Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turvakaaret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2629
    • .fi

    #46
    Originally posted by MikeDry View Post
    Eikö tuon lain idea ollut lopettaa pulttikaarien käyttö.
    Lähdettä tälle idealle ajalta ennen lakia?
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • Keme
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 225
      • Rannikko

      #47
      Originally posted by ixuv View Post
      Soitin tästä kuitenkin katsastusasemalle, ennen kun laitan kaaret tilaukseen. Ja nyt alkoi näyttämään vähän huonolta tuon muutoskatsastuksen suhteen.
      Kysy toiselta konttorilta.
      JEEE JEE!

      Comment

      • ixuv
        Bimmer Rookie
        • Oct 2018
        • 49
        • Kauhajoki

        #48
        Originally posted by MikeDry View Post
        Eikö tuon lain idea ollut lopettaa pulttikaarien käyttö.
        Mut eikös tuosta pystyisi soveltaa, että hitsaa tuollaisen kaaren sinne:think
        Olisko ollut näin? Ymmärrän kyllä, etteivät ole verrattavissa kunnollisiin hyväksyttyihin hitsattuihin kilpakaariin. Mutta mielestänit ovat paremmat kuin ei mitään, tällaiseen "sunnuntairata-ajelu" autoon, jossa halutaan pitää sisusta paikallaan ja kilvissä. Tähän yksilöön en halua hitsattavia kaaria, koska se on sitten aika lopullinen ratkaisu...

        Originally posted by Keme View Post
        Kysy toiselta konttorilta.
        Tämä konttori josta kysyin on yleensä ollut se harrastelijaystävällisin täällä päin. Pitää mennä käymään paikan päällä, mutta pitää ottaa jotain ”kättä pidempää” dokumenttia/kuvia mukaan. Luulin aluksi, että esim. wiechersiltä olis saanut ihan TUV paperit mukaan, mutta sellaisista ei suoraan puhuta, vaan jostain sertifikaatista (Customers receive a product certificate issued by Wiechers). Pitää kysyä, että mitä papereita tulee mukana.

        Mutta kuinkahan on esim. jos ostaisin uuden 911 GT3 RS:n ja ostaisin siihen sitten jälkikäteen ne omat clubsport puolikaaret. Saako niitäkään nykymääräysten mukaan muutoskatsastettua ilman, että hitsaa ne etuvinotuet niihin…

        - G31 520da xDrive sportline
        - E36 328i sedan M sport
        - W212 E200 cdi

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6110
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by aae30 View Post
          Lähdettä tälle idealle ajalta ennen lakia?
          Yritin kattoa, mut ei osunut silmää, heikko muisti kuva olisi että täällä oli jossain projekti keskustelussa puhe tai siinä keskustelussa missä uusi trafin laki uhka vai hyvä:think

          Originally posted by ixuv View Post
          Olisko ollut näin? Ymmärrän kyllä, etteivät ole verrattavissa kunnollisiin hyväksyttyihin hitsattuihin kilpakaariin. Mutta mielestänit ovat paremmat kuin ei mitään, tällaiseen "sunnuntairata-ajelu" autoon, jossa halutaan pitää sisusta paikallaan ja kilvissä. Tähän yksilöön en halua hitsattavia kaaria, koska se on sitten aika lopullinen ratkaisu...
          Kyllä se olisi parempi, mutta muistelisin että siinä että olisi juttua, jos ajaa katolleen, kun ei ole kunnon tuenta tms, voi olla että muistan ihan päin persettä tai sitten oli jokun muun maan laki

          Originally posted by ixuv View Post
          Mutta kuinkahan on esim. jos ostaisin uuden 911 GT3 RS:n ja ostaisin siihen sitten jälkikäteen ne omat clubsport puolikaaret. Saako niitäkään nykymääräysten mukaan muutoskatsastettua ilman, että hitsaa ne etuvinotuet niihin…
          Mut noi taitaa olla TUV-hyväksytyt tai ihan tehtaalta hyväksytty juttu:think
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Jok-sa
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 3
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by ixuv View Post
            Onkos kukaan muutoskatsastanut kaaria tämän uuden rakennemuutosmääräyksen jälkeen? Olisi tarkoitus tuohon -96 E36 sedaniin laittaa tehdastekoiset ns. pulttikaaret, joko wiechers tai heigo merkkiset. Onkos muuten tuosta heigon toiminnasta vähän tuoreempia kokemuksia?

            "Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa päätökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2023 asti määräyksen voimaan tullessa voimassa olleiden säännösten ja määräysten mukaisesti. Muutoskatsastusvelvollisuus määräytyy kuitenkin tämän määräyksen mukaisesti määräyksen voimaan tulosta lukien." ... vielä ehtii

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎