttikaarien käyttö.
Mut eikös tuosta pystyisi soveltaa, että hitsaa tuollaisen kaaren sinne:think
Tämä konttori josta kysyin on yleensä ollut se harrastelijaystävällisin täällä päin. Pitää mennä käymään paikan päällä, mutta pitää ottaa jotain ”kättä pidempää” dokumenttia/kuvia mukaan. Luulin aluksi, että esim. wiechersiltä olis saanut ihan TUV paperit mukaan, mutta sellaisista ei suoraan puhuta, vaan jostain sertifikaatista (Customers receive a product certificate issued by Wiechers). Pitää kysyä, että mitä papereita tulee mukana.Originally posted by Keme View PostKysy toiselta konttorilta.
Mutta kuinkahan on esim. jos ostaisin uuden 911 GT3 RS:n ja ostaisin siihen sitten jälkikäteen ne omat clubsport puolikaaret. Saako niitäkään nykymääräysten mukaan muutoskatsastettua ilman, että hitsaa ne etuvinotuet niihin…
- G31 520da xDrive sportline
- E36 328i sedan M sport
- W212 E200 cdi
Comment
-
Yritin kattoa, mut ei osunut silmää, heikko muisti kuva olisi että täällä oli jossain projekti keskustelussa puhe tai siinä keskustelussa missä uusi trafin laki uhka vai hyvä:thinkOriginally posted by aae30 View PostLähdettä tälle idealle ajalta ennen lakia?
Kyllä se olisi parempi, mutta muistelisin että siinä että olisi juttua, jos ajaa katolleen, kun ei ole kunnon tuenta tms, voi olla että muistan ihan päin persettä tai sitten oli jokun muun maan lakiOriginally posted by ixuv View PostOlisko ollut näin? Ymmärrän kyllä, etteivät ole verrattavissa kunnollisiin hyväksyttyihin hitsattuihin kilpakaariin. Mutta mielestänit ovat paremmat kuin ei mitään, tällaiseen "sunnuntairata-ajelu" autoon, jossa halutaan pitää sisusta paikallaan ja kilvissä. Tähän yksilöön en halua hitsattavia kaaria, koska se on sitten aika lopullinen ratkaisu...
Mut noi taitaa olla TUV-hyväksytyt tai ihan tehtaalta hyväksytty juttu:thinkOriginally posted by ixuv View PostMutta kuinkahan on esim. jos ostaisin uuden 911 GT3 RS:n ja ostaisin siihen sitten jälkikäteen ne omat clubsport puolikaaret. Saako niitäkään nykymääräysten mukaan muutoskatsastettua ilman, että hitsaa ne etuvinotuet niihin…
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Originally posted by ixuv View PostOnkos kukaan muutoskatsastanut kaaria tämän uuden rakennemuutosmääräyksen jälkeen? Olisi tarkoitus tuohon -96 E36 sedaniin laittaa tehdastekoiset ns. pulttikaaret, joko wiechers tai heigo merkkiset. Onkos muuten tuosta heigon toiminnasta vähän tuoreempia kokemuksia?
"Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa päätökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2023 asti määräyksen voimaan tullessa voimassa olleiden säännösten ja määräysten mukaisesti. Muutoskatsastusvelvollisuus määräytyy kuitenkin tämän määräyksen mukaisesti määräyksen voimaan tulosta lukien." ... vielä ehtii
Comment
Comment